- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Το «κίνημα» #savelancia
Η αναγέννηση της Lancia με νέα μοντέλα, περνάει μέσα από ένα δίκτυο κοινωνικών μέσων από τους φίλους της μάρκας του Τουρίνο.
![97704-195847.jpg 97704-195847.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/97704-195847.jpg)
![lancia_1.jpg lancia_1.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/11/12/lancia_1.jpg)
Το κίνημα #savelancia έρχεται από φίλους της αγαπημένης μάρκας αυτοκινήτων Lancia για μελλοντική επανασύστασής της με νέα μοντέλα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης το κοινό παίρνει μία κατάσταση στα χέρια του, με σκοπό την αναγέννηση μιας μάρκας. Η Lancia δημιούργησε σπάνιες μνήμες στους δρόμους, για να ξεχαστεί με υπογραφές σε ανήλιαγα γραφεία.
![lancia_2.jpg lancia_2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/lancia_2.jpg)
Η ιστορία
Lancia ιδρύθηκε επίσημα στις 27 Νοεμβρίου 1906 από τον Vincenzo Lancia (πρώην οδηγό εξέλιξης και οδηγό αγώνων της Fiat) και τον φίλο του Claudio Fogolin. Το μυθικό έμβλημα που χαρακτηρίζεται από το τιμόνι και τη σημαία –υιοθετήθηκε, με διάφορες τροποποιήσεις, για πάνω από έναν αιώνα– δημιουργήθηκε από τον Count Carlo Biscaretti di Ruffia, μελλοντικό ιδρυτή του Μουσείου Αυτοκινήτου του Τορίνου. Το πρώτο αυτοκίνητο Lancia, το 12HP, παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1908. Καλά κατασκευασμένο και άνετο, είχε έναν κινητήριο άξονα και έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 που του επιτρέπει να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα.
![lancia_5.jpg lancia_5.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/lancia_5_0.jpg)
Τα χρόνια πέρασαν και η Lancia, κάτω από την ομπρέλα του Gruppo Fiat, μεγαλούργησε. Ελληνικά ονόματα στα μοντέλα τους, τεχνολογίες που στην εποχή τους φάνταζαν υπερβατικές και σχεδιασμός με μπόλικη δόση από αυτό το εξαιρετικά λαμπρό κληρονομικό αειφόρο ιταλικό design! Αυτή ήταν η Lancia που μάθαμε και γνωρίσαμε και στην Ελλάδα, τις τρεις δεκαετίες που δοξάστηκε το όνομα αυτό, όχι μόνο μέσα από πανέμορφα και λειτουργικά αυτοκίνητα, αλλά και με τον θρύλο που έφτιαξε συμμετέχοντας στα ράλι!
Αλλά επειδή όλα αλλάζουν κάποια στιγμή, ήταν στην οικονομική κρίση στα τέλη του 2000 όπου η Fiat εξαγοράζει την αμερικανική Chrysler και τo 2014 γεννιέται ο γίγαντας Fiat Chrysler Automobiles (FCA), που υπό τον αποβιώσαντα πρόσφατα Sergio Marchione διασώζει μεν την Chrysler, αλλά αποφασίζει να κλείσει τη Lancia, σπέρνοντας απογοήτευση στις εκατοντάδες χιλιάδες αγοραστές αλλά και τα εκατομμύρια φίλων της.
![lancia_4.jpg lancia_4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/lancia_4.jpg)
Το κίνημα
Να όμως που οι φίλοι της Lancia δεν έμειναν άπραγοι... Εκμεταλλευόμενοι τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποφάσισαν να κρατήσουν όρθια τη σημαία της μάρκας, εκφράζοντας και μία κρυφή επιθυμία για τη μελλοντική επανασύστασή της με νέα μοντέλα.
Το κίνημα Save Lancia γεννήθηκε το 2012 μετά την απόφαση της FCA να τερματίσει μια «βιομηχανική εμπειρία» που γεννήθηκε στο Τορίνο το 1906 χάρη στη μεγαλοφυΐα και το πάθος του Vincenzo Lancia: ένα άριστο όνομα που υπέφερε διαχρονικά σχεδόν από λάθος επιλογές, αλλά και έλλειψη επενδύσεων, στοιχεία που με την πάροδο των ετών υπονόμευσε το κύρος και την εμπορική της πορεία σε διεθνές επίπεδο.
Τα social media της Save Lancia διαθέτει πλέον ένα δίκτυο περισσοτέρων από 100.000 ατόμων και έχουν τραβήξει την προσοχή του διεθνούς Τύπου. Όπως αναφέρουν οι διαχειριστές του ιστότοπου, «επιλέξαμε το όνομα Save Lancia επειδή σε αυτά τα χρόνια που έχουμε δει τον πόλεμο όλων εναντίον της μάρκας, η λέξη Save (Salva) μας προσφέρει την ελπίδα ότι θα μπορέσουμε να ξανακερδίσουμε ένα χώρο όπου η επιθυμία για τελειότητα και για ειλικρινή, σκληρή δουλειά θα μπορούσε να συμβάλει στο να μπει η Lancia στο κέντρο της συζήτησης γύρω από την αυτοκίνηση. Με τα χρόνια, ο κύριος στόχος ήταν να διατηρηθεί η προσοχή στην ιστορία της Lancia, μέσω της μετάδοσης περιεχομένου κοινωνικών μέσων, φωτογραφιών, βίντεο και ιστοριών. Στο πλαίσιο αυτού του έργου δημιουργήθηκαν οι ίδιοι οι serieweb, συνεντεύξεις με χαρακτήρες από την ιστορία της Lancia, που μεταδόθηκαν και μοιράστηκαν σε όλες τις πλατφόρμες που συνδέονται με την πρωτοβουλία. Σήμερα η SaveLancia είναι η δεύτερη κοινωνική πλατφόρμα αφιερωμένη στη μάρκα Lancia, δεύτερη μόνο στα επίσημα κανάλια. Αυτά τα αποτελέσματα μας επέτρεψαν να οικοδομήσουμε ένα θεμελιώδες διεθνές δίκτυο για τη δημοσιοποίηση εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών που σχετίζονται με το σήμα Lancia. Το έργο είναι απόλυτα αυτοχρηματοδοτούμενο από ένα ενθουσιώδες κοινό και είναι μη κερδοσκοπικό».
![lancia_3.jpg lancia_3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/lancia_3_0.jpg)
Αν σας ενδιαφέρει να γίνετε μέλος, να πείτε τη δική σας ιστορία ή να μοιραστείτε με το παγκόσμιο κοινό της φωτογραφίες ή σχετικά βίντεο, μπορείτε να μπείτε στον ιστότοπο: www.savelancia.it Το email είναι web@savelancia.it και το τηλέφωνο: +3932381834615
σ.σ. Το Save Lancia είναι ένα δίκτυο κοινωνικών μέσων επικοινωνίας, υπεύθυνο για τη διατήρηση της μνήμης της μάρκας του Τουρίνο. Αυτός ο ιστότοπος δεν περιέχει διαφημίσεις και δεν συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο με το Group FCA. H δε ονομασία «Lancia» είναι ιδιοκτησία του Group FCA και όλα τα δικαιώματα ανήκουν στην εταιρεία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Η σειρά εκκίνησης του μεγάλου αγώνα
Ένας αγώνας που είχε όλα όσα κάνουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό να ξεχωρίζει
Ο Ogier χάνει τον αγώνα στην τελευταία Ε.Δ. για 0,2 δευτερόλεπτα
Ο Neuville χάνει την ευκαιρία για μία θέση στο βάθρο
O Tanak στη 2η θέση με μικρή διαφορά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.