- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Ανασκόπηση του Ράλλυ Φινλανδίας και τέλος για φέτος το χώμα
Τι συνέβη φέτος στο Grand Prix Formula 1 σε χώμα!
Secto Rally Finland 2021: μια ανασκόπηση για τον τελευταίο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς στο WRC
Το Ράλλυ Φινλανδίας φέτος έφερε αρκετές εκπλήξεις και αναπάντεχα αποτελέσματα, όχι τόσο γιατί ήταν επεισοδιακός σαν αγώνας, αλλά γιατί βάσει του τι έχουμε δει μέχρι τώρα στο πρωτάθλημα του 2021, οι προβλέψεις που κάναμε πριν το τριήμερο αυτό αποδείχτηκαν λανθασμένες. Το ράλι αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί με μία μόνο λέξη: ταχύτητα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στους κύκλους των ράλλυ αποκαλείται «Grand Prix Formula 1 σε χώμα»! Σε αντίθεση με άλλους θρυλικούς αγώνες του πρωταθλήματος, με εξίσου μακροχρόνια ιστορία, όπως είναι το Μόντε-Κάρλο, το Ακρόπολις, και άλλοι, όπου οι λέξεις κλειδιά είναι στρατηγική, αντοχή και τεχνική, στο Ράλλυ Φινλανδίας ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι ο αγωνιζόμενος να πάει όσο πιο γρήγορα του επιτρέπει τόσο το αυτοκίνητο του, αλλά πιο σημαντικά…το στομάχι του.
Οι απέραντες ευθείες, οι υψηλές ταχύτητες, οι οποίες αυτό το τριήμερο ξεπέρασαν τα 200 χμ/ω, σε συνδυασμό με τα πολυάριθμα άλματα, το πολλές φορές «αναξιόπιστο» σε πρόσφυση χώμα, και η πυκνή βλάστηση που συχνά περιορίζει την όραση, καθιστούν τον αγώνα αυτό απαιτητικό και πάρα πολύ γρήγορο. Δεν είναι λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι οι περισσότερες νίκες εδώ έχουν ιστορικά πραγματοποιηθεί από «ντόπιους» οι οποίοι γνωρίζουν καλά αυτές τις διαδρομές.
Για να έχουμε μία ιδέα, να πούμε ότι στα 70 χρόνια του αγώνα (διεξάγεται ανελλιπώς από το 1951 εκτός από το 2020 λόγω πανδημίας) τις 52 φορές κέρδισαν Φινλανδοί οδηγοί, ενώ ο πρώτος «νότιος» οδηγός που κέρδισε στην έδρα τους τους Φινλανδούς ήταν ο Ισπανός Carlos Sainz το 1990. Κατά τα άλλα, στην στατιστική των αριθμών, πέντε φορές κέρδισαν Γάλλοι (Auriol, Loeb 3, Ogier), τέσσερις φορές Σουηδοί (E. Carlsson, Callbo, Blomqvist, M. Ericsson), τρεις φορές Εσθονοί (Martin, Tanak 2) και δύο φορές Βρετανοί. Φανταστείτε ότι το 2016 ήταν η πρώτη φορά που ένας Βρετανός, ο Kris Meeke, κέρδισε το Ράλι Φινλανδίας για να ακολουθήσει φέτος ο Evans.
Ένας από αυτούς τους «ντόπιους» που προαναφέραμε, φέτος ήταν ο Kalle Rovanpera, με Toyota Yaris, ο οποίος μας σόκαρε όταν κέρδισε το Ράλλυ Ακρόπολις πριν ένα μήνα με απίστευτη «ευκολία» και δεξιοτεχνία. Ο Rovanpera όμως, ο οποίος έγινε 21 ετών την Παρασκευή, όχι μόνο δεν κατάφερε να τερματίσει σε καμία από τις τρεις πρώτες θέσεις, αλλά βίωσε, από θέμα επιδόσεων, έναν από τους χειρότερους αγώνες του φέτος, με αποκορύφωμα το ατύχημα του Σαββάτου όταν έχασε τον έλεγχο του Yaris του και έπεσε πάνω σε ένα ανάχωμα.
Κακές επιδόσεις επέδειξε και ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2020, Sebastien Ogier, ο οποίος ήταν ενδεχομένως εφησυχασμένος από το γεγονός ότι είχε πολλούς πόντους διαφορά από τον 2ο στην γενική κατάταξη οδηγών, Elfyn Evans, και έτσι αποφάσισε να μην οδηγήσει ούτε κοντά στο 100% των δυνατοτήτων του, θέλοντας ίσως να κρατήσει δυνάμεις για τους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς, το Ράλλυ Καταλονίας στην Ισπανία, και το Ράλι Μόντσα στην Ιταλία. Στα συμβάντα του αγώνα να σημειώσουμε την ποινή ενός λεπτού που δέχθηκε ο Γάλλος πολυπρωταθλητής επειδή δεν είχε δέσει σωστά το κράνος του μέσα σε Ειδική διαδρομή. Κάτι που είχε ξανακάνει και στο Ράλλυ Μόντε-Κάρλο φέτος…
Η δυναμική και η προσπάθεια όμως του Evans σε αυτόν τον αγώνα ήταν κάτι παραπάνω από καλή και συνεπής, και έτσι ο Ουαλός αναζωπύρωσε τον ανταγωνισμό και χάρισε στον εαυτό του μια δύσκολη μεν, αλλά αξιοπρεπή ευκαιρία να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής…κάτι που, μην ξεχνάμε, πέρσι είχε στα δυο του χέρια και έχασε τελευταία στιγμή στη Μόντσα από έναν συνδυασμό άγχους, υπερεκτίμησης των δυνατοτήτων του στην κυριολεκτικά παγωμένη/χιονισμένη άσφαλτο, και ατυχίας.
Όσον αφορά τις επιδόσεις των μνηστήρων της πρώτης θέσης; Τα δύο Hyundai των Tanak και Breen τερμάτισαν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, ενώ όπως είπε και ο επικεφαλής της ομάδας Andrea Adamo: «Σε έναν αγώνα που παραδοσιακά πηγαίναμε άσχημα, πήραμε τις δύο θέσεις στο βάθρο, δείγμα της σκληρής δουλειάς που γίνεται στην Hyundai Motorsport.
Ολοκληρώνοντας τα περί κακών επιδόσεων των Σκανδιναβών οδηγών, να πούμε ότι φέτος ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα που κανένας «βόρειος» δεν κέρδισε ούτε μία Ειδική Διαδρομή, ενώ είναι επίσης η πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα που δεν «ανέβηκε» στο podium (βάθρο τερματισμού) κανένας Σκανδιναβός…
Και κάτι τελευταίο: Στις τελευταίες τέσσερις διοργανώσεις του Ράλλυ Φινλανδίας (παλαιότερα γνωστού ως «Ράλι 1000 Λιμνών») η ομάδα της Toyota έχει κερδίσει κάθε χρονιά (2017-Lappi, 2018, 2019-Tanak, 2021-Evans)!
*Φωτό: RBCP, WRC Teams
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.