From XS to XXXLL
Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός «παχαίνει» και «ψηλώνει», η σχεδίαση ενός μελλοντικού οχήματος αλλάζει δραστικά σε σχέση με τα μέχρι τώρα δεδομένα
«Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε» αναφέρει η Βίβλος όμως, εν προκειμένω, δεν αναφερόμαστε στην αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά στην αύξηση των διαστάσεων των κατοίκων της Γης. Μία αύξηση που έγινε εφιάλτης, αλλά και πρόκληση για τους απανταχού σχεδιαστές των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Έτσι, αρκετές ενδιαφέρουσες μελέτες άρχισαν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ενώ και οι ίδιες οι εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων έχουν προχωρήσει σε αναλυτικές μελέτες προκειμένου να προσαρμόσουν το σχεδιασμό αλλά και τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους μελλοντικά.
Θα χρησιμοποιήσουμε τη δημοσιοποίηση της σχετικής έρευνας που έκανε η Ford και η οποία αναλύει το σκεπτικό των σχεδιαστών της σύμφωνα με το οποίο αποφάσισαν την τελική διαμόρφωση της καμπίνας του νέου Focus.
Τα τρισδιάστατα δεδομένα του ανθρώπινου σώματος επηρέασαν καθοριστικά την εξέλιξη των καθισμάτων, το σχήμα του μαξιλαριού και το εύρος ρύθμισης του τιμονιού και των πεντάλ στα νέα αυτοκίνητα και αναμένεται να τα επηρεάσουν ακόμα περισσότερο στο μέλλον
Έτσι, λοιπόν, η σχεδίαση του οχήματος βασίζεται στα τελευταία 3D δεδομένα του ανθρώπινου σώματος ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του παγκόσμιου πληθυσμού. Εκείνο που πιθανόν δεν γνωρίζουν βέβαια οι πελάτες είναι ποια μέτρα εφαρμόστηκαν για να καλύψουν τις απαιτήσεις διαφόρων ειδών σωματότυπων από όλο τον κόσμο.
Η αντίληψη μέχρι τώρα
Τα στερεότυπα που έχουν επικρατήσει για τους σωματότυπους των λαών διαφορετικών ηπείρων πολλές φορές παραπλανούν. Γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκαν τα τελευταία δεδομένα από τρισδιάστατες σαρώσεις που αντιπροσωπεύουν μία μεγάλη γκάμα ηλικιών και φυλών με σκοπό να δημιουργηθούν προϊόντα κατάλληλα για μία παγκόσμια βάση πελατών. Πέρα από το ύψος, αξιολογούνται και τα διαφορετικά είδη σωματότυπων. Χάρη σ’ αυτές τις πληροφορίες, στόχος των σχεδιαστών είναι να μπορεί ένα πολύ υψηλό ποσοστό, που να υπερβαίνει το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού ενηλίκων, να μπορεί να κάθεται άνετα στα νέα αυτοκίνητα. Τώρα το πόσο εφικτό είναι αυτό είναι ένα θέμα που αντέχει σε πολλή συζήτηση…
Τα δεδομένα
Η βάση δεδομένων περιλαμβάνει τις πιο σύγχρονες ανθρωπομετρικές πληροφορίες (δεδομένα που συλλέγονται από μετρήσεις των ανθρώπινων διαστάσεων με στόχο την κατανόηση της φυσικής απόκλισης), με δείγματα ενηλίκων από αρκετές διαφορετικές ηπείρους να σαρώνονται μέσω λέιζερ από την κορυφή μέχρι τα νύχια.
Πριν από τρία χρόνια, 12.000 Γερμανοί «σαρώθηκαν» στο SizeGermany (ένα project συνεργασίας των Human Solutions GmbH και Hohenstein Institute - δύο εταιριών από το χώρο της εργονομίας/ανθρώπινης σάρωσης και ρουχισμού/υφασμάτων). Οι πληροφορίες αυτές προστέθηκαν στις συγκρίσιμες βάσεις δεδομένων για Κινέζους, Ιάπωνες και Αμερικανούς, με σκοπό τη δημιουργία μηχανογραφημένων τρισδιάστατων ανθρώπινων μοντέλων με ακριβείς διαστάσεις όπως ύψος, περιφέρεια μέσης, πλάτος γοφών και μήκος ποδιών.
Όπως φαίνεται και από τη σχηματική παράσταση, τα μεγέθη των σωματότυπων του παγκόσμιου πληθυσμού αυξάνονται έντονα.
Οι μηχανικοί χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για λεπτομερείς εικονικές μελέτες της σχεδίασης εσωτερικού, με κριτήριο την ευρυχωρία, την άνεση και την ασφάλεια οδηγού και επιβατών. «Τα τελευταία τρισδιάστατα δεδομένα του ανθρώπινου σώματος επηρέασαν καθοριστικά την εξέλιξη των καθισμάτων, το σχήμα του μαξιλαριού και το εύρος ρύθμισης του τιμονιού και των πεντάλ» δήλωσε ο Ralf Nürnberg, υπεύθυνος χαρακτηριστικών, του τομέα Occupant Accommodation της εταιρείας. «Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών επηρεάστηκε όταν οπτικοποιήσαμε τα τρισδιάστατα ανθρώπινα μοντέλα. Πέρα από τις μεγάλες αποκλίσεις από τη μία περιοχή στην άλλη, τα τελευταία τρισδιάστατα δεδομένα του ανθρώπινου σώματος αποκαλύπτουν επίσης το γεγονός ότι ο παγκόσμιος πληθυσμός, κατά μέσο όρο, ψηλώνει και παχαίνει».
Ενδιαφέροντα στοιχεία
Σύμφωνα με ειδικές μελέτες, το μέσο ύψος ενός ανθρώπου στις εκβιομηχανισμένες περιοχές του πλανήτη έχει αυξηθεί κατά 10cm περίπου τα τελευταία 150 χρόνια, μεταξύ άλλων και λόγω των καλύτερων συνθηκών ζωής και της βελτιωμένης διατροφής. Αυτό το είδος ιστορικών δεδομένων μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να προβλεφθεί μία πιθανή ραγδαία μεταβολή των διαστάσεων του ανθρωπίνου σώματος στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Οι τοπικές διαφορές περιλαμβάνουν ακόμα τις προτιμήσεις για το ποτό. Στην Ευρώπη, οι πελάτες απαιτούν αποθηκευτικό χώρο για ένα μπουκάλι νερού 1,5 λίτρου, ενώ οι Κινέζοι συνήθως κουβαλάνε κουτάκια με τσάι μέσα στο αυτοκίνητο. Και τα δύο αυτά ελήφθησαν υπόψη όταν σχεδιάζονταν οι θήκες θυρών των νέων αυτοκινήτων, έτσι ώστε οι ανάγκες των πελατών να καλύπτονται χωρίς να υπονομεύεται η άνεση του οδηγού ή ο έλεγχος του οχήματος.
Η εξονυχιστική μελέτη δεν σταμάτησε στη διαμόρφωση του εσωτερικού της καμπίνας. Για παράδειγμα, σε μερικές περιοχές του κόσμου, το μέσο ύψος και το μήκος του βραχίονα είναι αισθητά μικρότερο σε σχέση με αλλού. Για τις περιοχές αυτές, το μέγιστο ύψος ανοίγματος της πίσω πόρτας μειώθηκε ώστε να διασφαλιστεί εύκολη πρόσβαση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.