- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ράλλυ Ακρόπολις: Από την εξάντληση στην «αναψυχή»
Οι Stig Blomqvist - Bjorn Cederberg κέρδισαν το 31ο Ράλλυ Ακρόπολις 1984 με Audi Quattro A2
![97704-195847.jpg 97704-195847.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/97704-195847.jpg)
![31ο Ράλλυ Ακρόπολις 1984, Ferry Boat από Γαλατά σε Πειραιά για τερματισμό στην Αθήνα 31ο Ράλλυ Ακρόπολις 1984, Ferry Boat από Γαλατά σε Πειραιά για τερματισμό στην Αθήνα](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/09/10/acropolis-photo-story-ferry-boat.jpg)
Ιστορίες από το 31ο Ράλλυ Ακρόπολις 1984 και το Ferry Boat από Γαλατά σε Πειραιά για τερματισμό στην Αθήνα
Ανταμοιβή; Κάθαρση; Εξαγνισμός; Τι τίτλο να δώσει κάποιος σε αυτή τη φωτογραφία; Είμαστε στο 1984, το Ράλλυ Ακρόπολις ζει στιγμές δόξας και απολαμβάνει διεθνώς όχι απλά την καταξίωση, αλλά τον τίτλο του καλύτερου ράλι στον κόσμο. Όχι επειδή το «βαφτίσαμε» εμείς έτσι, αλλά επειδή έχαιρε εκτίμησης, σεβασμού και αγάπης από κάθε άνθρωπο που είχε από μεγάλη έως ελάχιστη σχέση μαζί του: εργοστασιακές ομάδες, πληρώματα, ιδιώτες αγωνιζόμενοι, δημοσιογράφοι, συνειδητοί θεατές από Ελλάδα και εξωτερικό, και κυρίως απλοί κάτοικοι της υπαίθρου που είχαν το προνόμιο να «περνάει ο αγώνας» από το χωριό τους.
Μετά από τρεις υπερπλήρεις ημέρες 47 Ειδικών Διαδρομών συνολικού μήκους 796,62 χιλιομέτρων, η αναμέτρηση με τη ζέστη και τα χρονόμετρα ήταν αδυσώπητη. Τα βοηθητικά στοιχεία ελάχιστα, λίγο νερό μετά από κάθε Ειδική Διαδρομή, ένα ξεπιάσιμο (αν υπήρχε αυτή πολυτέλεια) και μετά ξανά μέσα στην καμπίνα-φούρνο του αγωνιστικού για μάχη με τα σκληρά χώματα της χερσαίας Ελλάδας.
Μετά την εξαντλητική Πελοπόννησο, που οι νυχτερινές Ε.Δ. έδιναν τη θέση τους στην ανατολή του ηλίου με τα πληρώματα να βρίσκονται νότια της Μάνης, ακολουθούσε ο «δήμιος»-Πάρνωνας των 46,71 χλμ. Οι «επιβιώσαντες» πριν το μεσημέρι έφταναν να κάνουν τα Καρνεζέικα, την τελευταία Ειδική του αγώνα, για να φτάσουν στον τερματισμό που ήταν στον Γαλατά της Τροιζηνίας, απέναντι από τον Πόρο. Ανακούφιση, πανηγύρια, ξεκούραση, φωτογραφίσεις, αγκαλιές, ανάλυση του αγώνα από όλους. Εργοστασιακά πληρώματα και ερασιτέχνες αναγνώριζαν ο ένας στον άλλον την αξία του τερματισμού. Κανένας δεν ρωτούσε για χρόνους… Μόνο περιπέτειες αναφέρονταν στις συζητήσεις. Και εκεί κατά το μεσημεράκι, τα αυτοκίνητα έμπαιναν στο δεμένο ferry boat, την «παντόφλα» επί το ελληνικότερον, και αγωνιζόμενοι, κριτές και λίγοι γενναίοι φωτογράφοι και δημοσιογράφοι επέβαιναν στο πλοίο που θα τους πήγαινε στον Πειραιά και μετά στην Αθήνα για τον επίσημο τερματισμό στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Στα «κάγκελα» του ferry, με φόντο τα αυτοκίνητα, οι νικητές Stig Blomqvist - Bjorn Cederberg με Audi Quattro A2, γεμάτοι χαμόγελα ανακούφισης. Το ταξίδι ήταν ένα δώρο για τα βάσανα και την αναμέτρηση με τα στοιχεία της φύσης και τους εαυτούς τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Takamoto Katsuta χάνει την ευκαιρία να αρπάξει τη νίκη
Με τα εξελιγμένα συστήματά του το Avenger είναι σύμμαχος του οδηγού
O Adrien Fourmaux εκτός συναγωνισμού
Evans, Katsuta και Tanak στην πρώτη τριάδα
Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Βασικό του πλεονέκτημα οι μικρές του διαστάσεις και ο πλούσιος εξοπλισμός που συμβάλλει στις άνετες μετακινήσεις
Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για την κρίση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και το πώς φθάσαμε ως εδώ. Γιατί πίσω από όλα, υπάρχουν εξηγήσεις
Mισθώνεις αυτοκίνητο από το κινητό, μόνο για τη διαδρομή σου!
Γιατί φαίνεται να χαλάει το deal
Πωλήθηκε έναντι 46 εκατ. ευρώ
Καταλαβαίνουμε γιατί είναι best seller
Οι συνθήκες του αγώνα, οι Ειδικές Διαδρομές, η νίκη του Sebastien Ogier και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών
Μοντέρνα σχεδίαση εξωτερικά, πρωτότυπες εσωτερικά επιλογές σε επίπεδο αισθητικής, κορυφαίες τεχνολογίες και ισχύ που ξεπερνά τα 200 ίππους
Οδηγώντας ένα Toyota GR Yaris Rally1, ο Ogier εξασφάλισε μια σημαντική νίκη
Στη 2η θέση ο Elfyn Evans – Τρίτος ο Adrien Fourmaux
Αφετηρία στην εμβληματική πλατεία Καζίνο του Μονακό
Μια ισορροπημένη πρόταση που συνδυάζει οικονομία καυσίμου, επιδόσεις και πρακτικότητα
Εξαντλητικές συνθήκες για ανθρώπους σε ένα δύσκολο περιβάλλον
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.