- CITY GUIDE
- PODCAST
-
33°
Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος
Προσφέρουν ένα First Class ταξίδι στο μέλλον με νέα αντίληψη εσωτερικού χώρου, όπου οι επιβάτες βιώνουν πρωτόγνωρες εμπειρίες
![Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/10/26/audi_1.jpg)
Audi grandsphere και skysphere είναι το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Διαβάστε περισσότερα στο Αφιέρωμα αυτοκίνητο της Athens Voice.
Του Κωνσταντίνου Λεμονή
Και ξαφνικά, εκεί που τα υπερβατικά αυτοκίνητα διακοσμούσαν σελίδες επιστημονικής φαντασίας και τα gadgets, με τα οποία ήταν εξοπλισμένα, προέρχονταν από κάποιο video game, έχουμε μπει πλέον για τα καλά σε μία εποχή που όλα αυτά θα βρίσκονται ανάμεσά μας πολύ νωρίτερα από ό,τι περιμένουμε. Φυσικά, θα μπουν σε μία μελλοντική καλένδη, όπου θα πρέπει να βγει ένα πόρισμα εάν οι καταναλωτές επιθυμούν αυτοκίνητα για μετακίνηση ή για τη χαρά της οδήγησης.
Ενδεικτικό της σε φρενήρη ρυθμό ταχύτητας δημιουργίας τέτοιων οχημάτων, η Audi αποκάλυψε αρχικά το skysphere και κατόπιν το grandsphere, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που ανήκει στην τριλογία των «sphere» πρωτότυπων της Audi, που, όπως προδίδει το δεύτερο συνθετικό του ονόματός τους, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον λειτουργικό χώρο των επιβατών, τοποθετώντας τους ουσιαστικά εντός μιας «σφαίρας» που τους εξασφαλίζει ένα κορυφαίο ευ ζην.
Τα Audi skysphere, grandsphere αλλά και το urbansphere, που θα ακολουθήσει το 2022, είναι τα τρία πρωτότυπα με τα οποία η Audi παρουσιάζει το όραμά της για την πολυτέλεια του μέλλοντος, με τεχνολογίες και χαρακτηριστικά σχεδιασμού που θα εμφανιστούν σε λίγα χρόνια σε μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
![Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/audi_2.jpg)
Η ουράνια σφαίρα
Το skysphere concept δείχνει πως η μάρκα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια στο μέλλον – δεν αφορά πλέον μόνο την οδήγηση. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με σαφή στόχο να προσφέρει στους επιβάτες του συναρπαστικές και παγκόσμιας κλάσης εμπειρίες, όπως διατείνεται η ίδια η Audi.
Για να δώσει στους επιβάτες τη μέγιστη ελευθερία, το skysphere concept σχεδιάστηκε για δύο διαφορετικές οδηγικές εμπειρίες: μια μεγάλη περιήγηση και μια σπορ εμπειρία. Αυτό χρησιμοποιεί μια θεαματική τεχνική λεπτομέρεια – το μεταβλητό μεταξόνιο. Οι ηλεκτροκινητήρες και ένας εξελιγμένος μηχανισμός με στοιχεία σώματος και πλαισίου, που γλιστρούν μεταξύ τους, καθιστούν δυνατή την αλλαγή του ίδιου του μεταξονίου και του εξωτερικού μήκους του αυτοκινήτου κατά 250 χιλιοστά. Ταυτόχρονα, η απόσταση του οχήματος από το έδαφος προσαρμόζεται κατά 10 χιλιοστά για να βελτιώσει την άνεση και τη δυναμική οδήγηση.
![Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/audi_4.jpg)
Με το πάτημα του κουμπιού, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την ελευθερία του και να επιλέξει τη δική του οδηγική εμπειρία, είτε πιλοτάρει το e-roadster μήκους 4,94 μέτρων μόνος του στη λειτουργία «Sports» με μειωμένο μεταξόνιο, ενώ η τετραδιεύθυνση του πίσω τροχού εξασφαλίζει ότι το όχημα παραμένει εξαιρετικά ευκίνητο παρά τις διαστάσεις του. Ή, μπορεί να επιλέξει να οδηγηθεί με 5,19 μέτρα GT στην αυτόνομη λειτουργία οδήγησης «Grand Touring», απολαμβάνοντας τον ουρανό και το τοπίο, τον μέγιστο χώρο για τα πόδια και τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα απρόσκοπτα ενσωματωμένο ψηφιακό οικοσύστημα.
Σε αυτή τη λειτουργία, το τιμόνι και τα πεντάλ μετακινούνται σε μια εκτός οπτικού πεδίου περιοχή. Η αίσθηση του χώρου στο πρωτότυπο αυτοκίνητο ανοίγει εντελώς νέα πεδία δυνατοτήτων για ένα τόσο σπορ κάμπριο. Εντωμεταξύ, το Audi skysphere παρακολουθεί αυτόματα τον δρόμο και την κίνηση με το σύστημα αισθητήρων του και οδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια στον προορισμό τους.
Η μεγάλη σφαίρα
Το grandsphere εκφράζει έντονα την πεποίθηση της Audi ότι έχει εξελιχθεί στη μάρκα που υπαγορεύει τις τάσεις στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, για τεχνολογικό μετασχηματισμό και εντελώς νέες, ολιστικές εμπειρίες κινητικότητας.
Το grandsphere είναι ένα σεντάν –που μάλλον μοιάζει με ένα τετράθυρο GT – το οποίο προσφέρει μία εντυπωσιακή First Class εμπειρία. Η αυτόνομη οδήγηση «επιπέδου 4» κάνει δυνατή την αλλαγή του εσωτερικού χώρου του παραδοσιακά προσανατολισμένου στον οδηγό πιλοτηρίου και των καθισμάτων σε ευρύχωρο σαλόνι, μόλις απομακρυνθούν το τιμόνι και τα πεντάλ. Το concept Audi grandsphere μεταμορφώνεται από αυτοκίνητο σε ένα «όχημα εμπειριών» για τους επιβάτες, μια και πλέον οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους διαμορφώνουν τον χώρο, την αρχιτεκτονική και τις λειτουργίες. Οι εξωτερικές γραμμές και οι αναλογίες, μαζί με τους τεχνολογικούς παράγοντες, ακολουθούν τον σχεδιασμό του εσωτερικού.
Το Audi grandsphere ξεχωρίζει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη διάφανη οροφή, την απουσία κολόνας Β με τις εμπρός πόρτες να ανοίγουν αντίθετα από τις πίσω, αποκαλύπτοντας μία διάπλατη είσοδο στο όχημα. Οι οθόνες του πίνακα οργάνων και ελέγχου του πρωτότυπου μετατρέπονται σε οθόνες ψυχαγωγίας CinemaScope, μόλις αυτό αρχίζει να κινείται αυτόνομα, ενώ ταυτόχρονα πεντάλ και τιμόνι απομακρύνονται από το οπτικό πεδίο των επιβαινόντων.
![Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος Audi grandsphere και skysphere, oι σφαίρες του μέλλοντος](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/audi_3.jpg)
Αισθητήρες που παρακολουθούν τις κινήσεις των ματιών οδηγού και επιβατών, επιτρέπουν τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος, διαισθητικά και με απλές κινήσεις των χεριών – χωρίς αυτοί να αγγίζουν τίποτα. Σε πλήρη αρμονία με τις νέες περιβαλλοντικές τάσεις, το φυσικό δέρμα έχει αντικατασταθεί από ξύλο, μαλλί, συνθετικά υφάσματα και μέταλλο, ορατά και ευχάριστα στο άγγιγμα ως επένδυση επιφανειών, καλύμματα καθισμάτων και ταπέτα.
Το Audi grandsphere φιλοξενεί μεταξύ των αξόνων μία μπαταρία 120 kWh που προσφέρει αυτονομία 750 χιλιομέτρων. Φυσικά, το quattro δηλώνει «παρών», με έναν κινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής ισχύος 721 ίππων και 960 Nm ροπής, που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα, με τον οδηγό να απολαμβάνει κορυφαία δυναμική συμπεριφορά. Σε πιο χαλαρές συνθήκες, η ενεργή αερανάρτηση εξασφαλίζει την απόλυτη άνεση των επιβατών, με το σύστημα μέσω κάμερας να ανιχνεύει προγνωστικά κάθε ανωμαλία του δρόμου και να εξασφαλίζει ένα «μαγικό χαλί» για οδηγό και επιβάτες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείται με 42,5 δευτερόλεπτα διαφορά
Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και γίνεται πια παντού
Ένα αεροδυναμικό fastback SUV με εμφάνιση αιλουροειδούς το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, έχει οδηγήσει το δημιουργικό design σε νέα πλαίσια.
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.