- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τι είναι
>> Η έκδοση του γνωστού μας Panda με διπλό καύσιμο: βενζίνη και φυσικό αέριο
>> Το φυσικό αέριο (μεθάνιο) είναι ένα από τα πιο φιλικά για το περιβάλλον καύσιμα
Ξεχωρίζει για
>> Το ότι αποτελεί μία έξυπνη λύση μετακίνησης σε αστική και περιαστική χρήση
>> Την πολύ μικρή κατανάλωση
Safety First
>> Σύστημα ABS με EBD και Brake Assist, ESP, σύστημα πέδησης Low Speed Collision Mitigation, αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού και τύπου κουρτίνας, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέφτες με αντιθαμβωτική λειτουργία, κλιματισμός, μπάρες οροφής, προβολείς ομίχλης
Silicon Valley
>> Radio CD/MP3 με 4 ηχεία, σύστημα Start & Stop, σύστημα πλοήγησης Blue&Me TomTom 2 Live κ.ά.
Κινείται
>> Το Panda CNG κινεί ο συνδυασμός του γνωστού μας δικύλινδρου βενζινοκινητήρα Twinair 0,9 λίτρων με το μηχανισμό φυσικού αερίου, ενώ χρησιμοποιεί κιβώτιο 5 ταχυτήτων
>> Η μέγιστη αυτονομία που έχει το όχημα με τη χρήση μόνο CNG (φυσικού αερίου) φθάνει περίπου τα 350 χλμ., ενώ σε συνδυασμό με τη χρήση βενζίνης η αυτονομία ανέρχεται στα 1.100 χλμ.
>> Κάτι που μεταφράζεται στο ότι το Panda CNG καταναλώνει περίπου 3,1 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. ή 4,6 λίτρα βενζίνης
Στρίβει
>> Παρά το αυξημένο βάρος, η συμπεριφορά του δεν διαφέρει από εκείνη του συμβατικού μοντέλου. Να σημειώσουμε εδώ ότι για πρακτικούς λόγους η Fiat τοποθέτησε το σύστημα φυσικού αερίου στο πλαίσιο της τετρακίνητης έκδοσης, με το δάπεδό του ειδικά διαμορφωμένο για να φιλοξενήσει τις 2 δεξαμενές του φυσικού αερίου και του ρεζερβουάρ βενζίνης. Παρ’ όλη αυτή την αναγκαστική, αλλά πρακτική επιλογή, οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων του Panda CNG είναι τέτοιες που όχι μόνο δουλεύουν πολύ καλά στον τομέα των αποσβέσεων των όποιων ανωμαλιών των δρόμων, αλλά προσφέρουν μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εν γένει συμπεριφοράς στο δρόμο.
Χωράει
>> Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 200 λίτρα, που γίνονται 260 με το συρόμενο πίσω κάθισμα στην εμπρός θέση του και 870 λίτρα όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωθούν
>> Σημαντικός χώρος εξοικονομήθηκε, και από τα καθίσματα που λέπτυναν, τα οποία τώρα προσφέρουν καλύτερη στήριξη
>> Υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα
Tips
>> Το Panda Natural Power της Fiat διατίθεται στις ίδιες εκδόσεις με αυτά των αντίστοιχων εκδόσεων βενζίνης και ντίζελ, με τον ίδιο βασικό εξοπλισμό
>> Όπως και στα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο (LPG), έτσι και στο Panda CNG υπάρχει ένας διακόπτης που εναλλάσσει τα καύσιμα (βενζίνη-φυσικό αέριο)
>> Ένα σημαντικό όφελος από το φυσικό αέριο είναι οι μειωμένοι ρύποι CO2
>> Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πάντα με βενζίνη και περνάει αυτόματα στο φυσικό αέριο όταν δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες (θερμοκρασία νερού κινητήρα, κατώτερο όριο στροφών κ.ά).
>> Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι απαραίτητο να υπάρχει πάντα βενζίνη μέσα στο ρεζερβουάρ, για να μην επηρεαστεί αρνητικά η λειτουργία της αντλίας καυσίμου όταν αυτή χρειαστεί να ενεργοποιηθεί
Κοστίζει
>> Το μοντέλο της δοκιμής μας 0.9 Twinair 80hp CNG από 14.250 ευρώ με απόσυρση
Κάτι άλλο;
>> Σύμφωνα με μελέτες, το μεθάνιο παράγει κατά 30% λιγότερους ρύπους CO2 από τη βενζίνη, κατά 22% χαμηλότερους ρύπους από το diesel και κατά 12% χαμηλότερα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα από το υγραέριο (LPG)
>> Η Fiat την τελευταία 15-ετία αποτελεί το μεγαλύτερο κατασκευαστή οχημάτων φυσικού αερίου στην Ευρώπη και από το 1997 έως το 2012 έχει πωλήσει περισσότερα από 560.000 επαγγελματικά και επιβατικά αυτοκίνητα Fiat Natural Power
Προβληματίζει
>> Τα πρατήρια ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο στην Αθήνα, αλλά και στην επικράτεια γενικότερα, είναι ελάχιστα.
FAST LANE
Ford
Η επιθυμία για μία νίκη στο Le Mans είναι αυτή που οδήγησε τον Henry Ford II στη δημιουργία του Ford GT 40 τη δεκαετία του 1960. Χρειάστηκε όραμα, επινοητικότητα και τόλμη για να βουτήξει στα «βαθιά νερά» του Le Mans. Η επιστροφή στους αγώνες είναι πάντα μία καθοριστική στιγμή για την εταιρία. Τώρα ήρθε η ώρα για την επιστροφή του Ford GT. Συνολικά, τέσσερα Ford GT θα αγωνιστούν σε όλο τον κόσμο για τίτλους του πρωταθλήματος το 2016 με τη αγωνιστική ομάδα Ford Chip Ganassi Racing. Δύο από αυτά θα τρέξουν στο IMSA WeatherTech SportsCar Championship (Β. Αμερική) και δύο στο παγκόσμιο FIA World Endurance Championship. Και τα τέσσερα θα αντιμετωπίσουν την 24ωρη πρόκληση του Le Mans που θα διεξαχθεί στη Γαλλία στις 18-19 Ιουνίου.
Lexus
Η Lexus επικράτησε του ανταγωνισμού και πέτυχε την υψηλότερη θέση στην έρευνα αξιοπιστίας οχημάτων 2016 J.D. Power & Associates Vehicle Dependability Study (VDS) για πέμπτη συνεχή χρονιά. Η Toyota Motor Sales (TMS) έλαβε συνολικά έξι βραβεία κατηγορίας ενώ τέσσερα από τα 10 κορυφαία μοντέλα ανήκουν στην TMS. Τα αποτελέσματα της έρευνας βασίζονται στον αριθμό των προβλημάτων που ανέφεραν οι ιδιοκτήτες οχημάτων (model year 2013) στην τρίτη χρονιά από την ημ/νία ταξινόμησης. Η Toyota βρέθηκε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης και έλαβε τρία βραβεία κατηγορίας. Το Toyota Prius αναδείχτηκε πρώτο στην κατηγορία Compact Multi-Purpose Vehicle, ενώ το δημοφιλές Toyota Sienna επικράτησε στην κατηγορία Minivan. Αντίστοιχα, το Toyota Tundra ηγήθηκε της κατηγορίας Large Light Duty Pickup.
Nissan
Μετά από μια δεκαετία με τεράστια ζήτησης για το Qashqai, η Nissan ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα για το best seller crossover της, ενισχύοντας περαιτέρω τις πωλήσεις του σε όλη την Ευρώπη. Η αγορά των crossovers, της οποίας «θεμελιωτής» είναι το Qashqai, σημειώνει συνεχή άνοδο. Η ζήτηση αυξάνεται με τέτοιους ρυθμούς, με τη Nissan να σημειώνει ρεκόρ στον όγκο παραγωγής με 300.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο, στη πρώτη γραμμή των εγκαταστάσεων του εργοστασίου της στο Sunderland, σε 24ωρη λειτουργία και με ρυθμό κατασκευής ενός Qashqai κάθε λεπτό! Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα, οι μηχανικοί της Nissan ετοιμάζουν και δεύτερη γραμμή παραγωγής για το Qashqai στο ίδιο εργοστάσιο, με μια επένδυση ύψους €29 εκ., προκειμένου να καλύψουν την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.