- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Υβριδικό Ford Fiesta: Πιο οικονομικό & πιο προηγμένο τεχνολογικά
Η Ford έχει δεσμευτεί να προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση σε κάθε επιβατικό μοντέλο που θα λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά
Υβριδικό Ford Fiesta: Η λειτουργία του και τα συστήματα κίνησης Ford EcoBoost Hybrid και BISG
Τι είναι
Το δημοφιλές Ford Fiesta, το μοντέλο της Ford με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, διατίθεται για πρώτη φορά με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης.
Η προσέγγιση
Τα συστήματα κίνησης Ford EcoBoost Hybrid προσφέρουν στους οδηγούς του Fiesta βελτιωμένη απόδοση σε συνδυασμό με μία πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία, με ακόμα καλύτερες επιδόσεις, ταχύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και βελτιωμένες επιταχύνσεις εν κινήσει.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt λανσάρεται μαζί με σύγχρονες, νέες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης, όπως τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Speed Sign Recognition. Τα συστήματα αυτά είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στον αυτοκινητόδρομο ή σε διαδρομές εντός της πόλης.
Η προσθήκη της τεχνολογίας EcoBoost Hybrid στα δυναμικά οδηγικά γνωρίσματα του Fiesta σημαίνει ότι οι πελάτες θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερη ισχύ αλλά και τη δυνατότητα να διανύουν πιο πολλά χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου.
Η Ford, με επίσημη δήλωσή της, έχει δεσμευτεί να προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση σε κάθε επιβατικό μοντέλο που θα λανσάρει στην Ευρωπαϊκή αγορά αυξάνοντας τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της που θα πωλούνται στη γηραιά ήπειρο σε 18 πριν το τέλος του 2021.
Το σύστημα EcoBoost Hybrid
Οι οδηγοί του Fiesta θα επωφεληθούν από την τεχνολογία EcoBoost Hybrid της Ford, η οποία λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη γκάμα των επιβατικών οχημάτων της εταιρείας με το νέο Ford Puma, στα τέλη του 2019.
Τα μοντέλα Fiesta EcoBoost Hybrid αποδίδουν 155 ίππους και διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα αντί του στάνταρ εναλλάκτη.
Αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας -που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος- σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48-volt.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Το σύγχρονο, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.
Η λειτουργία του
Στην πράξη, το σύστημα EcoBoost Hybrid εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:
- «Υποκατάσταση ροπής», που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα
- «Υποβοήθηση ροπής», που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσιμη ροπή του συστήματος κίνησης έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – φτάνοντας τα 240 Nm και μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές
Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, για αύξηση της ισχύος. Έτσι περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Το ισχυρότερο BISG επιτρέπει επίσης τη λειτουργία του Auto Start-Stop του Fiesta EcoBoost Hybrid σε περισσότερες περιπτώσεις, προς όφελος της οικονομίας, όπως για παράδειγμα όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 25 km/h ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.
Να σημειωθεί, ότι τόσο το Fiesta EcoBoost Hybrid όσο και οι παραδοσιακοί βενζινοκινητήρες χρησιμοποιούν την τελευταία γενιά του πολυβραβευμένου 1.0L EcoBoost που περιλαμβάνει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου.
Η τεχνολογία αυτή βελτιώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις ή την πολιτισμένη λειτουργία του συνόλου.
Κοστίζει
Η τιμή του Ford Fiesta ST-Line 5Θ 1.0L βενζίνη 155PS mHEV με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι 19.180 ευρώ.
Info
Πληροφορίες για το Ford Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Η εμπειρία του Φράνκο Κολαπίντο και η νίκη του Νόρις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.