- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
120 χρόνια Renault: Παραμένοντας προσηλωμένη στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πελατών της
Πριν από 120 χρόνια ο Louis Renault οδήγησε το πρώτο αυτοκίνητο με κιβώτιο ταχυτήτων από το εργοστάσιο μέχρι τη rue Lepic στο Παρίσι. Ήταν η στιγμή που έβαλε τη Renault στο επίκεντρο της επανάστασης των μεταφορών.
![1972-renault-5-b.jpg 1972-renault-5-b.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/20/1972-renault-5-b_0.jpg)
Η περιπέτεια, λοιπόν, της Renault ξεκίνησε στις 24 Δεκεμβρίου, όταν ο Louis Renault οδήγησε στο Παρίσι το «Voiturette» του. Ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με ένα επαναστατικό κιβώτιο ταχυτήτων: το «Direct Drive». Ήταν η στιγμή που η παγκόσμια αυτοκίνηση άλλαζε εικόνα. Και δυνατότητες. Και η Renault, εκείνη τη μακρινή όσο και δύσκολη εποχή, δέχθηκε 12 παραγγελίες εκείνη τη νύχτα! Και ο ίδιος, όσο και τα άλλα δύο αδέλφια του, οι Marcel και Fernand Renault, ιδρυτές της Renault Frères, θα πρέπει να έμειναν ξάγρυπνοι, σε μία προσπάθεια να αντιληφθούν το μέγεθος του εγχειρήματός τους! Για πέντε γενιές από το 1908, τα επόμενα 120 χρόνια, το πάθος του ιδρυτή της συνεχίζει να εμπνέει καθημερινά τη Renault, δίνοντας στους ανθρώπους την ελευθερία να απολαμβάνουν μια εύκολη ζωή πίσω από το τιμόνι.
Funky life, Fanky cars!
Αποκαλούμε κάτι funky, όταν είναι διαφορετικό, περίεργο αλλά και cool. «Funky» δεν είναι άνθρωποι που ακολουθούν τις τάσεις, αλλά αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τις τάσεις προς όφελός τους. Και η Renault έφτιαχνε, αλλά και συνεχίζει να δημιουργεί αυτοκίνητα για να κάνει τη ζωή των ανθρώπων πιο ενδιαφέρουσα. Η μακροζωία της Renault βασίστηκε στην κατανόηση του τρόπου ζωής των ανθρώπων και της επιθυμίας της να γίνει ο κόσμος κοινωνός των αυτοκινήτων και της τεχνολογίας που τα συνοδεύει. Ξεχωρίζουμε μερικά από αυτά, επιχειρώντας μία αναδρομή στη βιβλιοθήκη της!
1914 - Taxis de la Marne
Όταν ξέσπασε ο πόλεμος, το Υπουργείο Πολέμου ανέθεσε στη Renault να κατασκευάσει διάφορα οχήματα, ενώ οχήματα της Renault χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν 4.000 άνδρες στο μέτωπο. Πέρασαν στην ιστορία με το όνομα «Taxis de la Marne»
![1914-taxis-de-la-marne.jpg 1914-taxis-de-la-marne.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/1914-taxis-de-la-marne.jpg)
1946 - 4CV
Ήταν το πρώτο Renault με τον κινητήρα πίσω και το πρώτο γαλλικό όχημα που παρήχθη σε πάνω από 1 εκατ. μονάδες. Αναπτύχθηκε μυστικά κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ζύγιζε μόλις 560 κιλά, κατανάλωνε πολύ λίγα καύσιμα και μπορούσε άνετα να μεταφέρει τέσσερα άτομα.
1961 - Renault 4
Ένα πραγματικό πολιτιστικό φαινόμενο, προϊόν μιας λαμπρής ιδέας: να είναι ένα ευέλικτο και εύχρηστο αυτοκίνητο και να πηγαίνει σχεδόν παντού. Η 5η πόρτα αποκάλυπτε έναν αρθρωτό χώρο που μπορούσε να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε φορτηγό. Πωλήθηκαν πάνω από 8 εκατ. μονάδες σε περισσότερες από 100 χώρες.
1965 - Renault 16
Είναι το πρώτο hatchback στην αγορά. Αρχικά επικρίθηκε για την υπερβολική πρωτοτυπία του, ως κάτι ενδιάμεσο από station wagon και sedan, και θέλησε να «δείξει τον δρόμο προς την πρόοδο», όπως έλεγε και η διαφήμιση εποχής της Renault. Ωστόσο, πολύ γρήγορα το αντέγραψαν όλοι οι ανταγωνιστές της…
1972 - Renault 5
Προοριζόμενο για το νεαρό και ιδιαίτερα θηλυκό κοινό, θα ταράξει τα νερά με το νέο ύφος που έφερε στη δεκαετία του ’70. Το R5 σε 3 χρόνια ήταν ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς. Για πάνω από 10 χρόνια ήταν στην κορυφή των πωλήσεων μικρών αυτοκινήτων στη Γαλλία και πωλήθηκε 5.325.000 μονάδες παγκοσμίως. Επίσης διέπρεψε και στα ράλι!
1990 - Renault Clio
Αντικατέστησε το R5, πλήρως επανασχεδιασμένο, με όνομα που δανείσθηκε από μία από τις 9 μούσες του Ελικώνα, όντας το πρώτο μοντέλο της μάρκας με ονομασία, αντί των αριθμών που χρησιμοποιούσε τότε η Renault. Κατασκευάζεται μέχρι σήμερα, όντας στην 4η γενιά του. Ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της Ευρώπης διαχρονικά.
1992 - Renault Twingo
Ένα επαναστατικό αυτοκίνητο πόλης, που προκάλεσε αμέσως αίσθηση. Με το πρόσωπο βάτραχου, τολμηρό σχεδιασμό ήταν μίγμα minivan και αστικού αυτοκινήτου, που εκπλήσσει και αποπλανά. Σύνθεση των λέξεων Twist, Swing και Tango, το Twingo στόχευε στο νεανικό κοινό, που γρήγορα αφέθηκε στη γοητεία του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ηγείται με 42,5 δευτερόλεπτα διαφορά
Η πρακτική που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και γίνεται πια παντού
Ένα αεροδυναμικό fastback SUV με εμφάνιση αιλουροειδούς το οποίο, σύμφωνα με την Peugeot, έχει οδηγήσει το δημιουργικό design σε νέα πλαίσια.
Η Βρετανία έχει αυτές τις μέρες την τιμητική της: εκλογικές, ποδοσφαιρικές και αυτοκινητικές νίκες
Νικητής ο αεροδυναμιστής Άντριαν Νιούι, πρώτος στο finish ο Ράσελ με τη Mercedes
Ο αγώνας που επαναπροσδιόρισε την αξία του στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εξοπλισμένη και έτοιμη για δράση
Ο Andreas Mikkelsen χάνει την ελπίδα του για νίκη μετά από πολλά χρόνια
2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους οδηγούς
Λόγω ατυχήματος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο Sebastien Ogier είναι εκτός και τη θέση του παίρνει ο Kalle Rovanpera για την Toyota Gazoo Racing
Ακόμα μία επικράτηση για τον Ολλανδό και τη Red Bull
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Μια εξαιρετική και πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους τους φίλους των motorsports
Ανταπόκριση από τις 24 ώρες του Le Mans
Μετά από 4 ώρες αναμονής με safety car στην πίστα λόγω έντονης βροχόπτωσης, ο αγώνας αναβιώνει με έντονους ρυθμούς
Με δέκα ολόκληρες ώρες να απομένουν, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Η ιστορία του αγώνα που αξίζει να δει κανείς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.