- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Citroën 2CV: 70 χρόνια μυθικής παρουσίας
Στο 1948 Motor Show στο Παρίσι, το πιο δημοφιλές μοντέλο της Citroën παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό
Στην έκθεση αυτοκινήτου Mondial de Paris 2018, παράλληλα με τις τελευταίες καινοτομίες της, η Citroën προσφέρει μια θέση τιμής στο θρυλικό της 2CV, που παρουσιάζεται κάθετα σε ένα από τα τείχη του περιπτέρου της! Για έναν πολύ καλό λόγο: πριν από 70 χρόνια, στο 1948 Motor Show στο Παρίσι, το πιο δημοφιλές μοντέλο της Citroën παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, που σε χρόνο «ντε-τε» το λάτρεψε.
Πάμε πίσω, λοιπόν, στο μεταπολεμικό Παρίσι, σε μία Ευρώπη που έβγαινε από έναν εξαντλητικό πόλεμο. Οι κοινωνίες ήθελαν να δουν μπροστά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν διττό σκοπό: από τη μία να δώσουν στο ταλαιπωρημένο κοινό πρακτικά αυτοκίνητα, ενώ από την άλλη έπρεπε να είναι προσιτά, πρακτικά και, αν όχι όμορφα, συμπαθητικά. Αν δε είχαν και καινοτόμες τεχνολογίες, τότε ήταν ένα «πλήρες πακέτο»!
Ενώ κάποιοι χλευάζουν την ιδιαίτερη σιλουέτα του, άλλοι είδαν σε αυτό όλες τις ιδιότητες που εξακολουθούν να στερούνται πολλά μοντέλα της εποχής: απλότητα, ελαφρότητα, ευκινησία, άνεση, ευελιξία... Από τις πρώτες μέρες η εισροή παραγγελιών έδωσε μεγάλη αξία στη μάρκα και στους σχεδιαστές της. Ο André Lefebvre, επικεφαλής του γραφείου σχεδιασμού της Citroën, όντως εξοπλίζει το 2CV με πλήθος έξυπνων τεχνολογιών για την τότε εποχή: εμπρός τροχός, ευέλικτη ανάρτηση με μεγάλες διαδρομές, αερόψυκτο δικίλυνδρο κινητήρα κ.λπ.
Στην πραγματικότητα, ήδη πριν από τον πόλεμο, από το 1936, γεννήθηκε το πρόγραμμα TPV (Toute Petite Voiture - Πολύ Μικρά Οχήματα) της Citroën. Στόχος; Nα καταστεί το αυτοκίνητο ένα σύγχρονο προϊόν, χρήσιμο για το έργο του αγροτικού κοινού και προσιτό στις εργατικές τάξεις, σε μια εποχή που εξακολουθεί να θεωρείται ως πολυτελές αντικείμενο. Επομένως, η απλότητα, η λιτότητα και η εφευρετικότητα πρέπει να συνδυαστούν για την επίτευξη ενός βασικού χαρακτηριστικού, το οποίο δόθηκε ως κατεύθυνση στους σχεδιαστές του: «Ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να μεταφέρει τέσσερα άτομα και ένα σακί με πενήντα κιλά πατάτες ή ένα βαρέλι, με μέγιστη ταχύτητα 60 χλμ./ώρα». Αποτέλεσμα: το πρώτο TPV ζύγιζε 370 κιλά άδειο και το κόστος του είναι το ένα τρίτο του 11 CV. Είχε ακόμη και ένα μόνο φως μπροστά, επειδή η νομοθεσία της εποχής δεν απαιτούσε δύο!
Το 1939, περίπου 250 μοντέλα προπαραγωγής είναι έτοιμα για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, αλλά αυτό ακυρώνεται λόγω της κήρυξης πολέμου και τα οχήματα σκόπιμα καταστρέφονται ή κρύβονται. Μετά τον πόλεμο, η Citroën επαναφέρει το πρόγραμμα και κρίνεται απαραίτητο να περιμένει μέχρι το 1948 για να αποκαλύψει το μοντέλο 2CV στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Δημοφιλές με την ευγενή έννοια, το Citroën 2CV γίνεται ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο: όχημα των κτηνοτρόφων όπως και των ιερέων, των πατέρων όπως και των φοιτητών, και γνωρίζει μια εξαιρετική σταδιοδρομία 42 ετών, με περισσότερα από 5,1 εκ. αντίτυπα (συμπεριλαμβανομένων των ημιφορτηγών) μέχρι το 1990. Σήμερα, το 2CV παραμένει μια εικόνα της ιστορίας των αυτοκινήτων και έχει πολλούς συλλέκτες σε όλο τον κόσμο.
Φωτογραφίες: Citroën Media
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.