- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ένα μικρό αφιέρωμα για τα 60 χρόνια Mini
Το δημιούργημα του Αλέξανδρου Ισιγώνη έγινε σύμβολο. Πρακτικότητα, στιλ, οδηγική απόλαυση και οικονομία ήταν τα στοιχεία που το τοποθέτησαν στο πάνθεον της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Το Mini γιορτάζει τα 60 του χρόνια και για εισαγωγή σε ένα τέτοιο αφιέρωμα, επαναλαμβάνω για εισαγωγή μόνο, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τρία και παραπάνω διαφορετικά άρθρα… Τι να πρωτοπείς για ένα εμβληματικό όχημα, που όταν εμφανίστηκε στο στερέωμα δεν κάλυπτε απλώς με το παραπάνω τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού τότε, αλλά ερχόταν ήδη από το μέλλον… O Leonard Lord, ο επικεφαλής της British Motor Corporation (BMC), δεν ήταν οπαδός των λιλιπούτειων αυτοκινήτων πόλης της εποχής. «Με εκνευρίζουν πολύ αυτές οι μικρές φούσκες που κυκλοφορούν. Πρέπει να τις απομακρύνουμε από τους δρόμους σχεδιάζοντας ένα κατάλληλο μικρό αυτοκίνητο», δήλωσε. Και προσκάλεσε τον Alec Issigonis, τη μεγαλοφυΐα πίσω από το Morris Minor, να εργαστεί στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα τα ανέλαβε η ιστορία…
Η mini-μαλιστική του σχεδιαστική προσέγγιση μέσα και έξω, οι παροιμιώδεις χώροι, η οριακά τέλεια εργονομία, αλλά και η οικονομία στην κατανάλωση και συντήρηση, παραήταν αρκετά εφόδια για να αποτελεί ακόμα και σήμερα αντικείμενο μελέτης!
Αντικείμενο μελέτης όμως έγινε και όταν αυτός ο «μικρός Δαυίδ» κέρδιζε του «τεράστιους Γολιάθ» στα «σπαστήρια» των Ειδικών Διαδρομών του Ράλλυ Ακρόπολις, και άφηνε άφωνους τους φίλους των ράλι ανά τον κόσμο, όταν οι Paddy Hopkirk - Ron Crellin με το Mini Cooper S τερμάτιζαν πρώτοι το 1967 στη ράμπα τερματισμού κάτω από τον Παρθενώνα! Είχαν προηγηθεί οι επικές νίκες των Mini στο Ράλι Μόντε-Κάρλο από το 1964 έως και το 1967 με τους Hopkirk (’64), Timo Makinen (’65 και ’66 – χρονιά που αποκλείστηκαν για αστείους λόγους λόγω σύνδεσης των φώτων...) και Rauno Aaltonen το 1967!
Τότε και σήμερα, ίδια προσέγγιση
Ποια ήταν όμως η πρώτη φορά που αντικρίσατε ένα Mini; Δεν μπορεί παρά έστω με λίγη παραπάνω σκέψη να σας έρθει στο μυαλό. Κι αυτό γιατί το Mini δεν ήταν ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο… Ήταν πολλά μαζί και ταυτόχρονα η δεύτερη και η τρίτη ματιά που του έριχνες δεν είχε σαφή λόγο. Το κοίταγες γιατί ένα σύνολο πραγμάτων μαγνήτιζε τη ματιά σου. Και μετά; Μετά συνέβαινε κάτι που το συναντάμε και σήμερα, στα νέας εποχής Mini: κοίταγες στη θέση του οδηγού για να δεις ποια/ποιος το οδηγεί!
Δεν είναι αλήθεια αυτό; Αυτό δεν γίνεται σήμερα όταν προσεγγίζουμε ένα Mini νέας γενιάς σε ένα φανάρι, ή σε ένα πάρκινγκ, ή σε μία προσπέραση; Ελάτε… ας είμαστε ειλικρινείς… Τα αντίθετα φύλα ρίχνουν κλεφτή ματιά για να εντοπίσουν αυτήν/αυτόν που επέλεξε ένα τέτοιο μοντέλο για το γκαράζ του. Και αυτό είναι ο ορισμός του style icon. Όταν η επιλογή ενός αυτοκινήτου γίνεται διαβατήριο χαρακτήρα ή προσωπικότητας. Ένα έστω βασικό τμήμα προσέγγισης γίνεται όχι μέσα από την κοινωνική γνωριμία, αλλά από την επιλογή ενός αυτοκινήτου! Αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό είναι που κάνει και τα σημερινά Mini να είναι το ίδιο επιτυχημένα με τον κλασικό πρόγονό τους.
Αποκλειστικότητα στο στιλ, τότε και τώρα
Από την πρώτη στιγμή, το κλασικό Mini έγινε μέλος της υψηλής κοινωνίας: γαλαζοαίματοι, πρωταγωνιστές της μεγάλης οθόνης, μουσικοί και διασημότητες από τον κόσμο της μόδας υπέκυψαν στη γοητεία του βρετανικού μοντέλου. Η αγάπη διάσημων μουσικών για το κλασικό Mini παρέμεινε σταθερή επί δεκαετίες σε όλο τον πλανήτη, ενώ παράλληλα το style icon αυτοκίνητο, άλλοτε ως guest star, άλλοτε σε ρόλο πρωταγωνιστή, δίνει το «παρών» σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες επί έξι δεκαετίες. Ποιος δεν θυμάται τη «Ληστεία α λα Ιταλικά»;
Τιμώντας τα γενέθλια της μάρκας και με στόχο την προβολή της 60ής επετείου της, η Mini ετοίμασε κάποια εξαιρετικά, ειδικά μοντέλα. Μετά την έκδοση Mini 60 Years, το κλασικό Mini έρχεται για μία ακόμα φορά στο προσκήνιο. Μία μοναδική, επιμελώς αναπαλαιωμένη one-off έκδοση στο χρωματιστό, ριγέ ντιζάιν της τρέχουσας Mini 60 Years Lifestyle Collection αναβιώνει την αίσθηση και το τολμηρό lifestyle των 60s.
Ακόμα και μετά το επαναλανσάρισμα της μάρκας το 2001, διασημότητες από όλο τον κόσμο έσπευσαν να απολαύσουν τη διασκεδαστική οδήγηση που προσφέρει το σύγχρονο Mini, το οποίο ακολούθησε σταθερά τα βήματα του κλασικού προκατόχου του. Ως το πρώτο compact αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας, το Mini δημιούργησε την «τάση» από την πρώτη στιγμή. Και η ιστορία συνεχίζεται...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.