- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Τι ακριβώς συμβαίνει με τις ουρές των supercars;
Σε μία προσπάθεια να κερδίσουν το στοίχημα της αποδοτικότητας, τα σύγχρονα supercars «τεντώνουν» τις ουρές τους!
Ποια είναι η λογική και η τεχνική πίσω από τις μακριές ουρές των supercars.
Αυτοκίνητα με ουρές φαρδιές, στενές, μακρουλές, διχαλωτές, κολοβές, παράγωνες κ.ά. χρησιμοποιούν την εσχατιά των αεροδυναμικών ψηγμάτων για να επιτύχουν ή έστω να προσεγγίσουν «το θαύμα»: τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, τον γνωστό Cd… Αυτός είναι ο συντελεστής που σε μία εποχή ιδιαίτερα ευαίσθητη για αποδοτικότητες και περιβαλλοντικές συνθήκες καλείται να παίξει ξεχωριστό ρόλο.
Βλέποντας εμβληματικά κομψοτεχνήματα της σύγχρονης αυτοκίνησης, αποφάσισα να «εκθέσω» δύο εκφραστές με διαφορετικά κινητήρια σύνολα, αλλά με κοινή αισθητική αντίληψη για την «ούγια». Προσπαθώντας να βρω περισσότερα, σε ένα χαοτικό ψάξιμο στο διαδίκτυο, έφτασα να ερευνήσω τι συμβαίνει με τους εκπροσώπους της πανίδας στη χρησιμοποίηση της ουράς τους. Αποκλείοντας το φτερωτό βασίλειο, κατέληξα στον βασιλιά της επίγειας ταχύτητας, τον γατόπαρδο! Και πήρα μία απάντηση που λάτρεψα: «Οι γατόπαρδοι μπορούν να στρίβουν δίχως να μειώνουν την ταχύτητά τους ενώ η ουρά τους τους βοηθά να διατηρούν την ισορροπία τους όταν τρέχουν!»
Στις φωτογραφίες βλέπετε δύο από τα υπεραυτοκίνητα των οποίων οι ουρές «δίνουν κοινώς ρέστα», οδηγώντας την οπτική φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση σε ασκήσεις αεροδυναμικής για προχωρημένους λύτες.
Είναι η McLaren Speedtail και η Mercedes Vision EQXX, των οποίων ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd αγγίζει τα εξωφρενικά νούμερα των 0,21 και 0,17 αντίστοιχα. Τιμές που σύμφωνα με τους αεροδυναμιστές είναι εξαιρετικά δύσκολο να μειωθούν πλέον. Έτσι κι αλλιώς κανένας δεν μπορεί να βάλει φραγμούς στα τεχνολογικά μυαλά και στις ικανότητές τους. Μέχρι τότε ας γνωρίσουμε αυτές τις δύο «εποχούμενες κυρίες»!
McLaren Speedtail
Προσφέροντας εκπληκτικές επιδόσεις και πολυτέλεια, η McLaren Speedtail ενσαρκώνει την πιο σπάνια σύνοδο κορυφής υπεραυτοκίνητων. Με κόστος που ξεκινά από περίπου 2,3 εκατομμύρια ευρώ και με τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα, αυτό το κουπέ κατέχει τη διάκριση της ταχύτερης McLaren που κατασκευάστηκε ποτέ. Η αισθητική της Speedtail είναι κομψή και υψηλά στιλιζαρισμένη, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Όπως έχει αναφερθεί, ναι, είναι θέμα επιστημονικής φαντασίας. Διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποδίδει 1.050 ίππους.
Το Speedtail προσφέρει ένα πλήρες πακέτο από τις πιο σύγχρονες ανέσεις. Ξεχάστε τους εξωτερικούς καθρέφτες. Αντίθετα, η Speedtail συνοδεύεται στάνταρ με ένα ζευγάρι ψηφιακών καμερών υψηλής ευκρίνειας που γλιστρά διακριτικά έξω από τις πόρτες όταν πατάτε το κουμπί εκκίνησης. Εμπνευσμένο από τη θρυλική McLaren F1, το κάθισμα του οδηγού είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Ένας διπλός υπερτροφοδοτούμενος V-8 4,0 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας ενώνουν τις δυνάμεις τους εδώ, αποδίδοντας συνολική ισχύ 1035 ίππων και 1.150 Nm ροπής και συνεργάζονται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι δυνατότητες επιτάχυνσης αυτού του hypercar είναι μαγευτικές. Σύμφωνα με τη McLaren, «οι πύραυλοι Speedtail» εκτοξεύονται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.0 δευτερόλεπτα. Αν ελπίζετε να κάνετε μια από αυτές τις ομορφιές δική σας, δεν έχετε τύχη. Μόνο 106 από αυτά τα αυτοκίνητα θα παραχθούν.
Mercedes Vision EQXX
Το VISION EQXX είναι το πώς φανταζόμαστε το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόλις πριν από ενάμιση χρόνο η Mercedes ξεκίνησε αυτό το project που οδηγεί στην πιο αποδοτική Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε ποτέ. Με εξαιρετική κατανάλωση ενέργειας μικρότερη από 10 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Έχει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση χρησιμοποιώντας μια νέα μπαταρία υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο που χωράει ακόμη και σε ένα συμπαγές όχημα. Το VISION EQXX είναι ένα προηγμένο αυτοκίνητο σε τόσες πολλές διαστάσεις, ενώ παράλληλα φαίνεται εκπληκτικό και σίγουρα είναι φουτουριστικό. Με νέα ρεκόρ αεροδυναμικής και μείωσης βάρους, καταρρίπτοντας το βιβλίο κανόνων μηχανικής αυτοκινήτων, η Mercedes έχει κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με απόλυτα προηγμένο λογισμικό. Ταυτόχρονα, παρουσιάζει μια εξαιρετικά προοδευτική ερμηνεία των θεμελιωδών αρχών της μάρκας, ήτοι της σύγχρονης πολυτέλειας και της αισθησιακής καθαρότητας. Αντί να αυξάνει απλώς το μέγεθος της μπαταρίας, η πολυλειτουργική διεθνής ομάδα μηχανικών επικεντρώθηκε στη μεγιστοποίηση της απόδοσης σε μεγάλες αποστάσεις. Έβγαλαν όλα τα στάδια στην απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης, την ενεργειακή πυκνότητα, την αεροδυναμική και τον ελαφρύ σχεδιασμό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείται με 42,5 δευτερόλεπτα διαφορά
Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και γίνεται πια παντού
Ένα αεροδυναμικό fastback SUV με εμφάνιση αιλουροειδούς το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, έχει οδηγήσει το δημιουργικό design σε νέα πλαίσια.
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.