- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Radio days
Την ώρα που smartphones και tablets βγαίνουν από τσέπες και backpack με ευκολία αναπνοής, τα ερτζιανά μιλάνε ακόμα στην ψυχή μας!
Η αρχικά σταδιακή και έπειτα ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές της αυτοκίνησης δεν κατάφερε να εκτροχιάσει τη σχεδόν ανεξήγητη διαχρονικότητα του ραδιοφώνου. Μόνο 4 χρόνια μετά την ένταξή του στη μόνη μηχανή του χρόνου που ίσως αποκτήσουμε ποτέ, το ραδιόφωνο θεωρήθηκε επικίνδυνο για τον οδηγό, και στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ προτάθηκαν νόμοι για την απαγόρευσή του, καθότι ειπώθηκε ότι μπορεί με μεγάλη ευκολία να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού ή να τον νανουρίσει. Μια δεκαετία αργότερα, 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα είχαν ράδιο.
Το έτος είναι 2017 έχουμε έναν υπολογιστή στην τσέπη μας, έναν παγκόσμιο χάρτη στην οθόνη μας συνδεδεμένο με κάποιο δορυφόρο που βολτάρει την τροχιά του πλανήτη μας, σένσορες που φρενάρουν για εμάς προς αποφυγή στενών επαφών τρίτου τύπου και έναν άκρως ρετρό ραδιοδέκτη-μετατροπέα που μας συνοδεύει σε κάθε μας μετακίνηση.
Είτε από επιλογή είτε από ανάγκη, έχουμε όλοι κάποια στιγμή στραφεί σε μια συχνότητα για παρέα, είτε αυτή πάρει τη μορφή μελωδιών είτε λέξεων. Το ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει την έλλειψη σιωπής: μια συνθήκη, που ενώ σπανίζει στις μέρες μας, μπορεί εύκολα και ύπουλα να γίνει εκκωφαντική. Στη σιωπή η σκέψη μεγεθύνεται, πολλαπλασιάζεται και δυναμώνει γεωμετρικά σε ένταση. Το ράδιο έτσι αποτελεί την αυτόματη (με το πάτημα ενός κουμπιού) ένταξή μας στον κόσμο, έξω από το κεφάλι μας.
Μας μιλά για τον καιρό, μας καθιστά ενήμερους για τα εφήμερα παγκόσμια δρώμενα, στρώνει το μουσικό χαλί της ημέρας μας και εδραιώνει την πρώτη κοινωνική συμμετοχή μας σε ραδιοφωνικές παρέες πριν καν φτάσουμε στη δουλειά μας, πριν καν μιλήσουμε σε άνθρωπο.
Είτε από ανάγκη, είτε από επιλογή, το ραδιόφωνο έχει για όλους υπάρξει, έστω και μία φορά, μια ανάμνηση, μια όαση, μια αφύπνιση, διασκέδαση, νοσταλγία και ένα μικρό σημείο αναφοράς. Ίσως είναι η έλλειψη επιλογής που μας κάνει να το ανοίγουμε και η έλλειψη ευθύνης για το τι θα ακολουθήσει. Και από την άλλη, ίσως είναι η αίσθηση ότι εκείνη τη στιγμή γινόμαστε μέρος ενός άγνωστου αλλά τρομακτικά ανθρώπινου συνόλου, τα μέλη του οποίου, όπου κι αν βρίσκονται, όπου κι αν πηγαίνουν, ό,τι κι αν κουβαλάνε στους ώμους ή το μυαλό τους, ακούνε και μοιράζονται μια κοινή πραγματικότητα.
Το 1928 οι αδερφοί Galvin ίδρυσαν την εταιρεία The Galvin Manufacturing Corporation ή, όπως όλοι την ξέρουμε σήμερα, Motorola. Δύο χρόνια αργότερα εισήγαγαν το Motorola radio, ένα από τα πρώτα επιτυχή εμπορικά ραδιόφωνα αυτοκινήτου. Το όνομα φέρει τις λέξεις motor (motorcar) και την κατάληξη «ola», εμπνευσμένη από ένα δημοφιλές γραμμόφωνο της εποχής ονόματι Victrola· ήχος εν κινήσει. Έτσι, λοιπόν, γεννήθηκε μια ιδέα και ένα κόνσεπτ, το οποίο 87 χρόνια μετά παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα τα έχει αναλάβει η ιστορία...
Της Ελένης Χελιώτη (www.DarkCaffeineMatter.blogspot.gr)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Ένα αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση
Ποινές στον μπλαζέ Φερστάπεν, με Σάινθ, Νόρις και Λεκλέρ να παλεύουν για την πρώτη θέση
Ο Ισπανός οδηγός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 15o γύρο
Ο Ισπανός οδηγός θα συμπληρώσει 400 συμμετοχές στο αυριανό Γκραν Πρι
Η υπαρξιακή κρίση της Red Bull και η ακαταμάχητη παρουσία της Ferrari
Το Hyundai i20 FL είναι η ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς supermini i20
Ο αγώνας για το πρωτάθλημα θα αποφασιστεί στο Ράλλυ Ιαπωνίας
Η τρίτη ημέρα υπήρξε αρκετά επεισοδιακή
O Βέλγος έρχεται πιο κοντά στο πρωτάθλημα οδηγών
Ξεκίνησε εντυπωσιακά με μια ζωντανή τελετή εκκίνησης στο Κάστρο της Πράγας
Το πρώτο μοντέλο της νέας γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων
Προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3 ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο -πρωταθλητές γαρ- τη φετινή αγωνιστική σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024
12 πολυτεχνικές σχολές έδωσαν δυναμικό «παρών» και εντυπωσίασαν με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις καινοτομίες που ενσωματώνονται στα μονοθέσιά τους
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.