- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Νέο Toyota Yaris: Η ιδέα του Κωβού μαζί με αγωνιστικό DNA
Το τέταρτης γενιάς Yaris, έχει δεχθεί χωρίς αμφιβολία όλες εκείνες τις αλλαγές που ζήταγαν κατά καιρούς οι αγοραστές του
Να πως το νέο Toyota Yaris παντρεύει την ιδέα του σχεδιαστή Σωτήρη Κωβού με το αγωνιστικό DNA της Toyota Gazoo Racing.
Τι είναι
>Η τέταρτη γενιά Yaris που πρόκειται αναμφισβήτητα για το πιο όμορφο Yaris όλων των εποχών (σύμφωνα με την αφεντιά μας!)
> Φέρει σχεδιαστική γραμμή που παραπέμπει σε γλυπτές καμπύλες του αγωνιστικού YarisWRC…
Από την 1η…
> Η πρώτη γενιά Yaris είναι πνευματικό αλλά και υλικό παιδί του Σωτήρη Κωβού! Ένα αυτοκίνητο που τότε, όταν εμφανίστηκε, έδωσε στην Toyota το έναυσμα για τη νέα, άκρως επιτυχημένη- πορεία της και στην κατηγορία Β, την γνωστή μας και ως supermini.
> Ο Σωτήρης Κωβός γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ίλιον. Αποφοίτησε από το τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και στη συνέχεια σπούδασε στο Βασιλικό Κολλέγιο Τέχνης (RCA) στο Λονδίνο με υποτροφία από τη Mazda. Εργάστηκε πρώτα στο Ευρωπαϊκό Σχεδιαστικό Κέντρο της Toyota-Lexus, και κατόπιν στην Audi ως υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης. Η πρώτη του σχεδιαστική δημιουργία για μαζική παραγωγή ήταν το Toyota Yaris, το οποίο ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2000» στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, ενώ απέσπασε και πολλά άλλα βραβεία. Επίσης, ο Σωτήρης σχεδίασε το πολυτελές Lexus SC430, καθώς και μία σειρά άλλων αυτοκινήτων, κυρίως για την Toyota-Lexus. Ακόμη, σχεδίασε όλη τη σειρά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, λεωφορείων και τραμ για τη γαλλική εταιρεία Ballore. Το σχεδιαστικό του γραφείο «KOVOS DESIGN» έχει σχεδιάσει scooter για την ελληνική Nipponia, καθώς και άλλα προϊόντα, όπως αγωνιστικά αυτοκίνητα, σκάφη, ποδήλατα και έπιπλα.
Στην 4η γενιά
> Το τέταρτης γενιάς Yaris, έχει δεχθεί χωρίς αμφιβολία όλες εκείνες τις αλλαγές που ζήταγαν κατά καιρούς οι αγοραστές του. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η έντονη ασχολία του νυν προέδρου της Toyota, του Akio Toyoda, με το motorsport γενικότερα, του και η σχέση με τα ράλι ειδικότερα, επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό την σχεδιαστική φόρμα του νέου Yaris.
>Αν έχετε αμφιβολία για αυτό, δείτε με μία κλεφτή ματιά το YarisGR, που είναι η «πολιτισμένη» έκδοση του YarisWRC και θα καταλάβετε. Φουσκωμένα φτερά, δυναμική γραμμή και φινέτσα. Να σημειώσουμε εδώ ότι το τετρακίνητο YarisGR με τις ευλογίες της Gazoo Racing, απόδίδει 260 ίππους από έναν turbo1.6 λίτρων κινητήρα και σε όποια αγορά εμφανίζεται ετοιμάζεται για soldout…
Ξέρετε ότι
Το Toyota Yaris έχει μία εντυπωσιακή κληρονομιά, ως καινοτόμο μοντέλο.
> Η πρώτη γενιά που λανσαρίστηκε το 1999, έργο του Σωτήρη Κωβού που έθεσε νέα δεδομένα στην κατηγορία, ήταν το πρώτο μοντέλο της Toyota που κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς και ξεχώρισε ως το «μεγάλο μικρό» χάρη σε ένα αξιοσημείωτα ευρύχωρο εσωτερικό.
> Η δεύτερη γενιά Yaris ήταν το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας B που απέσπασε πέντε αστέρια στο πρόγραμμα αξιολόγησης του EuroNCAP, ενώ
>H τρίτη γενιά λανσάρισε την υβριδική τεχνολογία στη μικρή κατηγορία για πρώτη φορά και παράλληλα αναβάθμισε τον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό της τα συστήματα ADAS του πακέτου Toyota Safety Sense.
> Το τέταρτης γενιάς μοντέλο επωφελείται από την εξελιγμένη τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, που προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, χαμηλότερους ρύπους και αναβαθμισμένη λειτουργία στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερη αυτονομία.
Design
>Η νέα γενιά του Yaris, που είναι σχεδιασμένο και εξελιγμένο για την Ευρώπη, επιστρέφει στη φιλοσοφία «μεγάλο μικρό» που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου. Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί ελάχιστα κατά 5mm, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 εκατ., δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα και φυσικά στο πορτμπαγκάζ που πλέον έχει χωρητικότητα 286 λίτρα.
> Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία «less is more» ενώ για το cockpit, το σλόγκαν της Toyota είναι «μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι». Που σημαίνει ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.
> Στην υβριδική έκδοση, η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα για να μην κλέβει χώρο από το πορτμπαγκάζ.
Ασφάλεια
> Η ομπρέλα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας ToyotaSafetySense, που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού - Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) είναι παρούσα ενώ η λειτουργία του Pre-Collision System έχει αναβαθμιστεί, ανιχνεύοντας πεζούς την ημέρα και τη νύχτα και δικυκλιστές την ημέρα.
>Το νέο Yaris προσφέρει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία το Intersection Turn Assistance, που αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και πεζούς, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση,
>Eίναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο, ο οποίος αποτρέπει τη βίαιη πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση.
Τεχνολογία
>Το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10 ιντσών.
>Όλα τα νέα μοντέλα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple Car Play και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων 8’, ενώ είναι διαθέσιμος ασύρματος φορτιστής smartphone
>Μέσω της εφαρμογής MyToyota περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος («find my car») και καθοδήγηση «last mile», που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες, εάν ο πελάτης δεν μπορεί να σταθμεύσει στον προορισμό του. Η λειτουργία «Send to car» επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.
Στον δρόμο
>Το νέο Yaris κινείται από τρεις 3-κύλινδρους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, ήτοι από τον 1.0 κ.εκ. απόδοσης 72 ίππων που διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, τον 1.5 κ.εκ. 121 των ίππων που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο CVT και τέλος με το υβριδικό σύνολο 1.5 κ.εκ. Hybrid συνδυαστικής απόδοσης 116 ίππων με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.
Το υβριδικό σύνολο
>Τέσσερα είναι βασικά εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος του νέου Yaris: ο νέος κινητήρας Hybrid Dynamic Force που κάνει ντεμπούτο στο νέο μοντέλο, η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου ελαφρύτερη, κατά 12 κιλά, το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης και η νέα μονάδα ελέγχου ισχύος του υβριδικού συστήματος.
>Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota και βασικός στόχος ήταν η επίτευξη μεγαλύτερης οδηγικής απόλαυσης με ρυθμίσεις κατάλληλες για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.
Κοστίζει
> Οι τιμές του νέου Toyota Yaris αρχίζουν από τις 13.770 ευρώ για το 1.0 και το υβριδικό 1.5 από 17.335 ευρώ.
Info
> Πληροφορίες για το νέο Toyota Yaris στο: https://www.toyota.gr/new-cars/yaris/
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.