- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Ράλλυ Ακρόπολις: Και οι τοίχοι έχουν μιλιά
Συνθήματα και ιστορικές αναφορές, πάντα με μαύρο spray γραμμένα
![acropolis-photo_story-the_wall_-_megali.jpg acropolis-photo_story-the_wall_-_megali.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_-_megali_0.jpg)
Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου γράφει για τα ιδιότυπα συνθήματα που βρίσκει κανείς στους τοίχους των ειδικών διαδρομών του Ράλλυ Ακρόπολις.
Mια ιδιότυπη συνήθεια «συνοδεύει» τη διεξαγωγή των Ράλλυ Ακρόπολις από το 1985 μέχρι και τις μέρες μας. Στις Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, διαχρονικά, συναντά κανείς συνθήματα – κόσμια, με ιστορικές αναφορές, πάντα με μαύρο spray γραμμένα, κυρίως δε σε εγκαταλειμμένα κτίσματα ή βράχια, ή σε ουδέτερα στηθαία τσιμέντου.
![acropolis-photo_story-the_wall_1_-_megali.jpg acropolis-photo_story-the_wall_1_-_megali.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_1_-_megali.jpg)
![acropolis-photo_story-the_wall_10.jpg acropolis-photo_story-the_wall_10.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_10.jpg)
Ανακαλύψαμε τον άνθρωπο που τα γράφει και παρουσιάζουμε τη θέση του, που αν μη τι άλλο αποτελεί ένα ακόμα σημείο αναφοράς στην ταυτότητα του Ράλλυ Ακρόπολις. Μας έδωσε μερικές από τις πολλές φωτογραφίες των γραπτών του και μας μίλησε για αυτή του την ιδέα: «Ξεκίνησα να γράφω με spray στις δοκιμές του Ράλλυ Ακρόπολις του 1985. Λίγο καιρό πριν είχε χάσει τη ζωή του στην Κορσική ο Attilio Bettega με τη Lancia 037 rally και αισθάνθηκα την ανάγκη να αποτήσω έναν φόρο τιμής με αυτή μου την κίνηση. Η πρώτη “ανάρτηση-γραφή” ήταν στο Δίστομο σε μια βρύση. Δεν φανταζόμουν ούτε ο ίδιος πώς θα εξελισσόταν όλο αυτό.
![acropolis-photo_story-the_wall_2.jpg acropolis-photo_story-the_wall_2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_2.jpg)
![acropolis-photo_story-the_wall_3.jpg acropolis-photo_story-the_wall_3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_3_0.jpg)
Τον επόμενο χρόνο υπήρχε το θανάσιμο ατύχημα των Henry Toivonen - Sergio Cresto με τη Lancia δS4 επίσης στην Κορσική, οπότε συνέχισα γράφοντας και τα δικά τους ονόματα. Σταδιακά, τα ονόματα των εκλιπόντων πήραν συνθήματα ανάλογα με την πορεία του WRC. Δεν ξέρω αν ποτέ επηρέασαν κανέναν, αλλά σίγουρα ένα σύνθημά μου που έγραψα στο πίσω μέρος μιας παλιάς πινακίδας στη θέση “Toll” στις Καρούτες, με ξεπέρασε…
![acropolis-photo_story-the_wall_4.jpg acropolis-photo_story-the_wall_4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_4.jpg)
![acropolis-photo_story-the_wall_5.jpg acropolis-photo_story-the_wall_5.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_5.jpg)
Ήταν η εποχή που τα τετρακίνητα είχαν κατακλύσει την αγωνιστική σκηνή. Είχα γράψει λοιπόν σε αυτή την πινακίδα, το “4 Wheel Drive Are Boring” στοχεύοντας στο ότι η τετρακίνηση έδωσε πλήγμα στο θέαμα στα ράλι. Δυστυχώς πλέον, όλα είναι τετρακίνητα… Κατά καιρούς φωτογραφίες των συνθημάτων μου στις Ειδικές Διαδρομές του Ακρόπολις φιλοξενήθηκαν σε διάφορα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ξεκινώντας από το ιταλικό Auto Sprint που έκανε την αρχή.
![acropolis-photo_story-the_wall_12.jpg acropolis-photo_story-the_wall_12.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_12.jpg)
Μάλιστα είχα πληροφορηθεί ότι αναζητούσαν τότε οι Ιταλοί δημοσιογράφοι ποιος να είναι αυτός που τα γράφει, ενώ από Έλληνες δημοσιογράφους είχε βγει μια σκέψη ότι είναι Ιταλοί που έρχονται νωρίτερα και τα γράφουν εις μνήμην των οδηγών. Τίποτα από όλα αυτά, Έλληνας είμαι και αγαπάω τα ράλι σε υπερθετικό βαθμό και φροντίζω να δείχνω τον προβληματισμό μου με αυτόν τον τρόπο.
![acropolis-photo_story-the_wall_6.jpg acropolis-photo_story-the_wall_6.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_6.jpg)
![acropolis-photo_story-the_wall_7.jpg acropolis-photo_story-the_wall_7.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_7.jpg)
Επίσης να προσθέσω ότι αναγράφονται μόνο ονόματα αγωνιζομένων που έχασαν τη ζωή τους από το 1985 και μετά κατά τη διάρκεια των αγώνων. Έτσι ο τελευταίος που προστέθηκε σε αυτή τη λίστα –και εύχομαι να μην υπάρξει ποτέ άλλος– είναι ο συνοδηγός του Markko Martin, ο βρετανός Michael -Beef- Park. H μόνη μου σιωπηρή παράκληση είναι να μην τα σβήνει κανένας, γιατί πλέον αποτελούν στοιχείο του Ράλλυ Ακρόπολις»
![acropolis-photo_story-the_wall_8.jpg acropolis-photo_story-the_wall_8.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_8.jpg)
![acropolis-photo_story-the_wall_9.jpg acropolis-photo_story-the_wall_9.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/acropolis-photo_story-the_wall_9.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείται με 42,5 δευτερόλεπτα διαφορά
Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και γίνεται πια παντού
Ένα αεροδυναμικό fastback SUV με εμφάνιση αιλουροειδούς το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, έχει οδηγήσει το δημιουργικό design σε νέα πλαίσια.
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.