- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
- Σε καμία περίπτωση στον πάγο, δεν κάνουμε νευρικές κινήσεις στο τιμόνι, ή επιλογές πανικού. Χρειάζεται ηρεμία, και μαλακές κινήσεις
- Η τοποθέτηση αλυσίδων χρειάζεται πρότερη προπόνηση για να αποφευχθούν μπελάδες…
- Η χιονόπτωση καλύπτει και τα πεζοδρόμια, οπότε οι οδηγοί, εκτός από τον πάγο έχουν να προσέξουν και τους πεζούς.
- Απότομα φρεναρίσματα στο παγωμένο χιόνι, ή τον πάγο, βγάζουν εκτός ελέγχου το αυτοκίνητό μας.
- Τα εκχιονιστικά αφήνουν ένα λεπτό στρώμα χιονιού στο οδόστρωμα, που εύκολα μετατρέπεται σε πάγο.
- Στον αποχιονισμό, καθαρίζουμε τα κρύσταλλα με πλαστικές ξύστρες και το χιόνι εμπρός από το αυτοκίνητο για να φύγουμε.
- Προσοχή επίσης και στον «μαύρο πάγο» (black ice) που συναντάμε συνήθως σε απόσκια, κυρίως, τις πρωινές ώρες της ημέρας. Δεν φαίνεται, μιας και πρόκειται για παγωμένο λεπτό στρώμα νερού, που όμως γλιστρά επικίνδυνα.
- Σε διαδρομές με πολύ χιόνι χρησιμοποιείστε μια χαμηλή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και προχωρήστε με χαμηλή ταχύτητα. Αυτό θα βοηθήσει τα ελαστικά να έχουν πρόσφυση στο χιόνι, αντί να γλιστρούν.
- Σε πολύ δυσμενείς συνθήκες θα ήταν σκόπιμο να βάλετε αλυσίδες. Αν οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες, μειώστε τη πίεση για να ενισχύσετε την ελκτική ικανότητα.
- Πρέπει να είμαστε προνοητικοί, συγκεντρωμένοι και να αναμένουμε το ανεπάντεχο στο δρόμο προκειμένου να το αντιμετωπίσουμε με επιτυχίας.
«Ραντεβού» με τον πάγο…
Στον πάγο τα πράγματα, είναι διαφορετικά και καλό θα ήταν να μην «συναντηθείτε» μαζί του… Η καλύτερη λύση είναι τα ελαστικά με καρφιά, αν και δύσκολα στην Ελλάδα θα τα βρείτε, μιας και είναι ασαφές το πλαίσιο νόμιμης χρήσης τους στην χώρα μας. Οι αλυσίδες βοηθάνε κάπως, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Φυσικά και απαγορεύονται βεβιασμένες κινήσεις… Προσοχή επίσης και στον «μαύρο πάγο» (black ice) που συναντάμε συνήθως σε απόσκια, κυρίως, τις πρωινές ώρες της ημέρας. Δεν φαίνεται, μιας και πρόκειται για παγωμένο λεπτό στρώμα νερού και μπορούμε απότομα να χάσουμε «τα αυγά και τα πασχάλια», με κατάληξη την παρακείμενη του δρόμου περιοχή…
Σημειώστε, ότι με τους πρώτους νοτιάδες, το χιόνι αρχίζει να λειώνει από κάτω και στον δρόμο σχηματίζεται ένα λεπτό διαφανές φιλμ πάγου (black ice), το οποίο και δεν βλέπουμε με πρόχειρη ματιά. Αποτέλεσμα να βρισκόμαστε συχνά προ δυσάρεστων εκπλήξεων, μιας και το αυτοκίνητο «φεύγει» ανεξέλεγκτο…
Οι αλυσίδες
Δεν είναι πανάκεια, και αυτό θα πρέπει να το κατανοήσουμε. Ωστόσο εάν κινείστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, τις αλυσίδες πρέπει να τις έχετε μαζί σας μόνιμα! Οι αλυσίδες τοποθετούνται αποκλειστικά στον άξονα (ή και τους δύο άξονες) των τροχών όπως ακριβώς ορίζει-συνιστά ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και μόνο και αναφέρεται λεπτομερώς στο βιβλίο οδηγιών-συντήρησης. Είναι σημαντικό επίσης στη διάρκεια της διαδρομής με αλυσίδες, πρέπει να ελέγχετε την σωστή κατάστασή τους και το δέσιμό τους μετά από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης. Προσοχή: Αρκετά μεγάλης κατηγορίας και κυβισμού SUV, δεν δέχονται αλυσίδες, οπότε θα πρέπει από πριν να ενημερωθείτε από το βιβλίο του κατασκευαστή που βρίσκεται στο αυτοκίνητό σας.
Απαιτείται μεγαλύτερη συγκέντρωση και αυξημένη επαγρύπνηση!
> Απαραιτήτως πάντα, αλλά ιδιαίτερα τον χειμώνα, επιβάλλεται να επιβληθούμε στον εγωισμό μας. Όπως άλλωστε πρέπει να κάνουμε πάντα δηλαδή!
> Επιβάλλεται να μάθουμε να μην οδηγάμε επιθετικά, τη στιγμή μάλιστα που λόγω ολισθηρού συνήθως οδοστρώματος, είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συναντήσουμε.
> Πρέπει να είμαστε προνοητικοί, συγκεντρωμένοι και να αναμένουμε το ανεπάντεχο στο δρόμο προκειμένου να το αντιμετωπίσουμε με επιτυχίας.
> Ακινητοποιημένα οχήματα μετά από στροφές, αγροτικά μέσα που κινούνται υπερβολικά σιγά και μας προκαλούν εκνευρισμό, συχνά όμως και ζώα που μπορεί να κινούνται στο δρόμο και να βρεθούν ξαφνικά μπροστά μας, είναι συνθήκες που εύκολα μπορούμε να συναντήσουμε όλοι μπροστά μας. Και ένα ολισθηρό οδόστρωμα, μπορεί να μας οδηγήσει σε ατύχημα.
> Με συχνή δε την ολισθηρότητα του δρόμου λόγω βροχής, ή χιονόπτωσης, πρέπει να έχουμε καθαρό μυαλό και συγκεντρωμένη προσοχή στο δρόμο για να τις αντιμετωπίσουμε με επιτυχία.
> Η ηρεμία μέσα στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη, όπως και η παντελής αποφυγή εκνευρισμού, ενώ η μουσική πρέπει να είναι σε κανονικά επίπεδα ακοής. Κι αυτά, σε συνδυασμό με την πλήρη αποφυγή επιθετικής οδήγησης, η οποία συχνά, είναι προϊόν εκνευρισμού ή αλαζονείας…
> Όσον αφορά στην οδήγηση κάτω από, τυχόν, δύσκολες καιρικές συνθήκες (δυνατή βροχή, χιόνι, πάγος) οι κινήσεις μας πρέπει να είναι απολύτως ελεγχόμενες, απαλές και όχι απότομες, οι αποστάσεις ασφαλείας μεγαλύτερες, και ο ρυθμός κίνησης εκείνος ώστε να μη διακινδυνεύουμε την ασφάλειά μας σε καμία περίπτωση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.