Αυτοκινηση

Ford Puma: Μία τολμηρή φυσιογνωμία που δημιουργεί τάση!

Tο νέο Ford Puma είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free

Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το νέο Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, προσφέροντας μεγάλους χώρους, σύγχρονες τεχνολογίες και υβριδικά σύνολα.

Αυτή η εντυπωσιακή νέα εμφάνιση αντιπροσωπεύει το επόμενο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, ενώ η φιλοσοφία «overarching» δημιουργεί την αίσθηση ενός καταφυγίου, που χρησιμοποιεί έξυπνες και κομψές λύσεις που σε συνδυασμό με ένα εκφραστικό εξωτερικό θα ικανοποιήσει και θα αιφνιδιάσει τους πελάτες, καθώς εκπληρώνει τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους. Τάδε έφη Γιώργος Σαριδάκης, director, Interior & Exterior Design, Ford Ευρώπης!

Αισθητική-Τεχνολογία

Αν αναζητούσε κάποιος μία περιγραφική μικρή πρόταση που να αντιπροσωπεύει το design του νέου Ford Puma, θα εισέπραττε από το σχεδιαστικό τμήμα αυτή την απάντηση: «Επιλέξαμε την αντισφηνοειδή σχεδιαστική γραμμή» (Anti-Wedge Design). Το Puma διαθέτει μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία εντυπωσιακή και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από την τάση του σφηνοειδούς προφίλ υιοθετώντας μία πιο επίπεδη μεσαία γραμμή προς όφελος της ισορροπίας των αναλογιών. Στο εσωτερικό, ακολουθείται η σχεδιαστική επιλογή που συναντήσαμε στο Fiesta, ενώ ανάλογα με την επιλογή της επένδυσης του εσωτερικού έχουμε και σχεδιαστικές χρωματικές λεπτομέρειες.

Ένα τόσο σύγχρονο μοντέλο δεν θα μπορούσε παρά να βρίθει τεχνολογιών. Και μάλιστα ότι πιο σύγχρονο συναντά κάποιος στην αγορά.

«Από την πρώτη μέρα οραματιστήκαμε ένα αυτοκίνητο γι’ αυτή την κατηγορία που θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές crossover διαφορετικό σε σχέση με οτιδήποτε είχαμε κατασκευάσει μέχρι τότε» δήλωσε ο Γιώργος Σαριδάκης, director, Interior&ExteriorDesign, Ford Ευρώπης.

Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «πακέτου»τεχνολογιών Ford Co-Pilot 360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Παράλληλα το νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος.

Στις δε φιλικές προς το χρήστη τεχνολογίες περιλαμβάνονται το Adaptive Cruise Control με Stop&Go, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3” , Adaptive Cruise Control με Stop&Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, για άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις πόλεις με συχνές στάσεις-εκκινήσεις, ενώ σημειώνουμε και την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στον τομέα της ασφάλειας από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με.

Και θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι το νέο Ford Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (Lumbar Massage Seat).

Χώροι για πάρτι!

Αλήθεια τώρα… Δεν είναι το στοιχείο που αναζητάμε όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε; Και δεν είναι η έλλειψή τους που μας δίνει ένα «ασφαλές» πρόσχημα να μην ξεκουνήσουμε; Τώρα, το Ford Puma αφαιρεί με μαεστρικό τρόπο τέτοιες αναστολές ή δικαιολογίες. Προσφέρειτον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του που φτάνει τα 456 λίτρα. Στο ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 cm, πλάτους 97 cm και ύψους 43 cm.

Ωστόσο σε θέμα χώρων υπάρχει ένα στοιχείο που ανατρέπει ότι ξέραμε μέχρι σήμερα για την αξιοποίηση των χώρων… Αναφερόμαστε στο Ford Mega Box ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.

Το Mega Box προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 76,3 cm, μήκους 75,2 cm και βάθους 30,5 cm, που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 cm – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση.

Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford Mega Box στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό.

Κινητήρια σύνολα

Μια νέα εποχή πιο καθαρών υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι εδώ, και το νέο FordPuma ενσαρκώνει αυτή τη νέα κατεύθυνση με την αυτοφορτιζόμενη ήπια υβριδική επιλογή. Οι κινητήρες του Puma (125 και 155 ίππων), με μια επιλογή νέων, καινοτόμων, προηγμένων υβριδικών βενζινοκινητήρων EcoBoost, προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου και αισθητά χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με άλλους συμβατικούς, μη υβριδικούς κινητήρες.

Συγκεκριμένα, η τεχνολογία Eco Boost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford Eco Boost 125 και 155 ίππων και Eco Blue diesel 120 ίππων, που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, κιβώτιο 7 σχέσεων DCT.

Το αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Να προσθέσουμε εδώ, ότι τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid του νέου Puma διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο.

Τα προφίλ οδήγησης (Drive Mode) περιλαμβάνουν τα προγράμματα Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail επιτρέποντας στους οδηγούς να διαμορφώνουν την οδηγική εμπειρία σύμφωνα με τις εκάστοτε οδικές, καιρικές και εδαφικές συνθήκες.

Η απόστασή του από το έδαφος είναι 16,6 cm ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ είναι βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta, εν τούτοις το μετατρόχιο είναι αυξημένο, όντας στο ίδιο μήκος με εκείνο του Focus, προκειμένου να βελτιστοποιθεί η οδηγική του συμπεριφορά στο έπακρο.

Το Ford Puma είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις, ST- Line, ST-LineX και ST-LineV, και πρόγραμμα χρηματοδότησης με επιτόκιο 1,99%, διάρκεια δανείου από 12-60 μήνες, 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν εξοπλισμό. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας Puma είναι τα 21.102 ευρώ (1.0L Eco Boost mHEV 125PS 6-τάχυτο χειροκίνητο).