- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Μαθαίνοντας από το πλήθος των ψηφίων
Xρησιμοποιούμε την ακολουθία των αριθμών σαν μέσο εντυπωσιασμού, για να προκαλέσουν την προσοχή. Για δείτε!
Το 240 π.Χ. ο Ερατοσθένης χρησιμοποίησε το Κόσκινο του Ερατοσθένη για να απομονώσει γρήγορα τους πρώτους αριθμούς. Αιώνες μετά, η αριθμητική αξία έχει αδιανόητα πάμπολλες χρήσεις. Εμείς χρησιμοποιούμε την ακολουθία των αριθμών σαν μέσο εντυπωσιασμού, για να προκαλέσουν την προσοχή, για να διευρύνουμε τη γνώση μας. Μπερδευτήκατε; Για δείτε!
668.310 ευρώ δόθηκαν στη δημοπρασία του Οίκου Gooding & Co., στο Pebble Beach της Καλιφόρνιας, για τη μεγαλύτερη σε ηλικία Bentley που κυκλοφορεί σήμερα, μια 3-litre του 1921. Πριν 90 χρόνια, ο πρώτος πελάτης της Bentley, ο Noel Van Raalte, Βρετανός κοσμοπολίτης και οδηγός αγώνων, παρέλαβε το τρίτο αυτοκίνητο (ταξινομήθηκε στη Μ. Βρετανία με πινακίδα AX 3827) που κατασκεύασε η νεοσύστατη τότε Bentley, αντί 1.150 λιρών. Τo ίδιο αυτό αυτοκίνητο έφτασε σήμερα στην τιμή των $962.500 (668.310 ευρώ )! Η Bentley «Chassis No. 3» παραμένει σήμερα ένα σπάνιο αυτοκίνητο, σε πλήρη λειτουργία, με το αυθεντικό του αλουμινένιο αμάξωμα και τα εξίσου αυθεντικά του μπρούτζινα διακοσμητικά ανέπαφα. Τα στοιχεία της χειροποίητης κατασκευής και της μηχανικής υπεροχής που χαρακτηρίζουν κάθε αυτοκίνητο της μάρκας είναι εμφανή ακόμη και σε ένα αυτοκίνητο 90 ετών, όπως αυτή η 3λιτρη σπορ Bentley. Για την ιστορία, η Bentley 3-litre κέρδισε στο διάσημο 24ώρο αγώνα αντοχής του Le Mans το 1924 και το 1927, αρχή της σειράς των πέντε νικών της σε οχτώ χρόνια.
1.000 Μίλια ονομάζεται ο θρυλικός ιταλικός αγώνας, που ξεκίνησε μία λαμπρή πορεία το 1958 και που τα τελευταία χρόνια επαναλαμβάνεται σαν ιστορική εκδήλωση, χωρίς όμως να χάσει τίποτα από τη λαμπρότητά του, αφού και στις μέρες μας υπάρχουν τετράτροχες καλλονές και γενναίοι ιδιοκτήτες που βοηθάνε με το παραπάνω στην ανασύσταση του αγώνα! Για την ιστορία, ο πρώτος αγώνας «1.000 Μιλίων» του 1958, αποτελούνταν από 1.593 χιλιόμετρα, στη θρυλική πλέον διαδρομή Μπρέσια, Ρώμη, Μπρέσια, όπου είχαν εκκινήσει 111 αυτοκίνητα και τερμάτισαν 95. Φέτος νικητές αναδείχθηκαν οι Ιταλοί Giordano Mozzi και Stefania Biacca με Aston Martin Le Mans του 1933. Στη φωτογραφία (United Pictures) μία Bentley 4 Litre Supercharged του 1930 στην αφετηρία.
16 άτομα χώρεσαν σε ένα Volkswagen Up, που αποτελεί ρεκόρ για σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Συνολικά 15 κοπέλες και ένας άντρας χώρεσαν στο νέο μικρό αυτοκίνητο πόλης της VW, παραπέμποντας σε συγκρίσεις με αντίστοιχους αριθμούς ατόμων που είχαν χωρέσει στον παραδοσιακό «σκαραβαίο»! Τότε, το 1950 στην Αυστραλία, 17 άτομα είχαν μπει σε ένα «σκαραβαίο», ενώ το ρεκόρ αυτό είχε καταρριφθεί πέρυσι, όταν στο Κεντάκι των ΗΠΑ 20 άτομα χώρεσαν στο ίδιο αυτοκίνητο! Το πιο εντυπωσιακό, πάντως, καταγράφηκε το 2001, όταν συνολικά 27 άτομα στριμώχθηκαν μέσα σε ένα «σκαραβαίο» (beetle) νέας γενιάς. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι στο Up τέσσερα άτομα μπήκαν μπροστά, εφτά πίσω, ένα στο ταμπλό, δύο στο χώρο των ποδιών και δύο πάνω από τα σώματα αυτών.
11 οι νίκες της Ford στο Ακρόπολις από τότε που θεσπίσθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, δηλαδή το 1973 και 13 συνολικά στην ιστορία του αγώνα! Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ford ήταν και παραμένει η μοναδική εταιρεία με συνεπή παρουσία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC) στην πορεία των χρόνων. Η πρώτη νίκη που καταγράφηκε στο ενεργητικό του εργοστασίου στο Ακρόπολις ήταν το 1966, όταν νικητές αναδείχθηκαν οι Β. Σόντερστρομ-Γκούναρ Παλμ με Ford Lotus Cortina. Η τελευταία, και πιο πρόσφατη, το 2009, με νικητές τους Μίκο Χίρβονεν - Γιάρμο Λέχτινεν (Ford Focus RS WRC).
80.000 θεατές παρακολούθησαν την Υπερ-ειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ το 2005. Ο αριθμός χαρακτηρίζεται απίστευτος, μιας και ένα χρόνο πριν το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας είχε γεμίσει δύο φορές κατά τη διάρκεια των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και κανένας δεν πίστευε ότι μία ασφάλτινη ειδική Διαδρομή, που διαμορφώθηκε μέσα στο ΟΑΚΑ, θα μπορούσε ποτέ να γεμίσει από άκρο σε άκρο όλο το στάδιο. Την εποχή εκείνη, οι Υπερ-ειδικές διαδρομές μέσα σε στάδια έγιναν της μόδας. Αλλά φευ… Ούτε οι διαδρομή στο γήπεδο της Ρίβερ Πλέιτ στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, ούτε η αντίστοιχη στο Millenium Κάρντιφ της Ουαλίας ξεπέρασαν τον αριθμό των 80.000 θεατών. Στην ιστορία, έχει καταγραφεί πλέον ότι στο ΟΑΚΑ συγκεντρώθηκαν οι περισσότεροι άνθρωποι σε μία Ε.Δ., οι περισσότεροι από οποιονδήποτε άλλο αγώνα στον κόσμο!
3 δευτερόλεπτα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο World Rally Car (τα γνωστά WRC) για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα! Σημειώστε, επίσης, ότι τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας χρησιμοποιούν κινητήρα 1.600 κ. εκ. με υπερτροφοδότη (turbo) πίεσης 4-5 bar, με περιοριστή στομίου στα 34’’ ο οποίος αποδίδει 315 ονομαστικούς ίππους. Η δε τελική ταχύτητα δύναται να ξεπεράσει χωρίς πρόβλημα τα 200 χλμ./ώρα! Όσο για τη ροπή; Αυτή ξεπερνάει τα 60 κιλά.
112 είναι ο αριθμός «σωτήρας» για όσους ταξιδεύετε σε κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ας γνωρίζετε, λοιπόν, ότι αν χρειαστείτε βοήθεια αστυνομίας, πυροσβεστική ή ασθενοφόρο, αρκεί να καλέσετε τον τριψήφιο αριθμό «112» και θα βρεθεί άνθρωπος που θα σας μιλήσει στα ελληνικά. Δυστυχώς, οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν. Από μια έρευνα σε ολόκληρη την Ε.Ε. που δημοσιεύτηκε, προκύπτει ότι σχεδόν τρεις στους τέσσερις πολίτες εξακολουθούν να αγνοούν αυτό τον αριθμό, που μπορεί να σώσει ζωές. Εντούτοις, η νομοθεσία της Ε.Ε. για τις τηλεπικοινωνίες απαιτεί από τα κράτη μέλη να ενημερώσουν τους πολίτες τους σχετικά με τον αριθμό 112. Μια πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου δείχνει ότι μόνο το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων πολιτών της Ε.Ε. μπορούσαν να αναγνωρίσουν αμέσως το 112 ως τον αριθμό κλήσης της αστυνομίας, της πυροσβεστικής ή των ασθενοφόρων στην Ε.Ε.
34 χρόνια πέρασαν από τότε που έφυγε από κοντά μας ο θρύλος της Formula 1, Ζιλ Βιλνέβ. Ο πιλότος που σπάνια άφηνε το πόδι του από το γκάζι, ο άνθρωπος που σημάδεψε μία μεγάλη γενιά οδηγών και θεατών. Εκείνος, που πιστός στο δόγμα «δεν αφήνω πουθενά», έφερε στα «μονοθέσια-τρένα» της F1 την οδήγηση με ανάποδα τιμόνια. Ο Ζιλ Βιλνέβ γεννήθηκε στις 18 Ιανουαρίου του 1950 στο Σαμπλί, του Κεμπέκ, την αυτοδιάθετη επικράτεια του Καναδά. Ο πατέρας του ήταν κουρδιστής πιάνων και μάλιστα προσπάθησε να τον «εντάξει» στην κοινωνία της μουσικής, αλλά ο Ζιλ είχε άλλα σχέδια για τη ζωή του. Μεγάλα, και ταυτόχρονα μοιραία. Ξεκίνησε την αγωνιστική δραστηριότητα συμμετέχοντας σε αγώνες Dragster, μεταπηδώντας στη συνέχεια στο πρωτάθλημα Formula Atlantic. Το1975, μετά από μία καταστροφική χρονιά, ο Ζιλ κέρδισε για μια ακόμα φορά το πρωτάθλημα Snowmobil και το 1976 ο Ρον Ντένις τον κάλεσε να συμμετάσχει σε έναν αγώνα της Formula 2, όπου πρόλαβε να εντυπωσιάσει σε λίγους μόνο γύρους. Το 1977 υπέγραψε συμβόλαιο πέντε αγώνων με τη McLaren για τη συμμετοχή του ως τρίτος οδηγός. Το χειμώνα της ίδιας χρονιάς βρέθηκε στη Ferrari! Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ζιλ μετά την υπογραφή του συμβολαίου δήλωσε: «Αν πρέπει να κάνω τρεις ευχές, η πρώτη θα ήταν να συμμετέχω σε αγώνες, η δεύτερη να οδηγώ στη Formula 1 και η τρίτη να είμαι στην ομάδα της Ferrari».
Στις 8 Μαΐου του 1982 ο Βιλνέβ στις κατατακτήριες δοκιμές προσπάθησε να αποφύγει μία σύγκρουση μπροστά του, έχασε την πρόσφυση της Ferrari του και ο εμπρός αριστερός τροχός του μονοθέσιου του ήρθε σε επαφή με τον πίσω δεξιό του Γιόχεν Μας. Το μονοθέσιο του Βιλνέβ απογειώθηκε, ανατράπηκε στον αέρα και προσέκρουσε στο έδαφος με το ρύγχος. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που ξεκόλλησε το κάθισμα του μονοθεσίου. Ο Καναδός, χωρίς το κράνος του, εκσφενδονίστηκε και προσγειώθηκε στο φράκτη έξω από τη στροφή.
Σύμφωνα με τους γιατρούς, τα θανάσιμα τραύματά του προκλήθηκαν κατά την προσγείωση του μονοθεσίου στην πίστα και όχι από την πρόσκρουσή του στο φράκτη. Σήμερα, ένα μπρούτζινο άγαλμα βρίσκεται στην είσοδο της πίστας του Φιοράνο, ενώ προς τιμήν του το καναδικό Grand Prix έχει μετονομαστεί σε Gilles Villneuve Grand Prix. Κλείνουμε τη μικρή αναφορά, υπενθυμίζοντας ότι στο γραφείο του Έντζο Φεράρι η μοναδική φωτογραφία που υπήρχε ήταν αυτή του Βιλνέβ…
101 αυτοκίνητα αποκλειστικά για παιδιά κατασκευάστηκαν από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία τον 20ό αιώνα! Όλα βρίσκονται στο μουσείο Cite de l’ Automobile, στη Μιλούζ της Γαλλίας.
240 δένδρα απαιτούνται για να «φιλτράρουν» τα ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα που βγάζει ανά έτος κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που κινούνται στις ηνωμένες Πολιτείες.
32 αυτοκίνητα που κινούνται με 2.000 στροφές/λεπτό εκπέμπουν τόσο θόρυβο όσο 1 αυτοκίνητο που κινείται με την ίδια ταχύτητα, αλλά με 4.000 στροφές/λεπτό!
20 μέτρα καλύπτουμε κινούμενοι με αυτοκίνητο με 40 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι χρειαζόμαστε μόλις 3 δευτερόλεπτα για να διανύσουμε την απόσταση αυτή. Οι αριθμοί αυτοί μας δίνουν να καταλάβουμε σε μεγάλο βαθμό τι σημαίνει αυτό, ειδικά αν απασχολούμε την προσοχή μας με το κινητό τηλέφωνο ή ρίχνοντας κλεφτές ματιές στην εφημερίδα που βρίσκεται ξαπλωμένη στο διπλανό κάθισμα.