- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Χειμερινά ελαστικά ή λάστιχα με αντιολισθητικές αλυσίδες
Ποια φρενάρουν καλύτερα - Τι δείχνει ελβετική έρευνα
Οδήγηση στα χιόνια με χειμερινά ελαστικά και λάστιχα με αντιολισθητικές αλυσίδες. Με ποια φρενάρουν καλύτερα τα οχήματα. Ελβετοί εμπειρογνώμονες απαντούν.
Τα χειμερινά ελαστικά χρειάζονται λιγότερα μέτρα για να σταματήσουν το αυτοκίνητο σε πάγο ή χιόνια από την ταχύτητα των 50χλμ/ώρα, σε σχέση με τα ασφάλτινα ελαστικά με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Επίσης, τα χειμερινά έχουν καλύτερη επιτάχυνση, καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και είναι πιο ήσυχα κατά την οδήγηση σε σχέση με τα ασφάλτινα ελαστικά με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Αυτά τα στοιχεία είναι αποτέλεσμα των ερευνών της μη κερδοσκοπικής εταιρείας κινητικότητας της Ελβετίας TCS, η οποία πραγματοποίησε μια σειρά από δοκιμές με το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με διαφορετικά ελαστικά για να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα.
Οδήγηση με χιονολάστιχα - Τα πλεονεκτήματα
Στα χιονολάστιχα σημαντικό ρόλο παίζει η ειδική χάραξη που βοηθάει την πρόσφυση σε χιόνι και πάγο, ενώ πολύ διαφορετική είναι και η γόμα του ελαστικού. Όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από τους -7 βαθμούς Κελσίου, το ελαστικό προσφέρει πολύ μεγάλα επίπεδα ασφάλειας, ακόμη και αν η άσφαλτος είναι στεγνή.
Η διαφορά στη λειτουργία του χειμερινού από το καλοκαιρινό ελαστικό βρίσκεται κυρίως στο ειδικό υλικό επίστρωσής του που δεν παγώνει και παραμένει ελαστικό, παρέχοντας υψηλή πρόσφυση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης, η ειδική χάραξη του πέλματος περιλαμβάνει μεγάλα αυλάκια και μεγάλο αριθμό από «τριχοειδείς» χαρακιές με σκοπό την αποχέτευση του νερού και του λιωμένου χιονιού χωρίς να μειώνεται η συνολική ακαμψία του ελαστικού.
Σε ποιες χώρες στην Ευρώπη είναι υποχρεωτικά τα χιονολάστιχα
Στην Ευρώπη τα χειμερινά ελαστικά ή χιονολάστιχα, είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιούνται στις Σκανδιναβικές χώρες, ενώ σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία, τα χειμερινά ελαστικά είναι υποχρεωτικά σε δρόμους με ειδική σήμανση.
Στη Γερμανία είναι υποχρεωτικά σε περιοχές και δρόμους με χαμηλές θερμοκρασίες και συνθήκες παγετού.
Τι ισχύει με τα χιονολάστιχα στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει η πρόβλεψη χρήσης χειμερινών ελαστικών, ενώ σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αυτοκίνητα που κινούνται στην Κεντρική Μακεδονία και την Ήπειρο φορούν χειμερινά ελαστικά.
Η επιλογή ενός χειμερινού ελαστικού σε πιο κρύες περιοχές της χώρας μας έχει αρκετά οφέλη, καθώς απαλλάσσει τον οδηγό από τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, ενώ παράλληλα έχει μεγαλύτερη ασφάλεια όταν κινείται στους παγωμένους δρόμους.
Είναι συνηθισμένο φαινόμενο από τον Οκτώβριο, που οι συγκεκριμένες περιοχές βιώνουν έντονα τον χειμώνα, να αντικαθιστούν τα καλοκαιρινά ελαστικά και να φορούν τα χειμερινά ελαστικά μέχρι και τον Απρίλιο.
Υπενθυμίζεται ότι αποζημιώσεις από την Αττική Οδό ετοιμάζονται να διεκδικήσουν μέσω της δικαστικής οδού οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στα χιόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.