- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Μέρα αδρεναλίνης στα Μέγαρα με τα Hyundai N series
Οδηγούμε τα i20 N, i30 N και Kona N, με τα οποία η Hyundai εμπνέει μια ομάδα θαυμαστών γνωστών ως «N-thusiasts»!
Η ATHENS VOICE στα Μέγαρα οδήγησε τα i20 N, i30 N και Kona N, παρουσία του Βέλγου εργοστασιακού οδηγού της Hyundai Motorsport Thierry Neuville
> Την επόμενη του Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai Hellas είχε μία ιδιαίτερα κολακευτική ιδέα, να διοργανώσει μία δημοσιογραφική παρουσίαση στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τα τρία «Ν» μοντέλα της. Η παρουσία του Βέλγου εργοστασιακού οδηγού της Hyundai Motorsport Thierry Neuville στην εκδήλωση έδωσε ένα ακόμα πιο καθαρόμαιμα αγωνιστικό κλίμα, αν θέλετε μία πρόγευση, ότι τα hot-hatch και πλέον και τα hot-SUV φτιάχτηκαν για να προσφέρουν ευχαρίστηση.
> Το αρκτικόλεξο «N» σημαίνει Namyang, το παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα, καθώς επίσης και Nürburgring, όπου φιλοξενείται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor και η γκάμα Ν δοκιμάστηκε και εξελίχθηκε. Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το «N», με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν («S»), το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτή την πτυχή και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δρόμους με στροφές.
> Μερικοί γύροι με το καθένα μοντέλο «Ν» στην δεξιόστροφη εκδοχή της πίστας, ήταν αρκετά να δημιουργήσουν ενθουσιασμό και περίσσια ευχαρίστηση. Ναι, θυμηθήκαμε γιατί η οδήγηση, η ασφαλής και γρήγορη οδήγηση, αποτελεί θείο δώρο. Και δεν είναι ότι απλά πάνε γρήγορα, στρίβουν εντυπωσιακά και κρατάνε εκπληκτικά. Είναι ότι σου δίνουν την δυνατότητα για εκατοντάδες ρυθμίσεις, που σημαίνει ότι τα φέρνουμε στα μέτρα μας, εκεί δηλαδή που ο καθένας μας αισθάνεται ίτι θα πάρει πίσω ακόμα και την παραμικρή σταγόνα αδρεναλίνης.
Ας τα γνωρίσουμε ένα-ένα.
Hyundai i30 N
> Το Hyundai i30 N έκανε το ντεμπούτο του το 2017 με πάνω από 28.000 οχήματα να έχουν διατεθεί μόνο στην Ευρώπη και έχοντας κατακτήσει σημαντικά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Auto Bild Sports Car της Χρονιάς το 2018 και το 2020. Το 2020, το i30 N αναδείχθηκε «Import Winner» στην κατηγορία «Small και Compact Car» των Auto Bild Sports Cars Award 2020.
> Το νέο i30 N βασίζεται στον προκάτοχο του, διαθέτοντας μια σειρά από βελτιώσεις, τόσο αισθητικές όσο και δυναμικές. Είναι εξοπλισμένο με πιο ελαφριά υλικά, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ευελιξία και τον ακόμα καλύτερο έλεγχο. Όπως και το προηγούμενο μοντέλο έτσι και το Νέο i30 N διατίθεται σε εκδόσεις Hatchback και Fastback.
> Το Νέο i30 N έχει ανανεωθεί με καινούργια σχεδίαση επικεντρωμένη στην υψηλή απόδοση, τις επιδόσεις και το συναίσθημα. Για πρώτη φορά, το Νέο i30 N θα είναι διαθέσιμο και με N DCT, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο διαθέτει paddles για την επιλογή των σχέσεων και τρεις νέες λειτουργίες επιδόσεων N για μια ακόμη πιο σπορ οδηγική εμπειρία. Οι νέες σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών και τα N Light Seats μειώνουν και ακόμη περισσότερο το βάρος, με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία. Οι επιπλέον λειτουργίες οδήγησης υψηλών επιδόσεων σε συνδυασμό με τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας καθιστούν το Νέο i30 N ένα σπορ αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση αλλά και για την πίστα.
> Το Νέο i30 N διατίθεται με έναν τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων που συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6MT) είτε με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (N DCT) 8 σχέσεων. Το N DCT επιτρέπει τρεις νέες λειτουργίες N για μια ακόμα πιο σπορ εμπειρία: N Power Shift, N Grin Shift και N Track Sense Shift.
> Στη βασική του έκδοση, το νέο i30 N διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, απόδοση 250 ίππων και ροπή 353 Nm. Οι αγοραστές του i30 N μπορούν επίσης να επιλέξουν την έκδοση Performance Package, με τον κινητήρα των 280 ίππων, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα.
Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο i30 N είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από χαρακτηριστικά οδήγησης υψηλών επιδόσεων, όπως Rev Matching, Launch Control, προαιρετική πίσω μπάρα ενίσχυσης για αύξηση της ακαμψίας και πολλά άλλα.
> Το Νέο i30 N διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS). Μαζί με την ανάρτηση, έχει ρυθμιστεί εκ νέου και το σύστημα διεύθυνσης προκειμένου να προσαρμοστεί στις ακόμα καλύτερες επιδόσεις και με τους δύο τύπους κιβωτίων. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το Performance Package και να επωφεληθούν από το N Corner Carving Differential, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (eLSD) και από τους μεγαλύτερους δίσκους για ακόμα πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα.
Hyundai i20 N
> Το ολοκαίνουριο i20 N έχει τις ρίζες του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι εμπνευσμένο από το i20 Coupe WRC, ένα αγωνιστικό που βασίζεται - με εκτεταμένες τροποποιήσεις φυσικά- στη στάνταρ έκδοση του i20 που έχει το ίδιο βάρος με το ελάχιστο που απαιτείται στο FIA World Rally Championship (WRC).
> Το συγκεκριμένο αγωνιστικό οδήγησε τη μάρκα σε μεγάλες επιτυχίες και νίκες με αποκορύφωμα το 2019, όπου η Hyundai στέφθηκε πρωταθλήτρια κατασκευαστών WRC αφού εξασφάλισε τέσσερις νίκες κατά τη διάρκεια της σεζόν. Επαναλαμβάνοντας αυτό το κατόρθωμα δώδεκα μήνες αργότερα, το 2020, η Hyundai ενίσχυσε τη φήμη της ως κορυφαία μάρκα στο διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό.
> Το ολοκαίνουριο i20 N εφοδιάζεται με ένα turbo κινητήρα 1.6 GDI με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6MT). Αυτός ο κινητήρας είναι ο πρώτος μιας νέας γενιάς που εμφανίζεται σε ένα ευρωπαϊκό μοντέλο Hyundai. Προσφέρει μέγιστη ισχύ 204 ίππων και μέγιστη ροπή 275 Nm. Με 1.190 κιλά απόβαρο, όπως και το i20 Coupe WRC, η αναλογία ισχύος/ βάρους είναι μια από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το ολοκαίνουργιο i20 N έχει μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ/ώρα και μπορεί να καλύψει τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα.
> Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας προσφέρει επίπεδη ισχύ, η οποία εξασφαλίζει υψηλή απόκριση και βελτιωμένη επιτάχυνση για ακόμη περισσότερη απόλαυση στο δρόμο ή στην πίστα. Η επίπεδη ισχύς παρέχει περισσότερη ροπή και ισχύ στις μεσαίες και υψηλές σ.α.λ., αξιοποιώντας έτσι περισσότερο τις δυνατότητες του κινητήρα σε καθημερινές καταστάσεις οδήγησης. Το ολοκαίνουργιο i20 N διατηρεί τη μέγιστη ροπή του μεταξύ 1.750 και 4.500 σ.α.λ. και επιτυγχάνει την μέγιστη ισχύ του μεταξύ 5.500 και 6.000 σ.α.λ.
> Να σημειώσουμε εδώ ότι όπως και το i30 N, το ολοκαίνουριο i20 N προσφέρει μια σειρά από χαρακτηριστικά οδήγησης υψηλής απόδοσης, όπως το Rev Matching, το Launch Control, κ.ά.
Hyundai Kona N
> Κι όμως! Τα «καυτό» αυτό SUV, σας δείχνει ότι οι σχεδιαστικές επιλογές, δεν είναι παρά μόνο μία ακόμα παράμετρος σε ένα αυτοκίνητο. Εν προκειμένω, πρόκειται για τον ορισμό της έκφρασης «λύκος με προβιά», γιατί αυτό το SUV δεν είναι σαν τα άλλα… Σύμφωνα με την Hyundai, το ολοκαίνουριο Kona N συνδυάζει ισορροπημένες καθημερινές μετακινήσεις με δυνατότητες σπορ οδήγησης και σχεδιασμό προσανατολισμένο στις επιδόσεις κάτι που είναι απτή πραγματικότητα. Ουσιαστικά αναπτύχθηκε για να προσφέρει στους πελάτες υψηλές αποδόσεις μαζί με fun to drive σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα των SUV, όπως η πιο ψηλή και πιο βολική θέση των καθισμάτων, αλλά και η ευρυχωρία.
> Κινείται από τον turbo 2.0 T-GDI κινητήρα που αποδίδει 280 ίππους με μέγιστη ροπή 392 Nm, και επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα. Το Kona N διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (N DCT) κάτι που σημαίνει καλύτερη επιτάχυνση και πιο γρήγορες χειροκίνητες αλλαγές, ενώ η τεχνολογία N DCT διαθέτει τρεις νέες λειτουργίες Ν για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση: η N Power Shift (NPS) που δίνει μια αίσθηση ώθησης κατά την αναβάθμιση, η N Grin Shift (NGS) που εξασφαλίζει μια επιπλέον ώθηση, για μεγιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα και του DCT για 20 δευτερόλεπτα, με το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι και η N Track Sense Shift (NTS) που αντιλαμβάνεται εάν το αυτοκίνητο κινείται σε πίστα με βάση τη δυναμική συμπεριφορά του και βελτιστοποιεί ανάλογα την επιλογή της κατάλληλης σχέσης αλλά και τη χρονική στιγμή της αλλαγής
> Τέλος να πούμε ότι το Kona N διαθέτει μια σειρά από ειδικές Ν λειτουργίες, γνωστές από τα άλλα μοντέλα της γκάμας Ν, που επιτρέπουν στους οδηγούς να μεγιστοποιήσουν τις επιδόσεις. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται το Launch Control, τo N Corner Carving Differential – Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (eLSD), τον ήχο εξάτμισης «ποπ-κορν», το σύστημα ελέγχου G Grin με πέντε προγράμματα οδήγησης, Normal, Eco, Sport, N και Custom, το σύστημα μεταβολής του χρονισμού των βαλβίδων εξαγωγής και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS).
Τιμές
> Οι τιμές της γκάμας Hyundai «Ν» είναι προσιτές για όλα τα βαλάντια, αν αναλογισθεί κανείς ότι ανταποκρίνονται με το παραπάνω σε αυτό για το οποίο δημιουργήθηκαν. Έτσι το i20 N 204ps 6MT αρχίζει από τις 24.990 ευρώ, το i30 N διατίθεται από τις 30.490 ευρώ για την έκδοση 250ps 6MT, και το Kona N Performance Pack 280ps N-DCT κοστίζει 42.990 ευρώ.
> Αντίστοιχα οι ανώτατου εξοπλιστικού και τεχνολογικών δυνατοτήτων εκδόσεις Performance για το i20 N κοστίζουν 26.490 ευρώ και για το i30 N από 35.990 ευρώ αντίστοιχα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.