- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ράλι Σαφάρι Κένυα: Η Toyota κάνει το 1-2-3-4, πρώτη φορά μετά το 1993
«Το να έχεις τέσσερα τέτοια αυτοκίνητα χωρίς προβλήματα σημαίνει ότι είναι ξεκάθαρα το πιο δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο» δήλωσε ο νικητής Kalle Rovanpera
Ράλι Σαφάρι Κένυα: Νικητής ο Kalle Rovanpera με Toyota Yaris - Αναλυτικά οι βαθμολογίες στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών.
Προς μεγάλη έκπληξη όλων, ακόμα και του ίδιου, ο νεαρός Φινλανδός Kalle Rovanpera κέρδισε το Ράλι Σαφάρι Κένυα με το Toyota Yaris του, αυξάνοντας τη διαφορά στους 62 βαθμούς στη γενική κατάταξη οδηγών από τον 2ο στη σειρά Thierry Neuville. Ο αγώνας αυτός όμως ήταν μία τεράστια νίκη και για την ίδια την ομάδα καθότι κατάφερε για πρώτη φορά από το 1993 να κάνει το εντυπωσιακό 1-2-3-4, και έχει πια προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών 62 βαθμών. Η τελευταία φορά που η ομάδα κατέλαβε και τις τέσσερις πρώτες θέσεις ήταν στην Κένυα το 1993 με το Toyota Celica.
«Είναι υπέροχο», είπε ο Rovanperä. «Πρέπει να πω ότι αυτό ήταν το πιο δύσκολο ράλι που έχω κάνει ποτέ και αν είμαι ειλικρινής, πρέπει απλώς να ευχαριστήσουμε την ομάδα. Το να έχεις τέσσερα τέτοια αυτοκίνητα χωρίς προβλήματα σημαίνει ότι είναι ξεκάθαρα το πιο δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά.»
Δεύτερος (με διαφορά 52,8 δευτερολέπτων) στο Ράλι Σαφάρι τερμάτισε ο Ουαλός Elfyn Evans, ένα αποτέλεσμα το οποίο ελπίζουμε να του χάρισε λίγη αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση για το υπόλοιπο πρωτάθλημα, καθότι μετά από την ατυχία και τα προβλήματα που αντιμετώπισε στη Σαρδηνία στις αρχές του Ιούνη, ήταν πραγματικά κάτι που είχε ανάγκη.
Τρίτος ήταν ο Takamoto Katsuta, ο οποίος εξασφάλισε στην Toyota και το τρίτο βάθρο, και κατάφερε με κόπο αλλά και με εξαιρετικές επιδόσεις να κρατήσει 27,6 δευτερόλεπτα πίσω του τον 8 φορές πρωταθλητή Sebastien Ogier, ο οποίος και έδωσε στην ομάδα την απόλυτη νίκη.
Ο Ogier -νικητής του περσινού Safari- είχε ανάμεικτα συναισθήματα στο τέλος του ράλι. Το πρόβλημα με τα ελαστικά της Παρασκευής τον έβαλε εκτός συναγωνισμού και έχασε ακόμα περισσότερο χρόνο το Σάββατο όταν ο κινητήρας του αυτοκινήτου «κατάπιε» λίγη από τη διάσημη άμμο (fesh-fesh) της Αφρικής.
Δυστυχώς, η πολυαναμενόμενη μάχη με τον συμπατριώτη του Sébastien Loeb (Ford Puma) δεν υλοποιήθηκε, καθώς ο εννιά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποσύρθηκε από το M-Sport Ford Puma του με προβλήματα στον κινητήρα την Παρασκευή.
Ο Thierry Neuville της Hyundai Motorsport έμεινε πάνω από 10 λεπτά πίσω στην πέμπτη θέση συνολικά, παρά το γεγονός ότι του επιβλήθηκε ποινή 10 λεπτών όταν έπεσε σε ένα δέντρο και δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την τελευταία Ειδική Διαδρομή του Σαββάτου.
Ήταν ένας αγώνας που ο Κορεάτης κατασκευαστής (Hyundai Motorsport) θα προτιμούσε να ξεχάσει. Η μεγαλύτερη καταστροφή είχε να κάνει με το i20 N του Εσθονού Ott Tänak, ο οποίος κυνηγούσε με σθένος την 3η θέση στο βάθρο, παρόλα τα προβλήματα που είχε ήδη αντιμετωπίσει το Σάββατο με τον λεβιέ ταχυτήτων, όταν την Κυριακή αποσύρθηκε για δεύτερη φορά λόγω βλάβης στο υδραυλικό τιμόνι. Και ο Neuville και ο Tanak κατάφεραν ωστόσο να κρατήσουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα στο πρωτάθλημα και ο Neuville συγκέντρωσε πέντε επιπλέον πόντους για τη νίκη του στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, την Wolf Power Stage.
Ο Craig Breen είχε το καλύτερο αποτέλεσμα για την M-Sport Ford στην έκτη θέση συνολικά, παρά τα προβλήματα ανάρτησης που αντιμετώπισε. Η βρετανική ομάδα υπέστη μεγάλη ήττα όταν ο Gus Greensmith είχε ένα ατύχημα στην 8η Ε.Δ. του αγώνα και βγήκε εκτός, και ο Adrien Fourmaux βγήκε και αυτός εκτός αγώνα λόγω προβλημάτων στην ανάρτηση.
Ο Breen κέρδισε μια θέση όταν ο Oliver Solberg σταμάτησε στη μέση του δρόμου με ένα φίλτρο αέρα γεμάτο σκόνη. Ο νεαρός Σουηδός τελικά ξεκίνησε ξανά, αλλά αντιμετώπισε ένα μηχανικό πρόβλημα στις τελευταίες Ε.Δ. και έπεσε στη 10η θέση.
Ο ιδιώτης οδηγός της M-Sport με Puma, Jourdan Serderidis, μπόρεσε και απέφυγε προβλήματα και τερμάτισε έβδομος στη γενική κατάταξη, ακολουθούμενος από τον Loeb και τον Πολωνό οδηγό Kajetan Kajetanowicz, ο οποίος εξασφάλισε μια νίκη στο WRC2.
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ευρώπη όταν το Ράλι Εσθονίας (14 - 17 Ιουλίου) ξεκινά το δεύτερο μισό της σεζόν του πρωταθλήματος.
Νικητές
Στην κορυφαία κατηγορία Rally 1, οι νικητές ήταν: 1ος Kalle Rovanpera (Toyota Yaris), 2ος Elfyn Evans, (Toyota Yaris), 3ος Takamoto Katsuta (Toyota Yaris)
Στην κατηγορία WRC2, οι νικητές ήταν: 1ος Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia Rally2 evo), 2ος Sean Johnston (Citroen C3 Rally2), 3ος Amanraaj Rai (Skoda Fabia Rally2 evo)
Βαθμολογίες
Στο πρωτάθλημα οδηγών οι βαθμολογίες είναι: Kalle Rovanpera (145), Thierry Neuville (80), Ott Tanak (62), Takamoto Katsuta (62), Craig Breen (60), Elfyn Evans (57), Sebastien Loeb (35), Sebastien Ogier (34), Dani Sordo (34), Gus Greensmith (28), , Pierre-Louis Loubet (18), Esapekka Lappi (17)
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών οι βαθμολογίες είναι: Toyota Gazoo Racing (246), Hyundai Motorsport (184), M-Sport Ford (144)
*Φωτό: RBCP, WRC Teams
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.