- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Να πώς σχεδιάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Με τη βοήθεια του coupe SUV Cupra Tavascan μπαίνουμε στα ενδότερα του παρόντος και του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας
Αναζητούμε τις απαντήσεις στο σχεδιασμό του νέου concept αυτοκινήτου μέσα από το εντελώς ηλεκτρικό coupe SUV Cupra Tavascan.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι τώρα το παρόν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανακάλυψή του επιφέρει αλλαγές στην όλη διαδικασία ανάπτυξης και παραγωγής ενός αυτοκινήτου, ξεκινώντας από το σχεδιασμό του. Ποια στοιχεία εξαλείφονται; Πώς μπορεί να αυξηθεί η αυτονομία κίνησής του μέσω του σχεδιασμού; Αναζητούμε τις απαντήσεις στο σχεδιασμό του νέου concept αυτοκινήτου, του εντελώς ηλεκτρικού coupe SUV Cupra Tavascan.
Αεροδυναμική
Η αεροδυναμική είναι το κλειδί: Όταν σχεδιάζεται ένα ηλεκτρικό μοντέλο, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αεροδυναμική του απόδοση. Για να επιτευχθεί αυτό, τα φτερά και τα εξαρτήματα σμιλεύονται σκόπιμα με τέτοιο τρόπο ώστε να δώσουν στο όχημα προσωπικότητα, αλλά ταυτόχρονα να «βοηθούν» το αυτοκίνητο να έχει το δυνατόν μικρότερη αντίσταση από τον αέρα. Η αεροδυναμική είναι ένας βασικός παράγοντας για την επίτευξη μεγαλύτερης εμβέλειας κίνησης του οχήματος, ήτοι η αυτονομία, οπότε τα περιττά στοιχεία, όπως οι μάσκες εξαερισμού, βγαίνουν από την εξίσωση…
Αμάξωμα
>Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα νέο ουσιαστικά στοιχείο για να λειτουργούν. Και αυτό είναι οι μπαταρίες, για τις οποίες οι σχεδιαστές πρέπει να βρουν μια ειδική θέση γι 'αυτές. Στα περισσότερα οχήματα σήμερα, είναι τοποθετημένα στο κάτω μέρος του οχήματος. Λόγω του βάρους των μπαταριών, η ευρεία χρήση από ελαφριά υλικά καθίσταται προτεραιότητα για τους σχεδιαστές. Ολόκληρο το πρωτότυπο αυτοκίνητο κατασκευάζεται με ίνες άνθρακα, καθώς αυτό είναι το υλικό που χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές για να αντιπροσωπεύουν στην πράξη την έννοια του «ελαφρού».
Οι τροχοί
Οι τροχοί, συνεισφέρουν σε κάτι περισσότερο από καλή εμφάνιση: Η μείωση του βάρους συνδέεται άμεσα με την αύξηση της αυτονομίας, και εδώ οι ρόδες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Επιλέγονται συνήθως να έχουν διάμετρο 22 ίντσες, με χάλκινα στοιχεία και τάσια επικαλυμμένα με ίνες άνθρακα για να βοηθήσουν στο να διοχετεύσουν τον αέρα και να ψύξουν τα φρένα. Όπως λέει και ο Alberto Torrecillas, σχεδιαστής εξωτερικών χώρων της Cupra, «κατά το σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η πέδηση και η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εξαιρετικά σημαντικά και γι 'αυτό οι τροχοί αποτελούν βασικό συστατικό».
Επαναστατικά εμπρός και πίσω άκρα
Αν υπάρχει ένα πράγμα που καθορίζει σημαντικά την εμφάνιση των νέων ηλεκτρικών μοντέλων αυτό είναι το εμπρόσθιο άκρο του, καθώς δεν υπάρχει πλέγμα εξαερισμού που συνήθως βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι δε σχεδιασμένος με εισόδους αέρα μεγάλου μεγέθους, οι οποίες διαμορφώνουν το πλάτος του εμπρόσθιου προφυλακτήρα για να διοχετεύουν τον αέρα, ενώ μία χοάνη εξαερισμού οδηγεί και το αποβάλλει τον αέρα από το καπό.
Το πίσω άκρο χάνει επίσης ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με ορυκτό καύσιμο, το σωλήνα εξάτμισης! Ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει στους σχεδιαστές να επιτυγχάνουν τέλεια συμμετρία.
Το εσωτερικό
Το εσωτερικό ενός ηλεκτρικού μοντέλου παρουσιάζει επίσης προκλήσεις για τους σχεδιαστές. Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν ένα σημαντικό χώρο, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να διατηρούμε την ευρυχωρία και την άνεση στο χώρο των επιβατών. Και εδώ η ευρεία χρήση ανθρακονημάτων βοηθάει στο να διατηρηθεί η ευρυχωρία, μια και η τεχνολογία αυτή δίνει μεγάλες δυνατότητες για ανατομικά, αλλά και πολύ λεπτά καθίσματα, ενώ τα από ελαφρά υλικά ταμπλό και κονσόλες, συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση βάρους. Τα χρώματα και τα υλικά βοηθούν επίσης στη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.