- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Automatic vs manual: Τι κιβώτιο ταχυτήτων να διαλέξω;
Είναι μια συζήτηση σχεδόν τόσο παλιά όσο και το αυτοκίνητο! Τελικά είναι καλύτερο το αυτόματο ή το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων;
Κιβώτιο ταχυτήτων αυτόματο και χειροκίνητο: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Διαβάστε περισσότερα στο Αφιέρωμα αυτοκίνητο της Athens Voice
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου αυτοκινήτου; Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: Ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο έχει ένα σύστημα ταχυτήτων που το χειρίζεστε μόνοι σας μετακινώντας το μοχλό ταχυτήτων και πατώντας το πεντάλ του συμπλέκτη. Η πλειοψηφία των οχημάτων που οδηγούνται σήμερα στον κόσμο είναι χειροκίνητα. Από την άλλη, ένα αυτόματο κιβώτιο αλλάζει «μόνο» του ταχύτητες για εσάς σε σχέση με την ταχύτητα που ταξιδεύετε και δεν έχει πεντάλ συμπλέκτη. Χρησιμοποιώντας ένα εξάρτημα που ονομάζεται μετατροπέας ροπής, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει τη «δύσκολη» δουλειά για εσάς. Δεν έχετε παρά να ανησυχείτε για το αν θα πάτε μπροστά, πίσω ή θα σταματήσετε.
Αυτόματο
Πλεονεκτήματα
1) Πιο εύκολο στην οδήγηση: Σε πολλούς ανθρώπους αρέσουν τα αυτόματα αυτοκίνητα για τη διευκόλυνσή τους. Είναι εύκολο να λειτουργήσουν καθώς δεν υπάρχει συμπλέκτης για έλεγχο. Απλώς επιλέξτε D for Drive, R για όπισθεν, P για σταμάτημα και N για «νεκρά» και ξεχάστε να κάνετε κινήσεις εμπρός-πίσω με το μοχλό ταχυτήτων μέχρι να χρειαστεί να παρκάρετε ή να κάνετε όπισθεν.
2) Πιο ομαλή οδήγηση: Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων προσφέρουν απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ των ταχυτήτων, δίνοντάς σας μια ευχάριστη οδήγηση χωρίς κανένα «σκορτσάρισμα».
3) Καλύτερη κίνηση σε ώρες αιχμής: Αν σταματάς και ξεκινάς για πάντα σε πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση, μπορεί να γίνει αγγαρεία να αντλείς συνεχώς το πεντάλ του συμπλέκτη. Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων απαιτούν λιγότερη προσπάθεια, ώστε να μπορείτε να συγκεντρωθείτε πλήρως στην ασφαλή πλοήγηση σε δύσκολες διασταυρώσεις και σε άλλη κυκλοφορία.
4) Το αυτοκίνητο θα σας κρατήσει σε ένα λόφο αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε το χειρόφρενο και να φορτωθείτε με το άγχος ότι πριν πατήσετε το πεντάλ συμπλέκτη θα σας «πάρει πίσω», μια και αυτό σταθεροποιείται μόνο του!
Μειονεκτήματα
1) Πιο ακριβά στην αγορά: Το κύριο μειονέκτημα των αυτόματων είναι ότι γενικά κοστίζουν περισσότερο (κατά μέσο όρο 1.500-1.700 ευρώ) από ό,τι τα χειροκίνητα αντίστοιχά τους, τόσο καινούργια όσο και μεταχειρισμένα, επομένως δεν είναι ιδανικά εάν δεν έχετε προϋπολογισμό.
2) Βαρετό στην οδήγηση: Μερικοί οδηγοί διαπιστώνουν ότι τα αυτόματα αφαιρούν τη διασκέδαση από την οδήγηση. Τους αρέσει η αίσθηση του να αλλάζουν ταχύτητα και να έχουν περισσότερη φυσική σχέση με το αυτοκίνητό τους. Και για όποιον συνηθίζει να αλλάζει ταχύτητες, μπορεί πραγματικά να είναι δύσκολο να προσαρμοστεί στο να μην έχει συμπλέκτη.
Χειροκίνητο
Πλεονεκτήματα
1) Μεγαλύτερος έλεγχος: Ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σάς δίνει περισσότερο έλεγχο του αυτοκινήτου καθώς μόνοι σας επιλέγετε ποια ταχύτητα θα χρησιμοποιήσετε. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικό σε χειμερινές συνθήκες.
2) Μεγαλύτερη ταχύτητα: Ορισμένα αυτόματα μπορεί να είναι αργά και δυσκίνητα, αν και πολλά είναι πλέον εξοπλισμένα με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη για να τα κάνουν πιο γρήγορα. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι παραδοσιακά καλύτερο στη μεταφορά ισχύος από τον κινητήρα σας στους τροχούς σας, ώστε να μπορείτε να επιταχύνετε με ταχύτερο ρυθμό.
3) Φθηνότερα στη συντήρηση: Τα εγχειρίδια απαιτούν γενικά λιγότερη συντήρηση επειδή έχουν λιγότερο περίπλοκο σχεδιασμό από τα αυτόματα. Οι επισκευές τείνουν να είναι σημαντικά φθηνότερες – εκτός και αν πάει ο συμπλέκτης.
Μειονεκτήματα
1) Όχι τόσο ασφαλές: Διότι για να αλλάξετε ταχύτητες πρέπει να βγάλετε το ένα χέρι από το τιμόνι. Τα αυτόματα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα, καθώς μπορείτε να κρατάτε και τα δύο χέρια στο τιμόνι και να συγκεντρώνεστε περισσότερο στον δρόμο μπροστά.
2) Πόνος στο πόδι: Το να δουλεύετε συνεχώς τον συμπλέκτη μπορεί να γίνει άβολο καθώς το αριστερό σας πόδι δεν ξεκουράζεται ποτέ, ειδικά αν οδηγείτε σε περιοχές με κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πόνους στους μύες των ποδιών σας ή αργότερα προβλήματα στις αρθρώσεις σας.
Ας τα βάλουμε σε μία τάξη!
Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο εάν τα χειροκίνητα κιβώτια είναι πιο αποδοτικά από τα αυτόματα; Να σημειώσουμε εδώ ότι είναι ευρέως διαδεδομένη η πεποίθηση ότι τα αυτόματα αυτοκίνητα καταναλώνουν περισσότερη βενζίνη από τα αντίστοιχα χειροκίνητα. Αυτό ίσχυε και είχε νόημα ως καίρια παραδοχή, μια που τα παλαιότερα μοντέλα ήταν εξοπλισμένα με αργό κιβώτιο τριών ή τεσσάρων ταχυτήτων. Ωστόσο η αυτόματη τεχνολογία έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί ακόμη και εσείς να διαπιστώσετε ότι θα διανύσετε περισσότερα χιλιόμετρα με αυτόματο κιβώτιο.
Είναι όπως πιο εύκολο να μάθεις να οδηγείς σε αυτόματο αυτοκίνητο; Άλλο ένα ερώτημα το οποίο δυστυχώς δεν έχει ηλικιακή ζώνη, τουλάχιστον σε βαθμό ερωτήματος…
Αν και το να αλλάζετε σχέσεις και να δουλεύετε τον συμπλέκτη γίνεται δεύτερη φύση μετά από λίγο, όταν μαθαίνετε να οδηγείτε μπορεί να χρειαστεί αρκετή εξάσκηση για να αποκτήσετε αυτή την ικανότητα. Ένα αυτόματο αυτοκίνητο διευκολύνει την εστίαση περισσότερο στην ταχύτητα και τη θέση του δρόμου, και μπορείτε να κρατάτε και τα δύο χέρια στο τιμόνι, καθώς δεν θα χρειαστεί να αλλάξετε ταχύτητα.
Είναι επίσης απίθανο να σας σβήσει το αυτοκίνητο που είναι εξοπλισμένο με ένα αυτόματο κιβώτιο, κάτι που σας γλιτώνει από την αμηχανία και το άγχος να κάνετε μια επανεκκίνηση την ώρα που αλλάζουν τα φανάρια.
Επειδή ως δυνητικός αγοραστής θα βρεθείτε στο δίλλημα τι αυτοκίνητο να επιλέξετε (αυτόματο ή χειροκίνητο) καλό είναι να επιλέξετε αυτό με το οποίο αισθάνεστε πιο άνετα, αλλά δεν θα πρέπει να λησμονήσετε ότι ένα αυτόματο αυτοκίνητο μπορεί να ταιριάζει καλύτερα σε κάποιον που κάνει πολλή οδήγηση στην πόλη. Είναι επίσης μια καλή επιλογή για άτομα με αναπηρία ή περιορισμένη κινητικότητα.
Εάν ταξιδεύετε μεγαλύτερες αποστάσεις και βλέπετε την οδήγηση ως ευχαρίστηση και κάτι περισσότερο από το να φτάσετε από το σημείο Α στο σημείο Β, ένα χειροκίνητο κιβώτιο αναμφισβήτητα είναι η καλύτερη επιλογή για ανταποδοτική οδήγηση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.