Αυτοκινηση

Να πώς σχεδιάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Με τη βοήθεια του coupe SUV Cupra Tavascan μπαίνουμε στα ενδότερα του παρόντος και του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας

Θωμάς K. Ευθυμίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αναζητούμε τις απαντήσεις στο σχεδιασμό του νέου concept αυτοκινήτου μέσα από το εντελώς ηλεκτρικό coupe SUV Cupra Tavascan.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι τώρα το παρόν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανακάλυψή του επιφέρει αλλαγές στην όλη διαδικασία ανάπτυξης και παραγωγής ενός αυτοκινήτου, ξεκινώντας από το σχεδιασμό του. Ποια στοιχεία εξαλείφονται; Πώς μπορεί να αυξηθεί η αυτονομία κίνησής του μέσω του σχεδιασμού; Αναζητούμε τις απαντήσεις στο σχεδιασμό του νέου concept αυτοκινήτου, του εντελώς ηλεκτρικού coupe SUV Cupra Tavascan.

Αεροδυναμική
Η αεροδυναμική είναι το κλειδί: Όταν σχεδιάζεται ένα ηλεκτρικό μοντέλο, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αεροδυναμική του απόδοση. Για να επιτευχθεί αυτό, τα φτερά και τα εξαρτήματα σμιλεύονται σκόπιμα με τέτοιο τρόπο ώστε να δώσουν στο όχημα προσωπικότητα, αλλά ταυτόχρονα να «βοηθούν» το αυτοκίνητο να έχει το δυνατόν μικρότερη αντίσταση από τον αέρα. Η αεροδυναμική είναι ένας βασικός παράγοντας για την επίτευξη μεγαλύτερης εμβέλειας κίνησης του οχήματος, ήτοι η αυτονομία, οπότε τα περιττά στοιχεία, όπως οι μάσκες εξαερισμού, βγαίνουν από την εξίσωση…

Αμάξωμα
>Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα νέο ουσιαστικά στοιχείο για να λειτουργούν. Και αυτό είναι οι μπαταρίες, για τις οποίες οι σχεδιαστές πρέπει να βρουν μια ειδική θέση γι 'αυτές. Στα περισσότερα οχήματα σήμερα, είναι τοποθετημένα στο κάτω μέρος του οχήματος. Λόγω του βάρους των μπαταριών, η ευρεία χρήση από ελαφριά υλικά καθίσταται προτεραιότητα για τους σχεδιαστές. Ολόκληρο το πρωτότυπο αυτοκίνητο κατασκευάζεται με ίνες άνθρακα, καθώς αυτό είναι το υλικό που χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές για να αντιπροσωπεύουν στην πράξη την έννοια του «ελαφρού».

Οι τροχοί
Οι τροχοί, συνεισφέρουν σε κάτι περισσότερο από καλή εμφάνιση: Η μείωση του βάρους συνδέεται άμεσα με την αύξηση της αυτονομίας, και εδώ οι ρόδες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Επιλέγονται συνήθως να έχουν διάμετρο 22 ίντσες, με χάλκινα στοιχεία και τάσια επικαλυμμένα με ίνες άνθρακα για να βοηθήσουν στο να διοχετεύσουν τον αέρα και να ψύξουν τα φρένα. Όπως λέει και ο Alberto Torrecillas, σχεδιαστής εξωτερικών χώρων της Cupra, «κατά το σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η πέδηση και η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εξαιρετικά σημαντικά και γι 'αυτό οι τροχοί αποτελούν βασικό συστατικό».

Επαναστατικά εμπρός και πίσω άκρα
Αν υπάρχει ένα πράγμα που καθορίζει σημαντικά την εμφάνιση των νέων ηλεκτρικών μοντέλων αυτό είναι το εμπρόσθιο άκρο του, καθώς δεν υπάρχει πλέγμα εξαερισμού που συνήθως βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι δε σχεδιασμένος με εισόδους αέρα μεγάλου μεγέθους, οι οποίες διαμορφώνουν το πλάτος του εμπρόσθιου προφυλακτήρα για να διοχετεύουν τον αέρα, ενώ μία χοάνη εξαερισμού οδηγεί και το αποβάλλει τον αέρα από το καπό.

Το πίσω άκρο χάνει επίσης ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με ορυκτό καύσιμο, το σωλήνα εξάτμισης!  Ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει στους σχεδιαστές να επιτυγχάνουν τέλεια συμμετρία.

Το εσωτερικό
Το εσωτερικό ενός ηλεκτρικού μοντέλου παρουσιάζει επίσης προκλήσεις για τους σχεδιαστές. Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν ένα σημαντικό χώρο, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να διατηρούμε την ευρυχωρία και την άνεση στο χώρο των επιβατών. Και εδώ η ευρεία χρήση ανθρακονημάτων βοηθάει στο να διατηρηθεί η ευρυχωρία, μια και η τεχνολογία αυτή δίνει μεγάλες δυνατότητες για ανατομικά, αλλά και πολύ λεπτά καθίσματα, ενώ τα από ελαφρά υλικά ταμπλό και κονσόλες, συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση βάρους. Τα χρώματα και τα υλικά βοηθούν επίσης στη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας.