- CITY GUIDE
- PODCAST
-
24°
Η έρευνα
Το ότι οι νέοι έχουν επιστρέψει –και επιστρέφουν– συνεπεία της οικονομικής κρίσης στα πατρικά τους σπίτια, δεν είναι ένα ελληνικό φαινόμενο... Αντίθετα, είναι μία νέα κοινωνική παράμετρος που απαντάται σε όλη την Ευρώπη.
Οι νεαροί οδηγοί ριψοκινδυνεύουν στο τιμόνι των αυτοκινήτων των γονιών τους, που ενδέχεται να δανείζονται χωρίς καν να πάρουν την άδεια, τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα, χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα και οδηγώντας μεθυσμένοι.
Αυτά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας που έγινε για λογαριασμό της Ford, η οποία τονίζει την ανάγκη για ειδική εκπαίδευση οδηγών στην Ευρώπη, όπου τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για νεαρούς οδηγούς, και όπου οι οικονομικές πιέσεις αναγκάζουν τους νεαρούς ενήλικες να ζουν στο πατρικό τους περισσότερο διάστημα.
Η συντριπτική πλειοψηφία, το 82%, των ερωτηθέντων οδηγεί το αυτοκίνητο της οικογένειας, το 39% έχει παραβιάσει το όριο ταχύτητας, το 35% οδηγεί χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών, ενώ το 27% χρησιμοποιεί smartphones για τηλεφωνήματα, μηνύματα ή selfies. Τέλος, ένα 6% οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ.
«Η επιστροφή στο πατρικό –ή η συνεχής διαμονή εκεί– μπορεί να οδηγήσει σε προστριβές μεταξύ γονιών και παιδιών που είναι πλέον ενήλικες» δήλωσε ο Jim Graham, manager του προγράμματος εκπαίδευσης Ford Driving Skills for Life. «Οι νεαροί ενήλικες μπορεί να βλέπουν το οικογενειακό αυτοκίνητο σαν εισιτήριο για την ελευθερία, ή βάση για κοινωνικές δραστηριότητες. Αλλά για την ασφάλεια τη δική τους και των υπολοίπων χρηστών του δρόμου –κυρίως εάν οδηγούν ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο από αυτό που είχαν συνηθίσει– είναι απαραίτητο να διασφαλίζεται η υπεύθυνη οδήγηση».
Η «γενιά μπούμερανγκ»
Στην Ευρώπη, περίπου οι μισοί από τους νέους ηλικίας 18-29 ετών ζουν στο σπίτι με τη μαμά και το μπαμπά. Η υψηλή ανεργία των νέων και τα τσουχτερά ενοίκια συμβάλλουν στην κατάσταση αυτή. Οι φοιτητές συχνά επιστρέφουν στο πατρικό μετά τις σπουδές... Είναι το λεγόμενο φαινόμενο της «γενιάς μπούμερανγκ».
Από τους ερωτηθέντες, το 74% έχει δικό του αυτοκίνητο αλλά εξακολουθεί να οδηγεί το οικογενειακό, κυρίως για λόγους οικονομίας, ή για να κάνει φιγούρα στους φίλους του. Για τους γονείς, αυτό μπορεί να επιφέρει σημαντικά κόστη. Σύμφωνα με την έρευνα, η διαμονή ενός νεαρού ενήλικα στο πατρικό, μπορεί να μεταφράζεται σε κόστος πάνω από 4.300 ευρώ το χρόνο, συνυπολογιζομένων των πρόσθετων ασφαλιστικών εισφορών, του καυσίμου και των επισκευών.
Η Ford Ευρώπης έχει επενδύσει συνολικά 12 εκατομμύρια ευρώ σε εκπαίδευση μέσω του αναγνωρισμένου προγράμματος Ford Driving Skills for Life από το 2013. Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται κυρίως σε νέους οδηγούς και προσφέρει δωρεάν πρακτικά μαθήματα που καλύπτουν αναγνώριση κινδύνων, χειρισμό οχήματος, διαχείριση ταχύτητας και χώρου. Το πρόγραμμα υπογραμμίζει επίσης τους κινδύνους που κρύβει η διάσπαση της προσοχής από τα social media, όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων και η λήψη selfies στο τιμόνι, καθώς και οι κίνδυνοι οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή της οδήγησης μετά από κατανάλωση φαρμάκων.
Πέρα από το πρόγραμμα Ford Driving Skills for Life, η Ford προσφέρει στα μοντέλα της το Ford MyKey. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στους γονείς να προγραμματίζουν το δεύτερο κλειδί του αυτοκινήτου –αυτό που συνήθως δίνουν στα παιδιά τους– και με αυτό τον τρόπο να παραμετροποιούν διάφορες λειτουργίες του με σκοπό την ασφαλέστερη οδήγηση. Το MyKey μπορεί να παρεμποδίζει την απενεργοποίηση του ESP, να αποτρέπει τις εισερχόμενες κλήσεις κατά την οδήγηση, να περιορίζει την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου και να απενεργοποιεί τελείως το ηχοσύστημα εάν οι επιβαίνοντες δεν φορούν ζώνες ασφαλείας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η part-time παρουσία τόσο του Kalle Rovanpera (Toyota Yaris) όσο και του Sebastien Ogier (Toyota Yaris) φαίνεται να έχουν διαταράξει τις δυναμικές στον ανταγωνισμό για το πρωτάθλημα οδηγών
Ο δύο φορές πρωταθλητής του WRC παρέμεινε αδυσώπητος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα
«Δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, είναι τρελό»
Το Σάββατο θα είναι μια πραγματική δοκιμασία αντοχής
Σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση για κατάκτηση της κατηγορίας των μικρομεσαίων
Η εμπειρία του Φράνκο Κολαπίντο και η νίκη του Νόρις
Το μικρό best seller έρχεται με τη χαρακτηριστική μάσκα Opel Vizor εμπρός, νέο cockpit και πλήθος τεχνολογιών
Το μεγαλύτερο γεγονός της τελευταίας εικοσαετίας για τους φίλους του αυτοκινήτου
Νικητής ο Πιάστρι σε έναν δραματικό αγώνα με ατύχημα Σάινθ και Πέρεζ λίγο πριν από το τέλος
Ένα κομψό, εύχρηστο και πρακτικό οικογενειακό κόμπακτ crossover
Eυθύνονται για το 28% των εκπομπών αερίων του κλάδου των μεταφορών
Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που λατρεύει το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας και τα αναβαθμίζει από κάθε άποψη
Παρά την πικρία της εγκατάλειψης, εισέπραξαν ως πόρισμα μία τεράστια ικανοποίηση για το σύνολο των επιδόσεών τους στις Ειδικές Διαδρομές
Ο Tanak ανεβαίνει στο 3ο βάθρο και κάνει το 1-2-3 για τη Hyundai μετά το τουμπάρισμα του Ogier
Άλλο ένα μεγάλο δράμα για τον Tanak
Με το το Ford Fiesta Rally3 του Car Center
H Huyndai κάνει το 1-2-3 μετά το πέρας της πρώτης ημέρας
Γνωρίζουμε τον «pedal to the metal» οδηγό της Car Center, που τρία χρόνια τώρα έχει αφήσει διεθνώς το αποτύπωμά του στο Ράλλυ Ακρόπολις
Δύο κορίτσια, η μία κειμενογράφος/συγγραφέας και η άλλη φωτογράφος με ένα κοινό στοιχείο, την αγάπη για τα ράλι, ζήσαμε ένα δώρο ζωής και η ψυχή μας χαμογέλαγε. Και έμεινε έτσι, χαμογελαστή…
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.