- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Crisis management
Η Mercedes-AMG παρουσίασε λίγο πριν την έναρξη του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 το ισχυρότερο «αυτοκίνητο ασφαλείας» όλων των εποχών!
Την ώρα που για οποιονδήποτε λόγο, σπάνια απρόοπτο, αρχίσουν οι μικρές ή μεγάλες δυσκολίες σε έναν αγώνα Grand Prix της Formula 1, τα μάτια όλων στρέφονται στο αυτοκίνητο ασφαλείας.
Τι είναι το «αυτοκίνητο ασφαλείας» ή διεθνώς αναγνωρισμένο σαν «Safety Car» ή την ώρα του αγώνα χαρακτηρισμένο στις οθόνες μας ή την πίστα ως «SS»; Είναι ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, που μόνο τέτοιο δεν είναι… Δηλαδή δείχνει κανονικό, πλην όμως είναι ένα «θηρίο» που καλείται να «επιβάλλει» την ψυχραιμία στην πίστα μετά από ένα ατύχημα, αλλά και να προσδώσει στους εν βρασμώ και κορύφωση αδρεναλίνης πιλότους ένα αίσθημα ασφάλειας, αλλά και σύνεσης, όταν αυτή απαιτηθεί…
Ο ρόλος του
Το Safety Car χρησιμοποιείται στον αγώνα, όταν ο Αλυτάρχης θέλει να μειώσει την ταχύτητα για λόγους ασφαλείας – για παράδειγμα, μετά από ένα ατύχημα ή επειδή η διαδρομή είναι επικίνδυνη μετά από έντονη βροχή. Eίναι σε κατάσταση αναμονής σε ένα Grand Prix, έτοιμο να αποσταλεί στην πίστα – από το Race Control- σε δευτερόλεπτα από την προειδοποίηση.
Ο τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμός radio και βίντεο επιτρέπει τη διαρκή επικοινωνία, ενώ όταν μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, από εκείνη τη στιγμή δεν επιτρέπεται η προσπέραση των μονοθέσιων που συμμετέχουν στον αγώνα. Στην αρχή του τελευταίου γύρου του, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα σβήσει τα πορτοκαλί φώτα που αναβοσβήνουν. Οι αγωνιζόμενοι πρέπει να παραμείνουν πίσω στον σχηματισμό, αλλά γνωρίζουν ότι στις αρχές του επόμενου γύρου θα αγωνιστούν και πάλι. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας εμφανίζεται επίσης ένας πίνακας «Safety Car» στους οδηγούς, καθώς περνούν τη γραμμή τερματισμού, και οι πληροφορίες μεταδίδονται επίσης μέσω ενδοεπικοινωνίας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας
Από το 1996 το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας της Formula 1 προμηθεύει η Mercedes-Benz, ενώ φέτος το νέο AMG GT R που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι ένα «θηρίο» 585 ίππων που αγγίζει την τελική ταχύτητα των 320 χλμ./ώρα. Είναι εξοπλισμένο με ραδιοσυστήματα, πλήρως ενσωματωμένα iPads και hotspot WLAN μέσα στο αυτοκίνητο για να εξασφαλίζει συνεχή επαφή με τον αγώνα κατά τη διάρκεια των Grand Prix, από τα δοκιμαστικά έως τον αγώνα της Κυριακής.
Από το 2000 η FIA έχει αναθέσει την οδήγηση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον Bernd Maylander, πρώην επιτυχημένο αγωνιζόμενο στα πρωταθλήματα τουρισμού. Ο οποίος ξέρει πώς να κρατήσει το ρυθμό κατά τη διάρκεια της περιόδου ασφαλείας ώστε τα ελαστικά και τα φρένα των αυτοκινήτων της Formula 1 να μην κρυώσουν πάρα πολύ.
Το AMG GT R είναι το πιο ισχυρό και γρηγορότερο επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας FIA F1 όλων των εποχών, ενώ για 23η συνεχή χρονιά η Mercedes-AMG θα συνεχίσει να είναι το Safety Car της Formula 1 στην πίστα, όταν απαιτείται από κακές καιρικές συνθήκες ή ατυχήματα. Το AMG GT R αποτελεί μία εξέλιξη του αγωνιστικού αυτοκινήτου AMG GT3 και έχει περάσει μεγάλο μέρος του χρόνου εξέλιξής του στο «Green Hell» του Nürburgring.
Τα ατού του AMG GT R είναι η μονάδα κινητήρα και μετάδοσης, στην οποία δεσπόζει ο ισχυρός κινητήρας V8 biturbo των 4.0 λίτρων, το περίτεχνο σασί και η εξελιγμένη ενεργητική αεροδυναμική καθώς και η έξυπνη ελαφριά κατασκευή, στοιχεία που αποτελούν τη βάση για μια ιδιαίτερα δυναμική εμπειρία οδήγησης.
Μεγάλα εμπρός και πίσω πτερύγια επιτρέπουν ένα αυξημένο πλάτος για βέλτιστη πρόσφυση και ακόμα υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές. Η εμπρόσθια ποδιά με ενεργό σύστημα ελέγχου αέρα Airpanel και το ενεργό προφίλ αεροδυναμικής στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, η μεγάλη πίσω αεροτομή και η πίσω ποδιά με διπλό διαχύτη, αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλουν στη βέλτιστη πρόσφυση. Οι ελαφρές από σφυρηλατημένο μέταλλο ζάντες είναι σχεδιασμένες για δυναμική οδήγηση. Το ίδιο ισχύει για το ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω τροχού, το ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης εννέα κατευθύνσεων και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση με πρόσθετο ηλεκτρονικό έλεγχο.
Το πλήρωμα
Οδηγός του Safety Car είναι εδώ και χρόνια ο 47χρονος Γερμανός πρώην οδηγός αγώνων Grand Turismo, Bernd Mayländer, ο οποίος επικεντρώνεται στην πίστα και ταυτόχρονα παρακολουθεί τι γίνεται πίσω του στον καθρέπτη, ενώ ο 58χρονος Βρετανός συνοδηγός Richard Darker (τεχνικός σύμβουλος της FIA) διατηρεί την επαφή με τον αγώνα μέσω ενδοεπικοινωνίας και παρακολουθεί τα οχήματα της Formula 1 μέσω δύο iPads. Η απεικόνιση του αριστερού δείχνει τι βλέπουμε εμείς στη διεθνή τηλεοπτική κάλυψη, ενώ το δεξί διαθέτει είτε μια κινούμενη απεικόνιση της τρέχουσας θέσης των μονοθεσίων είτε δείχνει τους τρέχοντες χρόνους γύρου. Η διαχείριση δεδομένων για τις λύσεις οπτικής επικοινωνίας γίνεται μέσω InCar Hotspot με ασύρματο δίκτυο WLAN.
Φωτογραφίες: RBCP, Mercedes Media
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.