Αυτοκινηση

Formula 1: Από το 2018 το σύστημα προστασίας Halo

Τα νέα δεδομένα για την ασφάλεια των πιλότων 

Θωμάς K. Ευθυμίου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η συζήτηση για την περεταίρω προστασία των πιλότων των μονοθέσιων της Formula 1, έχει αρχίσει πριν δύο χρόνια, χωρίς ωστόσο να βρεθεί κάποια λύση. Το Strategy Group της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) είχε συμφωνήσει από το 2016 ομόφωνα στην υιοθέτηση ενός συστήματος προστασίας του cockpit, αρχής γενομένης από το 2018.

Στην αρχή οι σκέψεις ήταν να κλείσει το cockpit με «γυάλινο θόλο» αλλά αυτό άλλαζε εντελώς την φιλοσοφία των αυτοκινήτων και του DNA της F1. Στη συνέχεια, προτάθηκε το Halo, μία κατασκευή με τρεις βάσεις που αποτρέπει μεγάλα αντικείμενα από το να χτυπήσουν το κεφάλι του οδηγού. Η FIA επένδυσε στην εξέλιξη και την βελτίωση του Halo, ενώ οι αγωνιστικές ομάδες άρχισαν να το δοκιμάζουν πέρυσι.

 Από το 2018 το σύστημα προστασίας Halo

Οι αντιδράσεις των ομάδων και των πιλότων ήταν αλληλοσυγκρουόμενες και αυτό οδήγησε την FIA στο να έχει και μία εναλλακτική πρόταση που ονομάστηκε Shield (Ασπίδα) και δοκιμάστηκε για πρώτη φορά από τον Sebastian Vettel στο Silverstone. Εκεί, ο Γερμανός εξέφρασε έντονα παράπονα για την ορατότητα, ειδικά λόγω της κυρτότητας της κατασκευής.

Οπότε, το Strategy Group αποφάσισε πως το Halo είναι προτιμότερο και πλέον, για εμφανείς λόγους ασφαλείας, θα τοποθετηθεί σε όλα τα μονοθέσια της νέας σεζόν.

Για την τελική χρήση, αναμένεται η επικύρωση της απόφασης από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού το ερχόμενο φθινόπωρο.