- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Citroen C5 Aircross SUV Plug-In Hybrid: Μηδενίζει τους ρύπους και ελαχιστοποιεί το κόστος κίνησης
Με ραγδαίο ρυθμό οι εναλλακτικές μορφές κίνησης στην παγκόσμια κινητικότητα κατακτούν ολοένα και περισσότερο την επιλογή του αγοραστικού κοινού, και θαρρείς πως ο κόσμος άρχισε να βλέπει τη θετικότητα του στόχου για περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης συνολικά. Και η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της κινείται το ίδιο ταχύτατα να καλύψει αυτές τις απαιτήσεις.
Και κάπου εδώ έρχεται η νέα πρόταση της Citroen, η οποία εξελίσσει ένα ακόμα βήμα παρακάτω τη δέσμευσή της για εξηλεκτρισμό της μάρκας σε μεγάλο εύρος έως το 2023. Και η πρόταση αυτή ακούει στο όνομα νέο C5 Aircross SUV Plug-in hybrid. Που σύμφωνα με τη μάρκα, το ë-comfort class SUV αυτό συνδυάζει άριστα οικονομία, άνεση & επιδόσεις με σεβασμό στο περιβάλλον.
Οικονομία
Και αν ο περιορισμός του αποτυπώματος των ρύπων στην ατμόσφαιρα είναι ένας στόχος που είναι εξ ορισμού μακροπρόθεσμος, ο αγοραστής αναζητά –ακόμα πιο έντονα στις μέρες μας– τη βραχυπρόθεσμη παράμετρο, που είναι η οικονομία στην τσέπη του. Σύμφωνα με τη Citroen, λοιπόν, το νέο C5 Aircross SUV Plug-in hybrid δίνει τη δυνατότητα ουσιαστικής απαλλαγής από την επίσκεψη στο πρατήριο βενζίνης, χάρη στην plug in υβριδική τεχνολογία την οποία ενσωματώνει, και η οποία με τη σειρά της δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό του να πραγματοποιεί όλες τις καθημερινές του μετακινήσεις αποκλειστικά σε ηλεκτρική λειτουργία, αξιοποιώντας την αυτονομία των 55 χιλιομέτρων (πρωτόκολλο WLTP) που προσφέρει η 13,2 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου.
Το υβριδικό σύνολο
Το νέο C5 Aircross SUV Plug-in hybrid κινούν από κοινού ή και ξεχωριστά ένας 4-κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων PureTech με ισχύ 180 ίππων, προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 80 kW (περίπου 109 ίππων), ο οποίος είναι εγκατεστημένος μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του εξηλεκτρισμένου ë-EAT8 αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 225 ίππους, ενώ η ροπή τα 320 Nm – χαρακτηριστικά που εγγυώνται, από τη μία, ασφαλή προσπεράσματα και, από την άλλη, κάτι περισσότερο στον τομέα της απόλαυσης της οδήγησης (τον δικό της σημαντικό ρόλο εδώ παίζει η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς).
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής της κίνησης είτε με τον συνδυασμό των δύο κινητήριων μονάδων, είτε αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς μάλιστα εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων, αφού η διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύς επιτρέπει τις άνετες και οικονομικές μετακινήσεις στην πόλη. Σε αυτή τη λειτουργία περιορίζεται και ο θόρυβος, για τον οποίο έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα, όπως τα ηχομονωτικά εμπρός κρύσταλλα, ενώ παράλληλα με δεδομένες τις μηδενικές εκπομπές CO2 κατά τη λειτουργία αυτή, η υβριδική έκδοση του C5 μπορεί να εισέρχεται σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας, που είναι ανοιχτές μόνο για τα οχήματα μηδενικών ρύπων - ZEV (Zero Emissions Vehicles).
Φόρτιση
Και επειδή η ηλεκτροκίνηση πρέπει να χαλαρώνει και όχι να αγχώνει τον οδηγό, η φόρτιση της μπαταρίας είναι τώρα ευκολότερη (από 2 έως 7 ώρες το αργότερο) και μπορεί να προγραμματιστεί προκειμένου να επωφεληθεί κανείς από το μειωμένο τιμολόγιο του ρεύματος, χρησιμοποιώντας είτε την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό του αυτοκινήτου, είτε την εφαρμογή για κινητά «My Citroën».
Σε κάθε περίπτωση η παρουσία του βενζινοκινητήρα εγγυάται ότι δεν θα μείνετε ποτέ στον δρόμο από μπαταρία, ενώ δίνει και τη δυνατότητα πραγματοποίησης μεγάλων ταξιδιών, ακόμα και απρόβλεπτων, στη διάρκεια των οποίων πολύτιμος σύντροφος αποδεικνύονται τα 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διαθέτει το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Citroën. Μεταξύ δε αυτών, ιδιαιτέρως χρήσιμο είναι το Highway Driver Assist (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Άνεση
Αδιαπραγμάτευτο στοιχείο για τα μοντέλα της Citroen, τα οποία έχουν την τύχη, το χάρισμα ή αν θέλετε το πλεονέκτημα να διαθέτουν σε οδηγό και επιβάτες τα σπάνιας άνεσης καθίσματά τους που αποτελούν πλέον σημείο αναφοράς για όλα τα μοντέλα της μάρκας. Γνωστά ως Advanced Comfort, έχουν την εντυπωσιακή ικανότητα να φιλτράρουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρουν μεγάλη άνεση στην οδήγηση, προσφέροντας μια εξαιρετική εμπειρία μετακίνησης για όλους τους επιβάτες, αφού καθιστά το ταξίδι, κυριολεκτικά ξεκούραστο!
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην plug-in υβριδική έκδοσή του, το SUV C5 Aircross εξακολουθεί να είναι το καλύτερο μοντέλο της κατηγορίας από άποψη δυνατοτήτων διαμόρφωσης, αξιοποιώντας στο έπακρο τα τρία αυτόνομα, συρόμενα, ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Ενώ χάρη στην έξυπνη αποθήκευση της μπαταρίας υψηλής τάσης κάτω από τα πίσω καθίσματα, οι διαθέσιμοι χώροι δεν επηρεάστηκαν, με το νέο μοντέλο να διαθέτει ένα εξαιρετικά μεγάλο πορτμπαγκάζ 460 έως 600 λίτρων (ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων), κάτι που αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία των plug-in υβριδικών C-SUV.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.