Μία ατελείωτη πρόκληση αντοχής ανθρώπων και μηχανών είναι το Rally Dakar, ο σκληρότερος αγώνας στη Γη. Ένας αγώνας δύο εβδομάδων, που πέρα από τα χρονόμετρα, αυτό που έχεις να συναγωνιστείς είναι η αγριότητα των τοπίων, οι εξαντλητικά ακραίες θερμοκρασίες, οι δυσκολίες της φύσης, η μοναξιά στην απέραντη έρημο!
Και τι κερδίζεις; Πέρα από πιθανά τρόπαια, κερδίζεις πολλά επίπεδα αυτοπεποίθησης, αυτογνωσία, σεβασμό για τη φύση, σεβασμό στις δυνατότητες του ανθρώπου, αλλά και μαγικές, ονειρικές εικόνες από σπάνιες στιγμές!
Δεν είναι λίγοι οι αγωνιζόμενοι που ένιωσαν την ανάγκη να σταματήσουν για μερικά λεπτά και να αισθανθούν ως μέρος του μεγαλείου ενός τοπίου που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι τρισδιάστατος πίνακας ζωγραφικής!
Πριν μερικά χρόνια είχα ρωτήσει έναν αναβάτη μοτοσικλέτας για το πώς ένιωσε όταν κάποια στιγμή βρέθηκε ολομόναχος στο απέραντο τοπίο της ερήμου, στην κορυφή μιας αμμοθύνας...
«Έβαλα τα κλάματα» απάντησε... Για να δείξει με συγκλονιστικό τρόπο το πώς αισθάνεται ο άνθρωπος μπροστά στο μεγαλείο της δημιουργίας!
Για την ιστορία, νικητής στην κατηγορία των αυτοκινήτων ήταν ο 56χρονος ισπανός βετεράνος, δις πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Carlos Sainz με Peugeot. Στην κατηγορία των μοτοσικλετών ο 31χρονος αυστριακός αναβάτης Matthias Walkner με KTM, που σημείωσε την πρώτη του διεθνή νίκη στο ελληνικό διεθνές MotoCross το 2014, ενώ στα φορτηγά, η ρωσική Kamaz για μία ακόμη φορά κέρδισε τον αγώνα, φέτος με τον 33χρονο Eduard Nikolaev. Την πεντάδα των νικητών συμπλήρωσαν ο 30χρονος Χιλιανός Ignacio Casale που με Yahaha κέρδισε την κατηγορία των Quad («γουρούνες») και ο 59χρονος Βραζιλιάνος Reinaldo Varela την κατηγορία SXS (των χωμάτινων Formula) με Can Am.
Θρίαμβος για την Peugeot!
Στο Ντακάρ 2018 η Peugeot κατέκτησε την 3η της συνεχόμενη νίκη. Διασχίζοντας συνολικά 8.793 χιλιόμετρα σε αμμόλοφους, βουνά και βραχώδεις περιοχές στο Περού, τη Βολιβία και την Αργεντινή, οι Carlos Sainz/Lucas Cruz κατέκτησαν με το Peugeot 3008DKR Maxi το 40ό Ράλι Ντακάρ. Η Team Peugeot Total πραγματοποίησε τα τελευταία τρία χρόνια ένα εντυπωσιακό χατ-τρικ στον πιο απαιτητικό μηχανοκίνητο αγώνα αντοχής έχοντας ως βάση το 3008 SUV, το «Car of the Year 2017».
Οι διαδρομές του 40ού ράλι Ντακάρ αποδείχτηκαν ιδιαίτερα απαιτητικές και σκληρές καταπονώντας τα μηχανικά μέρη των αγωνιστικών, αλλά και εξαντλώντας τους ανθρώπους που συμμετείχαν είτε ως αγωνιζόμενοι είτε ως μέλη της τεχνικής υποστήριξης... Με συνολικό μήκος κοντά στα 9.000 χιλιόμετρα, τα Peugeot 3008DKR Maxi επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία τους κατακτώντας τις 7 από τις 13 συνολικά ειδικές διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν. Η Peugeot παραμένει πιστή στη φιλοσοφία μετάδοσης κίνησης μόνο στους δύο τροχούς συμμετέχοντας στον σκληρό αυτό αγώνα με τα αποκλειστικά δικίνητα Peugeot 3008DKR Maxi, και αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως για ένα καλό αποτέλεσμα στα πιο δύσκολα εδάφη του πλανήτη δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
Σημειώνουμε εδώ ότι η Peugeot κατέκτησε για 7η φορά το ράλι Ντακάρ στις μόλις 8 συμμετοχές της!
Η δικαίωση του «El Matador»
Οι Carlos Sainz και Lucas Cruz είχαν σταθεί άτυχοι στα τελευταία τρία Ντακάρ, αλλά στο φετινό πήραν «το αίμα τους πίσω». Οδήγησαν γρήγορα και προσεκτικά κατακτώντας τελικά τον μαραθώνιο του Ντακάρ. Οι νικητές του 2010 επιστρέφουν ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου φτάνοντας στην Cordoba και στον τελικό τους προορισμό με διαφορά 43 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα!
Το Dakar 2018 με νούμερα
Διερχόμενες χώρες: Περού, Βολιβία, Αργεντινή.
Συνολική απόσταση: 8.793 χλμ. σε 14 σκέλη και 13 ειδικές διαδρομές.
Μέγιστη ταχύτητα: 195,9 χλμ./ώρα (Despres/Castera SS3)
Υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα: 108 χλμ./ώρα (Sainz/Cruz SS6)
Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος: 35° (SS13)
Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος: 6° (SS6)
Μεγαλύτερο υψόμετρο: 4.786 μέτρα (SS8, Uyuni-Tupiza)
(Φωτογραφίες: ©RedBull Content Pull)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.