- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ξεκινάει το Ράλι Σουηδίας
Mε τις θερμοκρασίες να πέφτουν στους -20°C, ο αγώνας στην περιοχή Västerbotten θα δοκιμάσει στο έπακρο όλα τα πληρώματα
Ράλι Σουηδίας: 24 - 27 Φεβρουαρίου στην Umeå - Οι οδηγοί, οι Ειδικές Διαδρομές και η ιδιαιτερότητα του αγώνα.
Τα απομακρυσμένα και παγωμένα δάση στη βόρεια Σουηδία θα αποτελέσουν μια μεγάλη πρόκληση καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA εισέρχεται σε αχαρτογράφητη περιοχή αυτή την εβδομάδα για το δεύτερο γύρο της συναρπαστικής νέας υβριδικής εποχής του.
Ποτέ πριν το Rally Sweden (24 - 27 Φεβρουαρίου) δεν είχε ταξιδέψει τόσο κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, και με τις θερμοκρασίες να πέφτουν στους -20°C στην διοργανώτρια πόλη Umeå αυτή την εβδομάδα, ο αγώνας στην περιοχή Västerbotten θα δοκιμάσει στο έπακρο όλα τα πληρώματα. Η τελευταία φορά που διεξήχθη το Ράλι Σουηδίας ήταν το 2020 όπου οι συνθήκες ήταν πολύ κακές λόγω έλλειψης χιονιού, και οι θερμοκρασίες ήταν πάνω από τους 0°C.
Οι Σκανδιναβοί οδηγοί παραδοσιακά κυριαρχούν στη Σουηδία, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει, και ο «Flying Finn» Kalle Rovanperä, ο οποίος ξεκινά πρώτος σε αυτόν τον αγώνα και ο οποίος σημείωσε τον γρηγορότερο χρόνο στο σημερινό Shakedown με το Toyota GR Yaris Rally1 του, δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο.
Μεταξύ των ομόσταυλών του είναι ο Βρετανός Elfyn Evans, ο οποίος κέρδισε το τελευταίο Ράλι Σουηδίας πριν από δύο χρόνια και ο οποίος θέλει απεγνωσμένα να επανέλθει από μια απογοητευτική έναρξη της σεζόν στο Rallye Monte-Carlo. Ο Esapekka Lappi επιστρέφει στην Toyota για πρώτη φορά μετά την αποχώρησή του από τον Ιάπωνα κατασκευαστή στα τέλη του 2018, ενώ ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta οδηγεί ένα ακόμα GR Yaris για τη σειρά Next Generation της Toyota.
Τα Puma της M-Sport Ford υπήρξαν γρηγορότερα από όλα τα αυτοκίνητα νέας γενιάς στο Μόντε Κάρλο και ο Craig Breen είναι επικεφαλής της βρετανικής ομάδας σε ένα Puma Rally1. Ο Ιρλανδός βρίσκεται σε ένα δυνατό σερί τεσσάρων διαδοχικών τερματισμών στο βάθρο. Μαζί με τον Breen είναι ο Gus Greensmith, φρέσκος από την παρθενική του νίκη (τερματίζοντας 1ος σε μια Ειδική Διαδρομή) στο Μόντε Κάρλο, και ο Adrien Fourmaux ο οποίος θα επικεντρωθεί στο να έχει έναν σταθερό αγώνα μετά από το σοβαρό ατύχημα που είχε στις γαλλικές Άλπεις.
Ο Thierry Neuville ηγείται της ομάδας της Hyundai Motorsport σε ένα i20 N Rally1. Ο Βέλγος είχε τις καλύτερες επιδόσεις από την ομάδα της Hyundai σε έναν δύσκολο εναρκτήριο γύρο για τον Κορεάτη κατασκευαστή, και στη Σουηδία θα είναι μαζί του και πάλι ο Ott Tänak και ο Oliver Solberg.
Η Umea φιλοξενεί την τελετή έναρξης την Πέμπτη το απόγευμα, 24 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, τα πληρώματα θα διαγωνιστούν σε 17 Ειδικές Διαδρομές (7 την Παρασκευή, 6 το Σάββατο και 4 την Κυριακή) που καλύπτουν 264,81 χιλιόμετρα με την τελική Power Stage να λαμβάνει χώρα όπως πάντα την Κυριακή το μεσημέρι.
Και κάτι ιδιαίτερα σημαντικό που αφορά τον αγώνα και την ιδιαιτερότητά του: Μιλάμε για τα ελαστικά με καρφιά που χρησιμοποιούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα πολύ στενά αυτά ελαστικά έχουν δύο σειρές με καρφιά. Η μία σειρά είναι κάθετη και βοηθάει στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα και η δεύτερη σειρά, που είναι πλάγια και χρησιμεύει στις στροφές και στις κινήσεις του τιμονιού του οδηγού («ανάποδα τιμόνια»). Ο κενός χώρος (αυλάκια) ανάμεσα στις δύο σειρές καρφιών, αλλά και ενδιάμεσά τους, χρησιμοποιείται για να διώχνει το ελαστικό το χιόνι. Τα καρφιά αυτά που είναι εκτός ελαστικού κατά 7 χιλιοστά (εσωτερικά είναι ένα εκατοστό) αποτελούνται από βολφράμιο και καρφώνονται στον πάγο και το χιόνι προσδίδοντας το μέγιστο κράτημα, το οποίο παρομοιάζεται σε επίπεδο οδήγησης σαν αυτό σε χωμάτινες επιφάνειες με αντίστοιχα χωμάτινα ελαστικά, χωρίς καρφιά βέβαια. Ο συνολικός αριθμός καρφιών ανά ελαστικό είναι 384 καρφιά.
*Φωτό: RBCP, WRC Teams