- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ράλι Σαφάρι Κένυα: Ανασκόπηση
Το τετραήμερο του αγώνα υπήρξε επεισοδιακό, κάτι το οποίο βέβαια δεν μας εξέπληξε ιδιαίτερα γνωρίζοντας τις αντικειμενικές δυσκολίες σε τόσο δυσμενείς συνθήκες
Ράλι Σαφάρι Κένυα: Ανασκόπηση του αγώνα, η υπεροχή του Rovanpera και της ομάδας του και τα προβλήματα αντιμετώπισαν οι οδηγοί.
Ο Φινλανδός Kalle Rovanpera μπήκε στα βιβλία της ιστορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA για άλλη μια φορά το απόγευμα της Κυριακής, χάρη στις καταπληκτικές του επιδόσεις στο πιο δύσκολο ράλι του ημερολογίου. Και ο ίδιος δηλώνει ότι η νίκη του στο Safari Rally Kenya είναι η πιο ιδιαίτερη μέχρι στιγμής.
Το αποτέλεσμα όχι μόνο οδήγησε τον 21χρονο 65 βαθμούς μπροστά στον αγώνα του τίτλου - σηματοδότησε επίσης το πρώτο 1-2-3-4 της Toyota σε 29 χρόνια. Το κατόρθωμα του 1993 επιτεύχθηκε και αυτό στην Κένυα, και τότε ήταν ο συμπατριώτης του Rovanperä, Φινλανδός Juha Kankkunen, στην κορυφή με ένα Celica ST185.
«Αισθάνομαι ωραία», είπε ο Rovanperä στο WRC.com. «Φυσικά, αυτή η νίκη είναι λίγο πιο ιδιαίτερη από τις άλλες. Το Safari είναι ένα ράλι που είναι πολύ γνωστό από πολύ παλιά και επίσης ήταν πάντα ένα πραγματικά σημαντικό γεγονός για την Toyota. Είναι εκπληκτικό αυτό που πετύχαμε και είναι πραγματικά πολύ αστείο που η Toyota ήταν η ομάδα που τα κατάφερε την προηγούμενη φορά. Το να είσαι επίσης το νικητήριο αυτοκίνητο σε ένα αποτέλεσμα σαν αυτό - είναι απλά φανταστικό. Είμαι πραγματικά περήφανος για την ομάδα και για όσα έχουν κάνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα για να προετοιμαστούν για αυτό το ράλι. Το αυτοκίνητο ήταν πραγματικά δυνατό αλλά και πολύ γρήγορο και δεν είχαμε προβλήματα παρόλες τις τόσο ακραίες συνθήκες», πρόσθεσε.
Το Σάββατο ήταν η κομβική μέρα για τον νεαρό. Οι δυσμενείς συνθήκες εκτροχίασαν τα περισσότερα άλλα πληρώματα, αλλά ο Rovanpera όχι απλά μπόρεσε να επιβιώσει (κάτι που πολλοί άλλοι απλά δεν κατάφεραν), αλλά θριάμβευσε και επέκτεινε το πλεονέκτημά του έναντι του ομόσταυλού του Elfyn Evans κατά 24,5 δευτερόλεπτα. Οι Takamoto Katsuta και Sébastien Ogier συμπλήρωσαν το κουαρτέτο της Toyota.
Το τετραήμερο αυτό του αγώνα υπήρξε επεισοδιακό, κάτι το οποίο βέβαια δεν μας εξέπληξε ιδιαίτερα γνωρίζοντας τις αντικειμενικές δυσκολίες σε τόσο δυσμενείς συνθήκες. Ωστόσο ήταν η πρώτη φορά που τα υβριδικά αυτά αυτοκίνητα πατούσαν σε τόσο «ύπουλο» έδαφος, τόσο λόγο του fesh-fesh όσο και της λάσπης που εμφανίστηκε μετά από βροχή. Από πέρυσι, όταν ο αγώνας αυτός επέστρεψε μετά από 19 χρόνια απουσίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, οι ομάδες ήξεραν τον βαθμό δυσκολίας, και στην περσινή διοργάνωση το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ότι τα αυτοκίνητα ήταν πολύ χαμηλά για το έδαφος αυτό.
Φέτος, παρά το γεγονός ότι βρισκόμασταν στα μισά του πρωταθλήματος, τα προβλήματα που έτσι κι αλλιώς αντιμετώπιζαν κάποιες ομάδες με τα αυτοκίνητά τους, φαίνεται να πολλαπλασιάστηκαν. Τόσο η Hyundai όσο και η M-Sport Ford φάνηκε να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του αγώνα, και οι προσπάθειες που τα πληρώματα έκαναν, αν και αξιέπαινες, ήταν εντέλει μάταιες όταν τα αυτοκίνητα τους «πρόδιδαν».
O Gus Greensmith σχεδόν προφητικά είπε μετά το πρώτο πέρασμα της 1ης Ειδικής Διαδρομής (Ε.Δ.) της Κυριακής ότι «αυτή θα είναι η χειρότερη Ε.Δ. του ράλι μετά από λίγα αυτοκίνητα. Δεν είμαι σίγουρος αν θα μπορέσουμε να κάνουμε το δεύτερο πέρασμα - δεν νομίζω ότι κανένα αυτοκίνητο θα την περάσει». Λίγα λεπτά αργότερα ο Sebastien Loeb (Ford Puma) είπε στον τερματισμό ότι «είναι μια πολύ κακή Ε.Δ., έχει πάρα πολύ fesh-fesh και η ορατότητα είναι μηδέν. Δεν μπορούσαμε να δούμε απολύτως τίποτα». Λίγα αυτοκίνητα μετά ο Oliver Solberg (Hyundai i20) κόλλησε στο fesh-fesh χωρίς να μπορεί να μετακινηθεί καθόλου και έτσι στο δεύτερο πέρασμά της τα πρώτα 3 χιλιόμετρα της Ε.Δ. αφαιρέθηκαν εντελώς.
Όσο προχωράει το πρωτάθλημα του 2022, γίνεται όλο και πιο εμφανής τόσο η υπεροχή του Rovanpera όσο και της ομάδας του, και ειδικά το Ράλι Σαφάρι έδειξε και απέδειξε πως τα Toyota Yaris είναι μακράν τα πιο αξιόπιστα. Μένει να δούμε εάν αυτό θα συνεχίσει να ισχύει και για το υπόλοιπο μισό του πρωταθλήματος.
*Φωτό: RBCP, WRC Teams
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.