- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ράλι Πορτογαλίας: O Kalle Rovanpera για 3η φορά νικητής φέτος
Το τετραήμερο του αγώνα υπήρξε εντυπωσιακό για τον Φινλανδό
Ράλι Πορτογαλίας 2022: Νικητής ο Kalle Rovanpera. Οι νικητές στις κατηγορίες WRC Rally 1 και WRC2 - Οι βαθμολογίες στην κατάταξη οδηγών και κατασκευαστών.
Σήμερα, Κυριακή 22 Μαΐου, ολοκληρώθηκε το Ράλι Πορτογαλίας, κατά το οποίο γιορτάστηκε και η 50ή επέτειος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, και ο νεαρός Φιναλδός Kalle Rovanpera, με Toyota Yaris, ανέβηκε για 3η φορά φέτος στο υψηλότερο βάθρο (οι δύο άλλες νίκες ήταν στη Σουηδία και στην Κροατία). Το τετραήμερο του αγώνα υπήρξε εντυπωσιακό για τον Φινλανδό, ιδιαιτέρως λόγω του γεγονότος ότι την Παρασκευή έμπαινε πρώτος στις Ειδικές Διαδρομές (Ε.Δ.) κάτι που σημαίνει ότι καθάριζε το δρόμο. Παρ’ όλες λοιπόν τις αντικειμενικές δυσκολίες, τον άστατο καιρό, και τη φύση του συγκεκριμένου αγώνα ο οποίος είναι απαιτητικός, ο Rovanpera πάλεψε και κέρδισε χωρίς να του χαριστεί απολύτως τίποτα.
Σε αντίθεση είχαμε τον ομόσταυλό του Elfyn Evans ο οποίος, αν και ξεκίνησε δυναμικά αλλά με σημαντικό πλεονέκτημα λόγω θέσης εκκίνησης την Παρασκευή, όχι μόνο δεν κατάφερε και δεν φρόντισε να δημιουργήσει αρκετό χρονικό κενό ώστε να είναι «ασφαλής», αλλά αντιθέτως, όταν ο Rovanpera ξεκίνησε να τον «πλησιάζει», αγχώθηκε και έχασε την αυτοπεποίθηση και τη συγκέντρωσή του. Το γεγονός δε ότι στις πρωινές Ε.Δ. της Κυριακής ο ρυθμός του Rovanpera ήταν χαλαρός αλλά απόλυτα σταθερός, αλλά στην τελευταία Ε.Δ. (Wolf Power Stage) έκανε τον ταχύτερο χρόνο, 2.1 δευτερόλεπτα ταχύτερο από τον 2ο Dani Sordo, και 6.2 από τον ανταγωνιστή του στον αγώνα Evans, εξασφάλισε 5 πόντους, και άφησε τον Evans 15.2 δευτερόλεπτα πίσω συνολικά, αποδεικνύει ότι βρίσκεται πια σε μια κατηγορία από μόνος του, τόσο από άποψη στρατηγικής και ψυχραιμίας, όσο και καθαρών επιδόσεων.
«Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο», είπε ο Rovanpera στο τέλος του αγώνα και χαμογέλασε. «Ξεκινώντας πρώτος εδώ και να παλεύω για τη νίκη έτσι, ήταν πολύ ωραίο. Είχαμε πολλά προβλήματα και δύσκολες συνθήκες αυτό το Σαββατοκύριακο και το αυτοκίνητό μας ήταν τέλειο όπως πάντα, και είμαστε όλοι πραγματικά χαρούμενοι.»
Στο 2ο βάθρο ανέβηκε ο Evans, ο οποίος παραδέχτηκε ότι χρειαζόταν αυτή τη μικρή νίκη. «Χρειαζόμασταν σίγουρα ένα αποτέλεσμα, αυτό είναι σίγουρο. Φυσικά, είμαστε απογοητευμένοι με το αποτέλεσμα της σημερινής ημέρας, αλλά βγάζω το καπέλο μου στον Kalle. Από την πλευρά μου, είναι ωραίο να είμαι πίσω στο βάθρο και πρέπει να χτίσουμε από εδώ και πέρα».
Η Toyota Gazoo Racing ήταν έτοιμη να καλύψει και το τρίτο βάθρο με τον Takamoto Katsuta, αλλά ο Dani Sordo, με Hyundai i20, κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση στο φετινό πρωτάθλημα στο ράλι αυτό, του το πήρε από τα χέρια κυριολεκτικά στα τελευταία χιλιόμετρα της τελευταίας Ε.Δ., και τερμάτισε 2,1 δευτερόλεπτα μπροστά του.
Να σημειώσουμε ότι στην κατηγορία WRC2 δυστυχώς ο Teemu Suninen έχασε μια σίγουρη νίκη, έχοντας εξασφαλίσει μια εκπληκτική διαφορά σχεδόν ενός λεπτού από τον 2ο στην κατάταξη Yohan Russel, όταν είχε ένα ατύχημα λίγα εκατοντάδες μέτρα μετά την εκκίνησή του στην τελευταία Ε.Δ. του αγώνα (Power Stage), το οποίο μάλιστα καθυστέρησε και την έκβασή της.
Νικητές
Στην κορυφαία κατηγορία WRC Rally 1 οι νικητές ήταν: 1ος Kalle Rovanpera (Toyota Yaris), 2ος Elfyn Evans (Toyota Yaris), 3ος Dani Sordo (Hyundai i20).
Στην κατηγορία WRC2 οι νικητές ήταν: 1ος Yohan Russel (Citroen C3 Rally2), 2ος ο Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia Rally2 evo), 3ος ο Chris Ingram (Skoda Fabia Rally2 evo).
Βαθμολογίες
Στην κατάταξη οδηγών οι βαθμολογίες είναι: Kalle Rovanpera (106), Thierry Neuville (60), Takamoto Katsuta (38), Ott Tanak (37), Elfyn Evans (36), Craig Breen (34), Sebastien Loeb (27), Gus Greensmith (20), Sebastien Ogier (19), Dani Sordo (19), Esapekka Lappi (15)
Στην κατάταξη κατασκευαστών οι βαθμολογίες είναι: Toyota Gazoo Racing (175), Hyundai Motorsport (116), M-Sport Ford (94)
*Εκ παραδρομής χθες η διαφορά των 5.7 δευτερολέπτων πιστώθηκε στον Evans, αντί του πρωτοπόρου Rovanpera.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.