Αυτοκινηση

Γιατί μας συγκίνησε το τρομερό Ford Ranger Raptor

Οδηγούμε το απόλυτο Pick-up υψηλών επιδόσεων

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
auto_6.jpg

Το τρομερό Ford Ranger Raptor δεν σταματά πουθενά.

Τι είναι

> Το νέο Ranger Raptor είναι η πιο σκληροτράχηλη, σπορ έκδοση του pick-up με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη

> Δημιούργημα της Ford Performance, είναι ιδανικό για τους λάτρεις της γρήγορης, off-road οδήγησης και μπορεί να ανταπεξέρχεται στις σκληρότερες εδαφικές συνθήκες με απόλυτα σπορ στυλ και επιδόσεις

>Διαθέτει ικανότητες παντός εδάφους με ένα πολύ ανθεκτικό πλαίσιο, ειδική ανάρτηση και ελαστικά, κινητήρα diesel EcoBlue που αποδίδει 213 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, Terrain Management System και αγωνιστικές αναρτήσεις

> Το νέο Ranger Raptor διαθέτει όλα όσα μπορεί να επιθυμήσει ένας λάτρης της περιπέτειας, μια και αποτελεί συνδυασμό μοτοσικλέτας motocross, snowmobile και ATV, όλα σε ένα, κάτι που το καθιστά το απόλυτο pick-up περιπέτειας

Η προσωπική εμπειρία

> Το νέο Ranger Raptor το είχαμε στα χέρια μας σχεδόν μία ημέρα. Δεν θα σταθούμε στα όσα μπορεί να κάνει σε επίπεδο trial σε κλίσεις πάνω από 30% ή σχεδόν κάθετων στηθαίων και δεν θα σταθούμε στο εντυπωσιακό σύστημα Hill Descent Control.

auto_5.jpg

> Θα σταθούμε στις εντυπωσιακές αγωνιστικές αναρτήσεις, την γεωμετρία και ρύθμιση των οποίων είχαμε την δυνατότητα να διαπιστώσουμε κάνοντας την πάλαι ποτέ (εγκαταλειμμένη σήμερα) Ειδική Διαδρομή Καλλιτεχνούπολη (Acropolis Rally 1986) με φορά από την Σταμάτα, προς τον οικισμό.

> Το ότι «κατάπινε» τα πάντα, χαντάκια, βράχια, εξογκώματα, νεροφαγώματα κλ΄π με χαρακτηριστική άνεση, είχα χρόνια να το ζήσω αφ’ εαυτού…

> Είναι από τα αυτοκίνητα, που όσο και να τα οδηγείς, δεν σου φτάνει ποτέ…

auto_-_kentriki.jpg

Εκπλήξεις παντού!

> Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Performance για τους θιασώτες της γρήγορης, off-road οδήγησης, το πρώτο Ranger Raptor της ιστορίας χρησιμοποιεί μία Bi-turbo έκδοση του δίλιτρου EcoBlue diesel της Ford που αποδίδει 213 ίππους και ροπή 500 Nm και το νέο 10άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της μάρκας.

> Η επιβλητική παρουσία του θηριώδους Ranger, όπως διαμορφώνεται από τις εντυπωσιακές διαστάσεις και το extreme στυλ, υποστηρίζεται από ένα εξελιγμένο πλαίσιο της Ford Performance, βελτιστοποιημένο για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου και ικανότητες παντός εδάφους.

auto_9.jpg

> Κατάλληλο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου, το μοναδικό, πολύ ανθεκτικό, ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.

> Η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, με ένα φαρδύτερο κατά 150 mm μετατρόχιο και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 mm συγκριτικά με το Ranger XLT.

> Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road, και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Η διαδρομή των εμπρός αποσβεστήρων έχει αυξηθεί κατά 32% και των πίσω κατά 18% αντίστοιχα.

> Οι σπορ αποσβεστήρες διαμέτρου 2,5” (63,5 mm) υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.

> Τα εμπρός φρένα χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων αυξημένης διαμέτρου πάνω από 20% συγκριτικά με του στάνταρ Ranger pick-up στα 51 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm. Τα πίσω φρένα έχουν αναβαθμιστεί με δαγκάνες διαμέτρου 54 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 24 mm.

> Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor. Τα ελαστικά 33” (838 mm) x 11” (285 mm) διαθέτουν ανθεκτικά πλευρά για να διαχειρίζονται ακόμα και τα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση, ενώ μία δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

auto_4.jpg

Στον δρόμο

> Το καθ’ όλα επιβλητικό Raptor κινεί ο πετρελαιοκινητήρας Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue και χρησιμοποιείται το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, συνδυασμός για να αποδείξει η Ford την αντοχή του στις πιο  σκληρές συνθήκες,

> O κινητήρας αυτός υποβλήθηκε σε συνεχή λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να «κοκκινήσουν» λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.

> Το αυτόματο 10αρι κιβώτιο ταχυτήτων της Ford αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση και απόκριση, ενώ συμβάλλει σε μία κατανάλωση 8,9 λίτρων/100 χλμ, με εκπομπές CO2 233 γρ/χλμ.

> Αλγόριθμοι προσαρμογής αλλαγής σχέσης σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζουν την επιλογή της κατάλληλης σχέσης την κατάλληλη στιγμή. Επίσης μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) για μηχανική επιλογή σχέσης.

> Η αποκλειστική σχεδίαση του πλαισίου συνδυάζεται με βελτιστοποιημένη off-road γεωμετρία που προσφέρει 283 mm απόσταση από το έδαφος και βάθος βύθισης 850 mm. Με γωνία προσέγγισης 32,50 και γωνίες ράμπας και φυγής 240, μπορεί να πηγαίνει οπουδήποτε.

> Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία όταν κινείται σε κακοτράχαλα εδάφη. Η νέα ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm – πάνω από 60% μεγαλύτερο πάχος από της στάνταρ ποδιάς - πλέον των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβώτιο τετρακίνησης του Ranger.

auto_8.jpg

> Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων, όπως:

* Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα

* Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο

* Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη

* Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη

* Rock mode – προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας

* Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja desert rally

auto_7.jpg

Tech

> Η πληθώρα από τεχνολογίες για άνεση και πρακτικότητα εντός και εκτός δρόμου περιλαμβάνει το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford, SYNC 3, με δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphone με απλές, καθημερινές φωνητικές εντολές.

auto_3.jpg

> Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών ελέγχεται με χειρονομίες pinch & swipe, και φέρει τεχνολογία sat-nav που αποδεικνύεται χρήσιμη σε διαδρομές off-road σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ παρέχει ακόμα και δυνατότητα καταγραφής σημείων πορείας κατά την εξερεύνηση μη χαρτογραφημένων περιοχών. Η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect προσφέρει συνδεσιμότητα εν κινήσει.

Κοστίζει  

> Η τιμή απόκτησης του  Ford Ranger Raptor ξεκινά από τα 55.802 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που συνοδεύεται από κορυφαία στοιχεία άνεσης και ασφάλειας

 

Tips

> Το νέο Ford Ranger Raptor – η πιο «σκληρή» και αγωνιστική εκδοχή του Ευρωπαϊκού best-seller στην κατηγορία pick-up – κάνει δυναμική είσοδο στην Ευρώπη.

> «Ξεχάστε όλα όσα νομίζετε ότι ξέρετε για τα pick-up» δήλωσε ο Leo Roeks, Ford Performance Director, Europe. «Το νέο μας Ranger Raptor είναι ένα διαφορετικό είδος – ένα καθαρόαιμο desert racer και extreme off-roader που μπορεί να ανταγωνιστεί τους πιο σκληρούς αντιπάλους στις πιο απαιτητικές συνθήκες εργασίες».

auto_2.jpg

> Το Ford Ranger είναι το καλύτερο σε πωλήσεις pick-up στην Ευρώπη. Η Ford πούλησε 13.600 οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2019, αύξηση 15% συγκριτικά με την ίδια περίοδο της προηγούμενης χρονιάς.

Info

> Πληροφορίες για το νέο Ford Ranger Raptor στο: https://www.ford.gr/vans-and-pickups/ranger-raptor

auto_10.jpg

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.