Αυτοκινηση

Mazda MX-30: Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για οδηγό και περιβάλλον

Όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο (EV) παραγωγής της Mazda, το MX-30 είναι ένα αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 788
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το MX-30 της Mazda είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.

Αν και η ιστορία της Mazda μας δείχνει ότι το πρόθεμα MX παραπέμπει ουσιαστικά στο roadster με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, το MX-5, στην πραγματικότητα έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερες από δώδεκα φορές σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων παραγωγής και αγωνιστικών της Mazda.  

Τα μοντέλα αυτά μοιράζονται το πρόθεμα MX επειδή όλα έχουν απαντήσει στην πρόκληση να δημιουργήσουν και να παραδώσουν νέες αξίες, χωρίς να περιορίζονται από συμβατικότητες, ανεξάρτητα από τον τύπο του οχήματος.

Και για να έρθουμε στο σήμερα, το MX-30 διατηρώντας τις όμορφες και προσεκτικά μελετημένες φόρμες του Kodo design, το στιλ του αντλεί την έμπνευσή του από το «Human Modern» concept, ακολουθώντας την κατεύθυνση ενός ακόμα πιο εκφραστικού σχεδιασμού που εστιάζει στην ανάδειξη αξιών και νέου lifestyle, περιλαμβάνοντας ταυτόχρονα πολλές πρωτόγνωρες σχεδιαστικές προσεγγίσεις. Το εξωτερικό είναι απίστευτα απλό για να τονίσει την ομορφιά του, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, «ένα κομμάτι μέταλλο», ενώ οι αντικριστά ανοιγόμενες (freestyle) πόρτες και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αντανακλούν την αίσθηση της άνετης, ευάερης και ευρύχωρης καμπίνας.

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε με γνώμονα να προσφέρει στους επιβάτες του την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα περιβάλλον «απλωσιάς». Και το πέτυχε, και, με το «διαμπερές» σκηνικό της καμπίνας! 

Η σχεδιαστική ομάδα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή όχι μόνο στην επιλογή των καλύτερων υλικών για την καμπίνα, αλλά και στην τέλεια εμφάνισή τους. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και τα μοναδικά υλικά έχουν σχεδιαστεί με σκοπό τη μικρότερη δυνατή επίπτωση στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, η επένδυση από παραδοσιακό φελλό που χρησιμοποιήθηκε στην κεντρική κονσόλα, τονίζει ακόμα περισσότερο τη ζεστασιά του συγκεκριμένου υλικού.

Για πρώτη φορά σε ένα Mazda, το MX-30 υιοθετεί πίνακα ελέγχου κλιματισμού με οθόνη αφής 7’’ χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης, σαν στάνταρ, οθόνη HUD (Head Up Display) που προβάλλει μπροστά από το παρμπρίζ όλες τις σχετικές πληροφορίες οδήγησης, ενώ εφοδιάζεται με οθόνη 8.8’’, στο κέντρο του ταμπλό, ενώ μέσω της εφαρμογής MyMazda από το smartphone σας έχετε πλήρη συνδεσιμότητα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι χωρητικότητας 366 λίτρων, ενώ ένας πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το πάτωμα προσφέρει μία επιπλέον  δυνατότητα φύλαξης μικροαντικειμένων.

Γενικευμένη οδηγική εμπειρία

Στόχος της Mazda είναι να εμπλουτίσει τη ζωή των ανθρώπων μέσω της χρήσης και της οδηγικής εμπειρίας που προσφέρει στα μοντέλα της. 

Έτσι το MX-30 εισάγει μία νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, που η Mazda ονομάζει e-Skyactiv. Με μέγιστη ισχύ που φτάνει τους 145 ίππους και μέγιστη ροπή 270,9 Nm, το προσθιοκίνητο MX-30 επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9.7’’.  Το σύστημα μετάδοσης του Mazda MX-30 διαθέτει ηλεκτρονικό κιβώτιο για τις αλλαγές ταχυτήτων που χρησιμοποιεί τον ίδιο σχεδιασμό με τα συμβατικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (AT) της εταιρείας, με τις θέσεις P, R, N, D, καθιστώντας πιο εύκολη για τον οδηγό την αναγνώριση της σχέσης με την οποία κινείται το αυτοκίνητο, σε κάθε στιγμή. 

Με κατανάλωση 19kWh/100 χλμ. (0 εκπομπές CO2, συνδυασμένος κύκλος WLTP), η μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5kWh του συστήματος κίνησης e-Skyactiv του MX-30, επιτυγχάνει αυτονομία 200 χλμ., τιμή που καλύπτει τον Μ.Ο. των 48 χλμ. ημερησίως, της πλειοψηφίας των Ευρωπαίων οδηγών, ενώ το σύστημα e-Skyactiv μπορεί να φορτιστεί μέσω παροχής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με ισχύ έως 6.6kW, ή μέσω ταχυφορτιστή με συνεχές ρεύμα (DC).

Η Mazda έχει αναπτύξει τη δική της ξεχωριστή λύση στον τομέα του γκαζιού (Motor Pedal) για το MX-30, μια εξέλιξη του παραδοσιακού πεντάλ γκαζιού που μειώνει τον χρόνο απόκρισης του αυτοκινήτου, στις εντολές του οδηγού. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τον ήχο, μέσα από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου παρέχεται μία ακουστική αίσθηση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα. Το MX-30 είναι επίσης εξοπλισμένο με πτερύγια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι για να τονώσει ακόμα περισσότερο την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης.

Το σύνολο των εξελιγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense του MX-30 έχει εμπλουτιστεί με νέες λειτουργίες, όπως το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Smart Brake Support-SBS) που προλαμβάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης σε διασταυρώσεις, και η τεχνολογία διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας που σχεδιάστηκε για να διατηρεί την πορεία του αυτοκινήτου στις στροφές ή σε δρόμο με δυσδιάκριτα όρια ή ακόμα και χωρίς καθόλου διαγραμμίσεις. 

Παρά την υιοθέτηση των αντικριστών θυρών χωρίς μεσαία κολώνα, το αμάξωμα του MX-30 διαθέτει υψηλό βαθμό ακαμψίας με σημεία απορρόφησης ενεργείας για εξαιρετικές επιδόσεις παθητικής ασφάλειας. Οι τεχνικοί της Mazda έχουν ενσωματώσει στο αυτοκίνητο τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες, μεταξύ αυτών και μία εξαιρετικά μελετημένη σχεδίαση του πλαισίου, ώστε να προστατεύεται αποτελεσματικά η μπαταρία υψηλής τάσεως.

Τιμή

Η τιμή για το MX-30/e-Skyactiv/GT αρχίζει από τις 33.043 ευρώ, με κρατική επιδότηση.