- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
180 km/h: Η Volvo καταρρίπτει ένα ταμπού δεκαετιών
Η Volvo βάζει ανώτατο όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητά της και γίνεται η πρώτη εταιρεία που παίρνει υπεύθυνη θέση απέναντι στο πρόβλημα
Η Volvo βάζει ανώτατο όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητα της και παίρνει υπεύθυνη θέση στο θέμα «ταμπού» των τελευταίων δεκαετιών.
Η «ταχύτητα» σκοτώνει. Ναι, αλλά η ταχύτητα γοητεύει. Είναι δύο αλήθειες που μαζί συνιστούν μία τεράστια πρόκληση για την οδική ασφάλεια, αλλά μέχρι σήμερα κανείς κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν αντιμετώπιζε ριζικά. Τώρα, βάζοντας ανώτατο όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητά της, η Volvo γίνεται η πρώτη εταιρεία που παίρνει υπεύθυνη θέση απέναντι στο πρόβλημα.
Τα στοιχεία δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. Η αύξηση της ταχύτητας συνδέεται με δυσανάλογη αύξηση των ατυχημάτων. Μεγάλη έρευνα του 2015 με στοιχεία από διάφορες χώρες δείχνει, για παράδειγμα, ότι αύξηση 1% στη μέση ταχύτητα αυξάνει κατά 4% τις απώλειες ζωής. Αντίστοιχα, η μείωση της ταχύτητας μειώνει τόσο τον κίνδυνο ατυχημάτων όσο και τη σοβαρότητα των συγκρούσεων. Ενδεικτικά, στη Νορβηγία, χώρα με χαμηλά όρια ταχύτητας τα οποία τηρούνται αυστηρά, εκτιμάται ότι εάν όλοι οι χρήστες του δρόμου οδηγούσαν με ταχύτητες κάτω από τα ισχύοντα όρια ο αριθμός των θανάτων θα έπεφτε κατά περίπου 20%.
Όμως, παρόλο που το πρόβλημα αναγνωρίζεται πλήρως, υπάρχει μια πτυχή του που κανείς δεν άγγιζε μέχρι σήμερα. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούν να υπερβούν κατά πολύ τα όρια. Ειδικά στις μεγαλύτερες κατηγορίες, όλα τα μοντέλα της αγοράς έχουν τελική ταχύτητα σχεδόν διπλάσια από το όριο που ισχύει στις περισσότερες χώρες. Ο λόγος, προφανής: η ταχύτητα γοητεύει. Και γίνεται ο ελέφαντας στο δωμάτιο, για τον οποίο κανείς έως σήμερα δεν μιλούσε.
Δεν είναι έκπληξη ότι ο κατασκευαστής που καταρρίπτει αυτό το ταμπού είναι η Volvo. Από το 2020 όλα τα αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας εξοπλίζονται με περιοριστή ταχύτητας στα 180 km/h. Είναι μία απόφαση που μπορεί να δυσαρεστήσει κάποιους, όμως ως ηγετική δύναμη στην ασφάλεια η Volvo έχει πορευτεί και άλλοτε κόντρα στο ρεύμα. Όταν, το 1959, παρουσίασε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων συνάντησε σφοδρές αντιδράσεις. Σήμερα, η ζώνη παραμένει το πρωταρχικό σύστημα ασφάλειας σε όλα τα αυτοκίνητα, έχοντας σώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ζωές.
Τώρα, με τις νέες ιδέες της, η εταιρεία βάζει στόχο να σωθούν ακόμη ένα εκατομμύριο ζωές. Εκτός από το ανώτατο όριο των 180 km/h, τα Volvo πλέον εξοπλίζονται με Care Key, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να θέσουν πιο χαμηλό όριο ταχύτητας όταν δανείζουν το αυτοκίνητό τους σε έναν άπειρο οδηγό. Στην ίδια κατεύθυνση, η εταιρεία σχεδιάζει να εξοπλίσει τα μοντέλα της με εσωτερικές κάμερες για να εξαλείψει το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης καθώς και την απόσπασή προσοχής. Και, όπως λέει ο επικεφαλής της Volvo, Χόκαν Σάμιουελσον, η εταιρεία του θέλει να ξεκινήσει μία συζήτηση που θα θίγει ζητήματα όπως το αν οι κατασκευαστές έχουν ίσως την υποχρέωση να παίρνουν ανάλογες πρωτοβουλίες, ιδίως τώρα που η τεχνολογία το επιτρέπει. Μάλλον δεν θα είναι έκπληξη αν στο μέλλον δούμε και άλλους να ακολουθούν.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.