Αυτοκινηση

Οι «ανάδοχοι» του WRC και η αίγλη του Ράλλυ Ακρόπολις

Ηγετική φυσιογνωμία ο Αλέξανδρος Δαρδούφας, «σύνδεσε ευφυώς τους κακοτράχαλους δρόμους και τις δύσβατες διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις με τον ηρωισμό»

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
30ό Ράλλυ Ακρόπολις 1983. Ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ Αλέξανδρος Δαρδούφας (αριστ.), με τον Πορτογάλο Cesar Torres
30ό Ράλλυ Ακρόπολις 1983. Εκκίνηση: Αθήνα, οδός Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ Αλέξανδρος Δαρδούφας (αριστ.), με τον Πορτογάλο Cesar Torres. © Martin Holmes/McKlein

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC): Οι άνθρωποι που συνετέλεσαν στη δημιουργία του

Λένε ότι οι ιδέες γεννιούνται από λίγους, αλλά πραγματοποιούνται από ελάχιστους. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη «εφαρμογή» αυτής της ιδέας στη γέννηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Βρισκόμαστε στα τέλη του ’60, όταν ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ Αλέξανδρος Δαρδούφας χάρη στη διορατικότητά του τοποθετείται από την FIA πρόεδρος της επταμελούς επιτροπής ράλι, που θα αναφερόταν στην Commision Sportif Internationale (CSI), πρόδρομο της Federation Internationale de Sport Automobile (FISA), η οποία μετονομάστηκε έτσι το 1998. Φύσει οργανωτικός χαρακτήρας, διείδε πρώτος μεταξύ πρώτων την ανάγκη θέσπισης ενιαίου θεσμού υπό την ονομασία Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (World Rally Championship-WRC). Μέχρι τότε υπήρχαν διάφοροι αγώνες σε διάφορα σημεία του κόσμου που μετρούσαν εναλλάξ, ή ακανόνιστα συχνά, πότε για το πρωτάθλημα οδηγών και πότε για εκείνο των κατασκευαστών, αλλά ενιαία μορφή δεν υπήρχε. Έχουμε μπει πλέον στη δεκαετία του ’70, όπου ο επαγγελματισμός των ομάδων αρχίζει να γίνεται πράξη και οι δύο πόλοι που ουσιαστικά «διοικούν», ή αν θέλετε πιο κομψά «έχουν το πάνω χέρι» στην επιτροπή, το 1972, είναι ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ και ο εικονιζόμενος δεξιά, ο Πορτογάλος Cesar Torres, πρόεδρος της αντίστοιχης αυτοκινητιστικής λέσχης της χώρας του.

Αμφότεροι ισχυροί χαρακτήρες, γνώστες και λάτρεις των ράλι (αν και σε μεγάλο ανταγωνισμό για το ποιος αγώνας –Ακρόπολις ή Πορτογαλίας– είναι καλύτερος), πείθουν τον πρόεδρο της CSI, Γερμανοαυστριακό πρίγκιπα Paul Metternich, και με «συμμάχους» τα μέλη της επιτροπής Guy Goutard και Bernard Consten, δημιουργείται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) που το ξέρουμε μέχρι σήμερα υπό την ίδια μορφή. Ηγετική φυσιογνωμία ο Αλέξανδρος Δαρδούφας, οραματική προσωπικότητα και άριστος γνώστης της ιδιαιτερότητας των ράλι, όπως πολύ εύστοχα τον περιγράφει ο σύγχρονός του Τύπος, «σύνδεσε ευφυώς τους κακοτράχαλους δρόμους και τις δύσβατες διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις με τον ηρωισμό. Σε ανταπόδοση για το θάρρος των οδηγών και τη γενναιοφροσύνη των κατασκευαστών πρόσφερε με απαράμιλλη συνέπεια υποδειγματικές διοργανώσεις». Η αίγλη του Ράλλυ Ακρόπολις, και στις μέρες μας, έλκει από την ιδέα του και το όραμά του. Όσοι δεν αντιλήφθηκαν το μέγεθος του οράματός του αδιαφόρησαν για τον εθνικό μας αγώνα, όσοι το κατάλαβαν το συνεχίζουν με επιτυχία και σήμερα!

Ο πρόεδρος της FIA Jean-Marie Balestre (αριστ.),  με τον Αλέξανδρο  Δαρδούφα και τον τότε πρόεδρο του ΕΟΤ,  Νικόλαο Σκουλά
Ο πρόεδρος της FIA Jean-Marie Balestre (αριστ.), με τον Αλέξανδρο Δαρδούφα και τον τότε πρόεδρο του ΕΟΤ, Νικόλαο Σκουλά, στον λόφο του Φιλοπάππου το 1982. © Κακολύρης

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.