Αυτοκινηση

Ράλι Μόντε Κάρλο: Δύσκολο και γοητευτικό!

Θωμάς K. Ευθυμίου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Βρεθήκαμε στο Μονακό και στη Νότια Γαλλία για να παρακολουθήσουμε το Ράλι Μόντε-Κάρλο στην 85 διοργάνωσή του, που κατατάσσει τον αγώνα ως τον παλαιότερο στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC). Τι είναι όμως αυτό που τον καθιστά τόσο επιβλητικό;

Προφανώς η τοποθεσία και το χλυδάτο της υπόθεσης που αποπνέει το όνομα του πριγκιπάτου δίνει από μόνη της μία προστιθέμενη αίγλη. Ο «χρυσοφόρος βράχος» όπως θα αποκαλούσαμε εύκολα το Μονακό, το πριγκιπάτο με ανάδοχο ουσιαστικά τον αείμνηστο Αριστοτέλη Ωνάση, δεν είναι μόνο το καζίνο, ούτε το Café de Paris, ούτε το Hermitage με τον εντυπωσιακό διάκοσμο.

Δεν είναι ούτε καν τα supercars-taxi, αλλά ούτε οι Jardine Exotique και η διάσημη πλέον πισίνα του…

Είναι το ράλι Μόντε-Κάρλο και φυσικά το Grand Prix Formula 1 του Μονακό. Το ράλι ανοίγει παραδοσιακά την αυλαία του WRC και φημίζεται για το απρόβλεπτο των καιρικών συνθηκών που συναντούν οι αγωνιζόμενοι στην διαδρομή του αγώνα, που συνήθως κινείται στις Μεσογειακές Άλπεις.

Θεωρητικά ο αγώνας είναι ασφάλτινος, αλλά τα πληρώματα έχουν να αντιμετωπίσουν όλες τις δυνατές καιρικές συνθήκες που απαντώνται Γενάρη μήνα στις Άλπεις… Βροχή, χιόνι, πάγος, ισχυροί άνεμοι, και το φημισμένο black ice (ο διαφανής πάγος που δημιουργείται από το νερό που προέρχεται από τα χιόνια που λιώνουν).

Φέτος το κέντρο του αγώνα ήταν στην πόλη Gap, ένα χειμερινό θέρετρο στη Νότια Γαλλία, ενώ η αφετηρία και ο τερματισμός έγιναν με κάθε λάμψη στο Μονακό.

Οι νικητές του αγώνα, Οζιε-Ινγκρασιά με Ford Fiesta, κέρδισαν για τέταρτη φορά το Μόντε-Κάρλο

Το νέο όσο και εντυπωσιακότατο Citroen C3 WRC

Ωδή στο πριγκιπικό ζεύγος Ρενιέ-Γκρέης Κέλλυ, που κατέστησε διεθνώς γνωστό στο jet set το Μονακό, σε φωτό της ημέρας του γάμου του

Νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές, στους -8 βαθμούς κελσίου… Οι χιλιάδες θεατές, ακούνητοι και ατάραχοι για τουλάχιστον 4 ώρες…

Από αριστερά ο πρόεδρος της FIA Ζαν Τοντ, ο πρίγκιπας Αλβέρτος και το πλήρωμα των νικητών

Ακόμα και με τετρακίνηση, τα θηριώδη αγωνιστικά των 380 ίππων, δυσκολεύονταν να βρουν πρόσφυση στους χιονισμένους δρόμους

Με μεγαλοπρέπεια δόθηκε η εκκίνηση μπροστά στο καζίνο του πριγκιπάτου

Το να αλλάζεις λάστιχα μέσα στην διαδρομή και σε χιονισμένο δρόμο, ανήκει στις δοκιμασίες των αγωνιζομένων

Οι Άλπεις το βράδυ, δεν αφήνουν κανένα παραπονεμένο σε επίπεδο επιβλητικότητας

Εντυπωσιακή η τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα

To νέο Peugeot 3008 που χρησιμοποιήσαμε για την παρακολούθηση του αγώνα. Άνετο, οικονομικό με κορυφαία ποιότητα κύλισης.


Φωτογραφίες: RedBullContentPull, WRC teams