- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Με «ανθρωποκεντρική» σχεδίαση, τολμηρό εξωτερικό SUV στιλ και εξελιγμένο υβριδικό (mHEV) κινητήρα, διαθέσιμο πλέον και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Η Ford ανακοίνωσε πριν τρία χρόνια ότι όλα τα μοντέλα της που θα λανσαριστούν από το νέο Focus και μετά θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση, με το νέο Puma να είναι το πρώτο από 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα που «άνοιξαν τον χορό». Έτσι, οι αγοραστές του νέου κόμπακτ crossover μοντέλου είναι από τους πρώτους που έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα οφέλη της προηγμένης, ήπιας υβριδικής αρχιτεκτονικής της Ford, η οποία είναι προσαρμοσμένη ώστε να βελτιώνει την οικονομία, την απόκριση, τις επιδόσεις και συνολικά την απολαυστική οδηγική εμπειρία. Πλέον, αυτή η εμπειρία γίνεται ακόμα πιο αποδοτική, αφού υπάρχει διαθέσιμο για επιλογή και το νέο αυτόματο κιβώτιο, τα οφέλη του οποίου θα γνωρίσουμε παρακάτω. Ωστόσο, το αυτοκίνητο του θέματός μας, το Ford Puma, είναι ένα όμορφο, σύγχρονο και πρακτικό αυτοκίνητο χάρη στους τεράστιους χώρους compact crossover. Εμπνευσμένο δε από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV συνδυάζει την εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση και τον καλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του με την προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων.
Design - Tech
Αν αναζητούσε κάποιος μία περιγραφική μικρή πρόταση που να αντιπροσωπεύει το design του νέου Ford Puma, θα εισέπραττε από το σχεδιαστικό τμήμα αυτή την απάντηση: «Επιλέξαμε την αντισφηνοειδή σχεδιαστική γραμμή» (Anti-Wedge Design). Το Puma διαθέτει μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία εντυπωσιακή και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από την τάση του σφηνοειδούς προφίλ, υιοθετώντας μία πιο επίπεδη μεσαία γραμμή προς όφελος της ισορροπίας των αναλογιών. Στο εσωτερικό, ακολουθείται η σχεδιαστική επιλογή που συναντήσαμε στο Fiesta, ενώ ανάλογα με την επιλογή της επένδυσης του εσωτερικού έχουμε και σχεδιαστικές χρωματικές λεπτομέρειες.
Ένα τόσο σύγχρονο μοντέλο δεν θα μπορούσε παρά να βρίθει τεχνολογιών. Και μάλιστα ό,τι πιο σύγχρονο συναντά κάποιος στην αγορά.
Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «πακέτου» τεχνολογιών Ford Co-Pilot 360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Παράλληλα το νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος.
Στις δε φιλικές προς τον χρήστη τεχνολογίες περιλαμβάνονται το Adaptive Cruise Control με Stop&Go, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3” , Adaptive Cruise Control με Stop&Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, για άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις πόλεις με συχνές στάσεις-εκκινήσεις, ενώ σημειώνουμε και την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στον τομέα της ασφάλειας από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με. Και θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι το νέο Ford Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (Lumbar Massage Seat).
Ωδή στην πρακτικότητα
Το Ford Puma προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του που φτάνει τα 456 λίτρα. Στον ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 cm, πλάτους 97 cm και ύψους 43 cm. Ωστόσο σε θέμα χώρων υπάρχει ένα στοιχείο που ανατρέπει ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα για την αξιοποίηση των χώρων… Αναφερόμαστε στο Ford Mega Box, έναν βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.
Το Mega Box προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 76,3 εκ., μήκους 75,2 εκ. και βάθους 30,5 εκ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 εκ. –όπως φυτά, για παράδειγμα– σε κάθετη θέση.
Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford Mega Box στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό. Μην ξεχνάτε ότι μπορεί να προσφέρετε ένα μπάνιο και στον αγαπημένο σας σκύλο!
Κινητήριο σύνολο
Ο βενζινοκινητήρας Ford Eco Boost 1.0 λίτρου –έξι φορές νικητής του βραβείου «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς»–είναι διαθέσιμος στο Puma με υβριδικές επιλογές μεταξύ 125 ή 155 ίππους. Είναι αυτός που με την ελαστικότητά του σας δίνει το δώρο να απολαμβάνετε όλες τις επιδόσεις που θα περιμένατε από έναν συμβατικό κινητήρα 1.5 λίτρου, αλλά με μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2, που τον καθιστούν όχι μόνο πιο καθαρό για το περιβάλλον, αλλά και με μικρότερα λειτουργικά έξοδα!
Η ήπια αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης (mild Hybrid Electric Vehicle ή mHEV) χρησιμοποιεί μια ολοκληρωμένη μονάδα εκκινητή και γεννήτριας (Belt-driven Integrated Starter/Generator ή BISG) που κινείται με ιμάντα και αντικαθιστά τον τυπικό εναλλάκτη. Η μονάδα BISG λειτουργεί, επίσης, ως ηλεκτροκινητήρας, χρησιμοποιώντας την ενέργεια της μπαταρίας για να παρέχει πιο δυναμική ισχύ και καλύτερη απόκριση, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα βενζίνης, για μεγαλύτερη ευελιξία και συνέχεια στην οδήγηση. Η αναγεννητική πέδηση ανακτά ενέργεια όταν φρενάρετε και τη χρησιμοποιεί για να δώσει ώθηση, όταν επιταχύνετε, βελτιώνοντας την απόδοση και την οικονομία ενώ περιορίζει τις εκπομπές ρύπων. Να σημειώσουμε εδώ ότι το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγοκλείσιμο του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma Eco Boost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 km/h ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.
Τι σημαίνει ήπιο υβριδικό;
Η υβριδική τεχνολογία Eco Boost του Puma ενσωματώνει έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα που συμβάλλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας. Το αυτοφορτιζόμενο ήπιο υβριδικό όχημα δεν μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ. Αντ’ αυτού, ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει πρόσθετη υποστήριξη στον βενζινοκινητήρα, όταν χρειάζεται, συμβάλλοντας στην αύξηση των χιλιομέτρων του οχήματός σας και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Δεν χρειάζεται να συνδέσετε το Puma σε εξωτερική πηγή τροφοδοσίας, καθώς το ξεχωριστό πακέτο μπαταρίας που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα επαναφορτίζεται, ενώ οδηγείτε. Η ανατροφοδοτική πέδηση λειτουργεί ανακατευθύνοντας την ενέργεια από τα φρένα και επιστρέφοντάς την στην υβριδική μπαταρία.
Στον δρόμο
Όσον αφορά τη συμπεριφορά του συνόλου στον δρόμο, δεν έχουμε να πούμε πολλά. Τα λέει όλα το όνομα Ford, το απαράμιλλα άμεσο τιμόνι και η τέλεια συμπεριφορά στον δρόμο. Τα mode Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail επιτρέπουν στους οδηγούς να διαμορφώνουν την οδηγική εμπειρία σύμφωνα με τις εκάστοτε οδικές, καιρικές και εδαφικές συνθήκες.
Η απόστασή του από το έδαφος είναι 16,6 εκ., ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ είναι βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta, εν τούτοις το μετατρόχιο είναι αυξημένο, όντας στο ίδιο μήκος με εκείνο του Focus, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η οδηγική του συμπεριφορά στο έπακρο. Παράλληλα, η νέα και πιο άκαμπτη πίσω ανάρτηση, τα μεγαλύτερα αμορτισέρ, τα πιο άκαμπτα σιλεντμπλόκ και τα βελτιστοποιημένα top mounts της ανάρτησης έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τριβών και την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου δημιουργώντας έτσι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά.
Το νέο αυτόματο κιβώτιο PowerShift 7-ΣΧΕΣΕΩΝ
Το νέο, αυτόματο κιβώτιο Powershift 7-σχέσεων, συνδυάζεται αποκλειστικά με την 3κύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.0 Eco Boost του Ford Puma, που αποδίδει 125 ή 155 ίππους. Οι 7 σχέσεις του με την ιδιαίτερα πυκνή κλιμάκωση, βοηθούν ώστε οι αλλαγές να γίνονται ακόμη πιο ομαλά, συνεισφέροντας παράλληλα σε μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων, αφού πάντα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το Puma με αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει μικτή κατανάλωση 6 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή ρύπων CO2137 γρ./χλμ. (125PS/WLTP). Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής αλλαγής σχέσεων από τον οδηγό, μέσω των paddles στο τιμόνι.
Τιμές
Το Ford Puma ST-Line 5Θ 1.0L Eco Boost, 125PS, mHEV με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει 21.252 ευρώ και η αντίστοιχη έκδοση ST-Line 5Θ 1.0L Eco Boost, 125PS, mHEV με 7-τάχυτο αυτόματο κοστίζει 23.595 ευρώ.