Αυτοκινηση

Νέος κινητήρας Renault ENERGY 1.3 TCe: Πρωταγωνιστής, η καρδιά

O νέος turbo κινητήρας βενζίνης της Renault, Energy 1.3 TCe, αποδίδει από 130 έως 160 ίππους, ενώ ενσωματώνει την τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από την εμπλοκή της γαλλικής μάρκας στη Formula1

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 702
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Γνωρίζουμε τον νέο turbo κινητήρας βενζίνης της Renault, Energy 1.3 TCe, στο Captur, το νέο Kadjar, αλλά και το σκληροτράχηλο Dacia Duster.

Το επιτυχημένο super best seller SUV της Renault, το Captur, απέκτησε τον νέο βενζινοκινητήρα, που τον «συναντούμε» επίσης και στο νέο Kadjar, αλλά και στο άλλο ευπώλητο μοντέλο του Groupe Renault, το Dacia Duster.

Το Renault Captur είναι πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του στην ευρωπαϊκή αγορά και προσφάτως η γκάμα του κορυφώθηκε με την προσθήκη του υπερσύγχρονου turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.3 TCe σε εκδόσεις 130 και 150 ίππων, που του εξασφαλίζει δυναμικές επιδόσεις και συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων. Εμφανισιακά οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω και η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. αναδεικνύουν τον crossover χαρακτήρα του. Στο εργονομικό και ποιοτικό εσωτερικό, δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων, R-Link Evolution, με οθόνη αφής 7 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός ελέγχει, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία Eco2, που δίνει πληροφορίες για τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου, το σύστημα πλοήγησης, αλλά και το κινητό τηλέφωνο. Στα χρηστικά, ξεχωρίζουμε το μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού «Easy Life» (χωρητικότητας 11,5 λίτρων), αλλά κυρίως το συρόμενο πίσω κάθισμα, που επιτρέπει την αυξομείωση του χώρου αποσκευών (από 377 έως 455 λίτρα), ανάλογα τις μεταφορικές ανάγκες.

Το νέο Renault Kadjar έρχεται αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς για να ανεβάσει σε ακόμα πιο υψηλά επίπεδα την αισθητική, την άνεση και το δυναμισμό. Η εμφάνισή του διατηρεί τις γνώριμες γραμμές, αλλά υιοθετεί πινελιές που το κάνουν να δείχνει πιο φρέσκο και πιο ποιοτικό, ενώ εξοπλίζεται με εντελώς νέους κινητήρες βενζίνης και diesel. Μεταξύ αυτών και ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe που εξασφαλίζει υψηλή απόδοση, όντας διαθέσιμος σε 4 εκδόσεις, με 140 ίππους και 160 ίππους, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων. Το σύστημα τετρακίνησης του Kadjar ήταν ανέκαθεν ένα από τα πλεονεκτήματά του, ενώ με 3 προγράμματα λειτουργίας (2WD, Auto, Lock) δίνει μεγάλη ευχέρεια επιλογών. Παράλληλα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 20 εκατοστών το καθιστά ιδανικό ακόμα και για την προσπέλαση των πιο δύσβατων εμποδίων.

Το Dacia Duster αποτελεί το πιο εμπορικό μοντέλο της Dacia και το πρώτο SUV της ευρωπαϊκής αγοράς σε πωλήσεις λιανικής. Ο υπερσύγχρονος κινητήρας Energy 1.3 TCe δίνει και εδώ το «παρών», εξασφαλίζοντας στο Duster υψηλή απόδοση 130 και 150 ίππων και κορυφαία ροπή 240 ή 250 Nm, ανάλογα την έκδοση, αλλά και χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.  Εκτός του νέου Energy 1.3 TCe, η γκάμα κινητήρων του δημοφιλούς crossover πλαισιώνεται και από τον κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi 115hp, τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις.

Ο νέος turbo κινητήρας 1.3 Energy TCe κάνει χρήση προηγμένων τεχνολογιών, ενώ, ανάλογα το μοντέλο, συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ή 7 σχέσεων (EDC).

Ο νέος «κινητήρας διαμάντι»
Ο turbo κινητήρας βενζίνης Energy 1.3 TCe φέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στους κινητήρες του είδους. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας του Ομίλου Renault με την Daimler, για ένα κινητήριο σύνολο που εγγυάται τη μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση, προσφέροντας υψηλή ροπή από τις χαμηλές στροφές, συνεχή παροχή της ροπής μέχρι το υψηλό φάσμα στροφών, αλλά και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Αποδίδει, ανάλογα τη χαρτογράφησή του και στο μοντέλο που χρησιμοποιείται, από 130 έως 160 ίππους, ενώ, ανάλογα το μοντέλο, συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ή 7 σχέσεων (EDC). Για να γίνουν πράξη όλα τα παραπάνω, τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και κατανάλωσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση προηγμένων τεχνολογιών, που έχουν τη βάση τους στην τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από την επιτυχημένη, πολυετή εμπλοκή της Renault στη Formula 1.