- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Σε έναν μήνα το –υποβαθμισμένο στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα– Ράλι Ακρόπολις θα διεξαχθεί στην Κεντρική Ελλάδα. Ας θυμηθούμε γιατί υπήρξε θρυλικό!
Λεχθέντα αμιγώς… Ακροπολικά
«Το Ράλι Ακρόπολις ήταν σαν την Πρωτομαγιά. Δεν χρειαζόταν προαναγγελίες. Όλοι γνώριζαν τις ημερομηνίες διεξαγωγής. Ήταν η εποχή που “μύριζε” καλοκαίρι, ο κόσμος γνώριζε πότε περίπου γίνεται ο αγώνας, αφού περίμενε να δει τα αυτοκίνητα και τα εντυπωσιακά περάσματα των οδηγών. Το Ακρόπολις ήταν διαφορετικό από το σημερινό, λόγω φιλοσοφίας αυτοκινήτων. Για τον Έλληνα ήταν το γεγονός της χρονιάς, συνεπώς δεν απαιτούσε μεγάλη προβολή». - Ιαβέρης
«Υπήρχαν απίστευτοι γκρεμοί σε πολλές Ειδικές Διαδρομές του Ακρόπολις. Θυμάμαι στο Ελληνικό, στην Πελοπόννησο, όπου εάν έφευγες από τον δρόμο, πρώτα πέθαινες από πείνα και από δίψα και μετά έφτανες στον πάτο». - Shekhar Mehta(+), επίσημος οδηγός της Nissan
«Ο έλληνας οδηγός προτιμούσε να διακριθεί στο Ελληνικό Πρωτάθλημα. Δεν προσπαθούσε να ξεπεράσει την επίδοση ενός ξένου οδηγού, με εξαίρεση δυο τρία χρόνια. Για τους Έλληνες, Ράλι Ακρόπολις σήμαινε τερματισμός και συγκέντρωση βαθμών για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Το Ράλι Ακρόπολις ήταν το “γήπεδο” στο οποίο ξεκαθαρίζαμε τοπικές διαμάχες». - Ιαβέρης
«Στο Ακρόπολις πρέπει να μπορείς να συνδυάσεις την ικανότητα της οδήγησης σε κακοτράχαλα εδάφη, κάνοντας καλές επιδόσεις, και προστατεύοντας ταυτόχρονα το αυτοκίνητο. Ένας πάρα πολύ δύσκολος συνδυασμός σε ρυθμό αγώνα». - Siroco
«Το κυνήγι του πρωταθλήματος, η αδιάφορη χωρίς θέαμα οδήγηση, η μη βελτίωση, δείχνουν έλλειψη σεβασμού στο θεατή που περιμένει ώρες στο βουνό ένα πέρασμα. Κάποια στιγμή, οι θεατές θα “τιμωρήσουν” αυτήν τη συμπεριφορά». - Ιαβέρης
«Δύο μέρες δοκιμές της Toyota Celica στην Ειδική Διαδρομή Δίστομο μας διδάσκουν περισσότερα για την εξέλιξη του αυτοκινήτου από δύο εβδομάδες δοκιμών στις εγκαταστάσεις μας στην Κολωνία». -Ove Andersson(+), Manager Toyota Team Europe
Γνωρίζατε ότι...
▶ Το 1957 έλληνας αγωνιζόμενος έχασε τη νίκη στο Ακρόπολις επειδή του έλειπε στον τερματισμό η μία πινακίδα του αγώνα. Και μάλιστα καταγγέλθηκε από άλλον έλληνα αγωνιζόμενο, ο οποίος ωστόσο δεν διεκδικούσε καμία θέση. Άσχετα με την απορία και τον έκδηλο θυμό μας, αυτό αποτέλεσε μία τεράστια βάση για να θεωρηθεί το Ράλι Ακρόπολις ένας σοβαρός αγώνας που διοργανώνονταν σε βάση δικαίου.
▶ Το 1963 τα δύο Saab που προηγούνταν στον αγώνα, εγκατέλειψαν στην ίδια Ειδική Διαδρομή, τρακάροντας μεταξύ τους.
▶ Το 1966 ο Paddy Hopkirk έχασε τη νίκη στο Ακρόπολις επειδή δέχθηκε τεχνική βοήθεια σε μη επιτρεπόμενο σημείο.
▶ Το 1976 η Opel απέσυρε τα αυτοκίνητά της επειδή διαπίστωσε ότι δεν ήταν αξιόπιστα.
▶ Τις δεκαετίες ’70 και ’80 σύσσωμος ο ευρωπαϊκός αυτοκινητιστικός Τύπος αφιέρωνε πολυσέλιδες καλύψεις στον μεγάλο μας αγώνα (επισ. φωτ. της δίγλωσσης έκδοσης του Auto Sprint του ’79).
▶ Το 1979, το νικητήριο πλήρωμα του αγώνα Waldegaard-Thorzelius με Ford Escort RS δέχθηκε παράνομη βοήθεια στην αφετηρία της Ε.Δ. Καρρούτες, κάτι που λογικά σήμαινε και τον αποκλεισμό τους.
▶ Το 1981 τα Audi αποκλείστηκαν από τον αγώνα επειδή διαπιστώθηκε ότι υπάρχει παράνομο σύστημα ψύξης του κινητήρα μέσω των εμπρός φαναριών.
▶ Το 1987 στο Ράλι Ακρόπολις ήταν η παγκόσμια πρεμιέρα του ελαστικού με αφρό (mousse).
▶ Το 1994 ο Colin McRae αποκλείστηκε από τον αγώνα ενώ ήταν επικεφαλής, επειδή έκλεισε τον δρόμο παρκάροντας στην αφετηρία, εμποδίζοντας τους άλλους αγωνιζόμενους να συνεχίσουν. Ισχυριζόταν ότι οι τεχνικοί έφοροι σε έλεγχο που έκαναν στο Impreza, του άφησαν ανοιχτό το καπό με αποτέλεσμα να σπάσει το παρμπρίζ του και ήθελε να το αλλάξει επιτόπου.
▶ Το 2000 ο Carlos Sainz δέχθηκε οδηγίες να κόψει ρυθμό για να επιτρέψει στον Colin McRae να κερδίσει τον αγώνα.
▶ Το Ακρόπολις είναι αγαπητό για τις πρωτιές των γυναικών. Τη δεκαετία του ’80 ήταν ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που είχε γυναίκα Αλυτάρχη, την Πέγκυ Τρικάκου. Το δε 1982 η Michelin Mouton ήταν η πρώτη γυναίκα που κέρδισε το Ακρόπολις, αλλά και η μοναδική στον κόσμο γυναίκα που κέρδισε αγώνα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
▶ Ο Αλέξανδρος Δαρδούφας, Αλυτάρχης και Πρόεδρος της ΕΛΠΑ –που «γέννησε», καθιέρωσε και εκτόξευσε το Ακρόπολις επί σειρά ετών– ήταν αυτός που μαζί με τον Πορτογάλο ομόλογό του Cesar Torres δημιούργησαν τις βάσεις για τη μορφή του World Rally Championship το 1973.
Φωτογραφίες: WEB
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.