Οι κίνδυνοι στους άδειους δρόμους για τους οδηγούς
Το καλοκαίρι στην πόλη, πρέπει να είστε δύο φορές πιο έτοιμοι για να αντιδράσετε και να προσέξετε περισσότερα πράγματα
Σε μία αυθαίρετη θεώρηση, είναι φυσιολογικό να πιστεύουμε ότι το καλοκαίρι είναι η ασφαλέστερη περίοδος οδήγησης. Ο ζεστός καιρός σημαίνει παντελή σχεδόν απουσία βροχών, καλύτερη ορατότητα και ασφαλέστερες οδικές συνθήκες στις περισσότερες περιπτώσεις. Κι όμως…
Στατιστικά, οι άδειοι δρόμοι, πολλαπλασιάζουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων και ελαττώνουν την προσοχή που απαιτείται να έχει ο οδηγός.
Άδειες πόλεις, σημαίνει ότι είναι επισφαλείς, για τον οδηγό. Στατιστικά, οι άδειοι δρόμοι, πολλαπλασιάζουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων και ελαττώνουν την προσοχή που χρειάζεται να έχει ο οδηγός. Κι αυτό γιατί μειώνουμε την οπτική και νευρική διέγερση στις διασταυρώσεις, υποτιμούμε την άδεια εικόνα των δρόμων, αυξάνουμε ταχύτητα «γιατί βλέπουμε» και θεωρούμε ότι όλα είναι πιο εύκολα. Δεν είναι…
- Το καλοκαίρι στην πόλη, πρέπει να είστε δύο φορές πιο έτοιμοι για να αντιδράσετε και πρέπει να προσέξετε περισσότερα πράγματα! Οι πόλεις και οι αστικές περιοχές έχουν αυξημένη κίνηση από πεζούς, τραμ και ποδήλατα μέχρι οχήματα υπηρεσιών, όπως λεωφορεία, καθαριστήρες δρόμων και απορριμματοφόρα. Πρέπει να προσέχετε διπλά. Επιβάλλεται να δείχνετε μεγάλη προσοχή σε ότι συμβαίνει μπροστά, στο πλάι και πίσω από το όχημά σας.
- Επιπρόσθετα της χρήσης των καθρεπτών κοιτάτε πάνω από τον ώμο σας. Προσέξτε τα τυφλά σημεία, ακόμη και όλους τους καθρέπτες σας. Όποτε αλλάζετε λωρίδα, ή απομακρύνεστε από το κράσπεδο κοιτάξτε γύρω σας για να δείτε άλλα αυτοκίνητα ή μηχανές. Οι διασταυρώσεις απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή.
- Υπάρχουν περισσότερα που πρέπει να προσέξετε και περισσότερα που μπορούν να πάνε στραβά. Πηγαίνετε αργά και προβλέψτε λανθασμένες κινήσεις από πεζούς. Οι οποίοι σε μία άδεια πόλη, είναι κι εκείνοι επιρρεπείς στο λάθος. Γιατί σκέφτονται σαν τους οδηγούς, αλλά από την άλλη πλευρά…
Να γνωρίζετε ότι:
- Το καλοκαίρι, στατιστικά, ιδιαίτερα στις μεσογειακές χώρες, παρατηρείται εντυπωσιακή αύξηση στα τροχαία ατυχήματα.
- Φαντάζει απίστευτο, αλλά τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στις πόλεις τους καλοκαιρινούς μήνες. Και μάλιστα, σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό, στα ατυχήματα αυτά, «εμπλέκονται» πεζοί!
- Στατιστικά λοιπόν, οι άδειοι δρόμοι, πολλαπλασιάζουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων και ελαττώνουν την προσοχή που απαιτείται να έχει ο οδηγός.
- Η τάση να οδηγάμε πιο επιθετικά τους καλοκαιρινούς μήνες, αν και επίσημα, δεν έχει γενεσιουργό αιτία, παραμένει και γι αυτό έχουμε περισσότερα ατυχήματα.
Ίσως η ζέστη, σε συνδυασμό με την ευκαιρία να διανύσουμε ταχύτερα μία απόσταση που τον χειμώνα «μας ταλαιπωρούσε» με το σταμάτα-ξεκίνα, να ευθύνεται για το γεγονός ότι πιάνουμε το τιμόνι και αφηνιάζουμε…
Ίσως τα συσσωρεμένα προβλήματα, που νομίζουμε ότι κινούμενοι ταχύτερα, θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε νωρίτερα και πιο αποτελεσματικά…
- Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι πεζοί, τον τελευταίο καιρό, εμφανίζονται όλο και πιο αφηρημένοι στην συμπεριφορά τους στους δρόμους. Πόσο συχνά βλέπουμε πλέον ανθρώπους να προσπαθούν να διασχίσουν ακόμα και πολυσύχναστε λεωφόρους, πηδώντας τεράστιες μπαριέρες στο κεντρικό διάζωμα;
- Οι πεζοί με άσχημη ψυχολογία, μπορεί να αντιδράσουν εντελώς λάθος όταν αντιληφθούν ότι είναι σε κίνδυνο, οπότε, μένει στους οδηγούς να είναι σε «επιφυλακή», σχεδόν μόνιμα…
- Αν όμως, έχουμε να κάνουμε με οδηγούς και μειωμένη προσοχή, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα. Που σημαίνει ότι πρέπει να προσπαθούμε έγκαιρα, να διαγνώσουμε την πιθανή λάθος κίνηση εμπειρικά «βλέποντας» με προσοχή σε όλο το οπτικό μας πεδίο, και φυσικά με την αρωγή των πολύτιμων καθρεφτών…
Info
Έχει τεκμηριωθεί ότι στον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες οι περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν σε συγκρούσεις κατά τους καυτούς καλοκαιρινούς μήνες. Παραδείγματος χάριν, εξετάζοντας τα στοιχεία ατυχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών του Οντάριο, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος) αναφέρονται σχεδόν 50% περισσότερα θύματα από τους χειμερινούς μήνες (Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος). Μία θλιβερή στατιστική που αφορά όλον τον κόσμο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.