- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Δεν καίει βενζίνη το Hyundai i30 Fastback N, καίει αδρεναλίνη
Την «κάψαμε» ξημερώματα στην επική διαδρομή του Αγίου Μερκούρη
Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου γράφει για το νέο Hyundai i30 Fastback N.
Η πρώτη αίσθηση-χαμόγελο μέχρι τα αυτιά
Η ισχύς των 250 ίππων στο Standard ή στα 275 PS στο προαιρετικό πακέτο Performance θα φέρει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του πελάτη, όταν καθίσει πίσω από το τιμόνι του Hyundai i30 Fastback N.
Όταν πατήσεις τη μίζα, ο ήχος που μπαίνει στο εσωτερικό είναι τόσο μπάσος και την ίδια στιγμή ερεθιστικός, που δεν θέλεις να ξεκινήσεις... Τουλάχιστον όχι μέχρι να τον χορτάσεις! Αν τον χορτάσεις ποτέ...
Τι είναι
Το ολοκαίνουργιο i30 Fastback N είναι το δεύτερο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της Hyundai για την ευρωπαϊκή αγορά.
Το να οδηγάς ένα τέτοιο αυτοκίνητο-βεντούζα στον δρόμο, και δη σε μία από τις πλέον εμβληματικές ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές σε όλη την Ευρώπη, τον Άγιο Μερκούριο (με κατεύθυνση από Εθνική Οδό προς Τατόι) σε κάνει να αισθάνεσαι αισιοδοξία. Γιατί κάποιοι κατασκευαστές σκέφτονται και τον απαγορευμένο καρπό»: την οδηγική ευχαρίστηση.
Το ότι στην εποχή που τα πάντα μετριούνται σε ενοχικά γραμμάρια ρύπων, κάποιοι −λίγοι− κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων και η Hyundai, τολμούν να βγάζουν από τη γραμμή παραγωγής τέτοια fun to drive αυτοκίνητα, τους αξίζουν πολλοί τόνοι μπράβο.
Γνωριμία
Το i30 Fastback N που συνδυάζει συναρπαστικές επιδόσεις, διασκεδαστική οδήγηση, προσφέροντας ταυτόχρονα άνεση στην καμπίνα των επιβατών, όπως και στο πορτμπαγκάζ, που παρά την ύπαρξη παράλληλης ενισχυμένης –κατά τα αγωνιστικά πρότυπα− μπάρας από θόλο σε θόλο, είναι διαθέσιμα 450 λίτρα για τις αποσκευές σας, που αγγίζουν το μέγιστο 1.351 λίτρα με καθίσματα αναδιπλωμένα.
Το ολοκαίνουργιο i30 Fastback N είναι διαθέσιμο με πολλά και εντυπωσιακά χρώματα αμαξώματος, μεταξύ αυτών και των Shadow Grey που είναι αποκλειστικό. Επιπρόσθετα η γκάμα περιλαμβάνει τα Polar White, Phantom Black, Engine Red, Performance Blue and Micron Grey.
Όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, έτσι και αυτό παρέχει στη διάθεση του οδηγού και των επιβατών ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει διαθέσιμο σε συστήματα ασφάλειας και ενημέρωσης, με απόλυτη συνδεσιμότητα στην πλέον σύγχρονη μορφή της.
Κινητήρας / Μετάδοση
Είτε το χρησιμοποιείς για τις καθημερινές σου δραστηριότητες, είτε για να απολαύσεις οδήγηση σε κλειστές καμπές και φουρκέτες και απαιτητικές διαδρομές απολαμβάνεις το ίδιο τα 275 άλογα που αποδίδει ο 2λιτρος turbo κινητήρας και τα 378 Nm ροπής με την αρωγή του overboost, αλλά και το εντυπωσιακό κράτημα που προσφέρει η εξατομικευμένη ρύθμιση, στην έκδοση Performance! Και μια και αναφέραμε στροφές και απαιτητική οδήγηση, να πούμε ότι στη χαρτογράφηση «N» στο driving mode, «σκληραίνουν όλα», όπως οι αναρτήσεις και το τιμόνι που γίνεται απόλυτο, άμεσο και «αγωνιστικά» απολαυστικό.
Επίσης, πλην των ζαντών 18 και 19’’, αλλά και των διακριτικών σπορ πινελιών στο εξωτερικό και το εσωτερικό, να αναφερθούμε στη ρύθμιση παραμέτρων υψηλών επιδόσεων που μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά από τον οδηγό, ανάλογα με τη διάθεσή τους.
Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί επιλέγουν από πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης (drive modes) χρησιμοποιώντας τα ειδικά κουμπιά στο τιμόνι. Οι διαφορετικές ρυθμίσεις (Eco, Normal, Sport, N και N Custom) αλλάζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας διάφορες παραμέτρους οδήγησης.
Οι λάτρεις της σπορ οδήγησης θα ενθουσιαστούν με την έκδοση Performance Package του ολοκαίνουργιου i30 Fastback N. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει διάφορα συστήματα που βελτιώνουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά πρόσφυσης, όπως είναι το N Corner Carving Differential που λειτουργεί συμπληρωματικά του Electronically Controlled Limited Slip Differential (e-LSD).
Το σύστημα αυτό περιορίζει τη ροπή στον εσωτερικό τροχό και στη διάρκεια επιτάχυνσης σε στροφή βελτιώνοντας το κράτημα και μειώνοντας παράλληλα την ολίσθηση των τροχών και την υπερστροφή σε συγκεκριμένες συνθήκες. Το Variable Exhaust Valve System αποτελεί επίσης προνόμιο της έκδοσης Performance Package και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλει τη χροιά του παραγόμενου ήχου μέσω μίας βαλβίδας στην εξαγωγή.
Tips
Η Hyundai έχει αναπτύξει τη σειρά N σύμφωνα με την ίδια φιλοσοφία όπως και για τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Το όνομα «N» αντιπροσωπεύει δύο σημαντικά στοιχεία. Πρώτον, το παγκόσμιο Κέντρο Ε & Α της Hyundai Motor στην περιοχή Namyang της Νότιας Κορέας, όπου γεννήθηκε η ιδέα. Δεύτερον, το Nürburgring, ένα από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί στον κόσμο που είναι και το «σπίτι» του Κέντρου Δοκιμών της Hyundai, όπου εξελίσσονται τα μοντέλα Ν.
Το ίδιο το λογότυπο N συμβολίζει ένα chicane, τη διαδοχική στροφή δηλαδή που καταδεικνύει σε ποιες απαιτητικές συνθήκες τα μοντέλα N υψηλής απόδοσης έχουν αναπτυχθεί και δοκιμαστεί περαιτέρω. Από το ξεκίνημά της το 2015, η σειρά N έχει αποδώσει στο υψηλότερο επίπεδο, επιτυγχάνοντας τη σειρά VLN του Nürburgring, την TCR International Series, την Pirelli World Challenge και τον εξαντλητικό αγώνα αντοχής 24ωρης Nürburgring.
Για να έχουμε μία εικόνα της αποδοχής του εγχειρήματος της Hyundai, το πεντάθυρο i30 N, το οποίο εισήχθη στην αγορά το καλοκαίρι του 2017, έχει ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες πωλήσεων. Σχεδόν 3.000 μονάδες με πέντε πόρτες i30 N πωλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2018 στην Ευρώπη.
Κοστίζει
Η τιμή εκκίνησης του Hyundai i30 Fastback N, αρχίζει από Από 31.750 ευρώ.
Info
Πληροφορίες για το νέο Hyundai i30 Fastback N εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Η εμπειρία του Φράνκο Κολαπίντο και η νίκη του Νόρις
Το μικρό best seller έρχεται με τη χαρακτηριστική μάσκα Opel Vizor εμπρός, νέο cockpit και πλήθος τεχνολογιών
Το μεγαλύτερο γεγονός της τελευταίας εικοσαετίας για τους φίλους του αυτοκινήτου
Νικητής ο Πιάστρι σε έναν δραματικό αγώνα με ατύχημα Σάινθ και Πέρεζ λίγο πριν από το τέλος
Ένα κομψό, εύχρηστο και πρακτικό οικογενειακό κόμπακτ crossover
Eυθύνονται για το 28% των εκπομπών αερίων του κλάδου των μεταφορών
Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που λατρεύει το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας και τα αναβαθμίζει από κάθε άποψη
Παρά την πικρία της εγκατάλειψης, εισέπραξαν ως πόρισμα μία τεράστια ικανοποίηση για το σύνολο των επιδόσεών τους στις Ειδικές Διαδρομές
Ο Tanak ανεβαίνει στο 3ο βάθρο και κάνει το 1-2-3 για τη Hyundai μετά το τουμπάρισμα του Ogier
Άλλο ένα μεγάλο δράμα για τον Tanak
Με το το Ford Fiesta Rally3 του Car Center
H Huyndai κάνει το 1-2-3 μετά το πέρας της πρώτης ημέρας
Γνωρίζουμε τον «pedal to the metal» οδηγό της Car Center, που τρία χρόνια τώρα έχει αφήσει διεθνώς το αποτύπωμά του στο Ράλλυ Ακρόπολις
Δύο κορίτσια, η μία κειμενογράφος/συγγραφέας και η άλλη φωτογράφος με ένα κοινό στοιχείο, την αγάπη για τα ράλι, ζήσαμε ένα δώρο ζωής και η ψυχή μας χαμογέλαγε. Και έμεινε έτσι, χαμογελαστή…
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.