Αυτοκινηση

Peugeot 308 GT

Ένα διακριτικό σπορ πεντάθυρο αυτοκίνητο με οικογενειακά χαρακτηριστικά και υψηλή ποιότητα κατασκευής

Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 564
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τι είναι

>> Η «δίδυμη» σπορ GT έκδοση του μοντέλου 308

>> Ένα διακριτικό σπορ πεντάθυρο αυτοκίνητο με οικογενειακά χαρακτηριστικά και υψηλή ποιότητα κατασκευής

Ξεχωρίζει για

>> Το ότι διατίθεται τόσο με κινητήρα βενζίνης 205 ίππων, όσο και με κινητήρα Diesel 180 ίππων

>> Τη δυναμική του σπορ εμφάνιση, που όμως δεν στερεί τίποτα από όσα θα ζητούσατε από ένα «κανονικό» αυτοκίνητο!

image

Safety First

>> Μεταξύ άλλων, ESC/ESP, αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, κεφαλής, πλευρικοί, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης κ.ά.

Silicon Valley

>> Πλούσιος και πλήρης ο εξοπλισμός άνεσης και ενημέρωσης των δύο 308 GT

>> Προέχει το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης SMEG με οθόνη αφής 7΄΄, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί κ.λπ.

>> Radio CD/MP3 με 4 ηχεία, σύστημα Start & Stop, δείκτης αλλαγής ταχύτητας Gear Shift Indicator (GSI), σύστημα πλοήγησης Blue&Me TomTom 2 Live κ.λπ.

image

Κινείται

>> Το 308 GT διατίθεται με δύο εκδόσεις κινητήρων

>> Η βενζινοκίνητη έκδοση (GT 205) χρησιμοποιεί το υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 THP τεχνολογίας twin scroll, με χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες

>> Αποδίδει 205 ίππους και 285 Nm στις 1.750-4.500 σ.α.λ.

>> Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και με σύστημα Stop&Start με μιτκή εργοστασιακή κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ.

>> Επιταχύνει από 0-100 σε 7,5΄΄

>> Η diesel έκδοση (GT 180) χρησιμοποιεί τον 4-κύλινδρο 2.0 BlueHDi κινητήρα

>> Αποδίδει 180 ίππους και 400 Nm στις 2.000 σ.α.λ.

>> Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και με σύστημα Stop&Start με μικτή εργοστασιακή κατανάλωση 4,0 λίτρα/100 χλμ.

> Επιταχύνει από 0-100 σε 8,4΄΄

Στρίβει

>> Η φιλοσοφία της «Γαλλικής σχολής κρατημάτων» είναι πασίγνωστη και έχει εδραιωθεί δίκαια στο πέρασμα των χρόνων. Η δε Peugeot κουβαλάει μαζί της σαν ξεχωριστή κληρονομιά σπουδαίες αναφορές για το επίπεδο κρατημάτων και εν γένει οδηγικής συμπεριφοράς των μοντέλων της. Και αν αυτό έχει τις ρίζες του στα «νορμάλ» μοντέλα, φανταστείτε πόση μεγάλη εφαρμογή έχει στα μοντέλα με σπορ προσανατολισμό. Τα λογότυπα GT που θα συναντήσετε τόσο στη βενζινοκίνητη όσο και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του 308, σας προδιαθέτουν για εκπληκτικά κρατήματα και αίσθηση σιγουριάς στο δρόμο, με κορυφαία συμπεριφορά στις κάθε είδους στροφές. Μην αναρωτηθείτε για τυχόν «σκληρότητα» των αναρτήσεων, γιατί θα βρεθούμε απέναντι από το θέσφατο: άνεση και κορυφαία κρατήματα σε «πολεμικές» εκδόσεις αυτοκινήτων, πολύ δύσκολα παντρεύονται…

image

Χωράει

>> Ο χώρος αποσκευών είναι 420 λίτρα που γίνονται 1.200 όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωθούν

>> Θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα

Tips

>> Το 308 GT 2.0 diesel είναι εφοδιασμένο με διακόπτες αλλαγής σχέσεων (paddles) στο τιμόνι

>> Ξεχωρίζουμε την ύπαρξη της λειτουργίας Driver Sport, το οποίο είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις κινητήρων,

>> Προσφέρει σπορ ήχο κινητήρα, κόκκινο φωτισμό στα όργανα, απεικόνιση της ισχύος και της ροπής, της πίεσης του τούρμπο, ακριβέστερη και αμεσότερη αίσθηση τιμονιού/γκαζιού κ.ά.

>> Στα υπέρ αναφέρουμε και το πρόγραμμα 4Χ4 της Peugeot, που περιλαμβάνει: 4 χρόνια Άτοκη χρηματοδότηση, 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 4 χρόνια Οδική βοήθεια και 4 χρόνια δωρεάν service

image

Κοστίζει

>> Το βενζινοκίνητο μοντέλο 308 1.6 GT από 30.570 ευρώ με απόσυρση

>> Το πετρελαιοκίνητο μοντέλο 308 2.0 BlueHdi GT από 36.100 ευρώ με απόσυρση

Κάτι άλλο;

>> Και στα δύο 308 GT ο εμπρός άξονας βρίσκεται χαμηλότερα στο έδαφος κατά 7 mm (ο πίσω κατά 10 mm), ενώ υπάρχει διαφορετική και πιο σπορ ρύθμιση του σασί.

>> Οι δύο GT εκδόσεις του 308 διατίθενται τόσο στο πεντάθυρο hatchback αμάξωμα όσο και στο station wagon

Προβληματίζει

>> Το ότι δυσκολευόμαστε να βρούμε μειονεκτήματα, ίσως;

image

image


Fast Lane

4o Motor Festival

image

Πλαισιωμένη από σπάνια εκθέματα της αυτοκίνησης, που συναντάμε στο χώρο εκδηλώσεων του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, δόθηκε η συνέντευξη τύπου για τη διεξαγωγή του 4ου Μotor Festival, που θα εξελιχθεί στο ΣΕΦ το Σαββατοκύριακο 16-17 Απριλίου. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πολυθεματικό φεστιβάλ που μας υπόσχεται πολλές εκπλήξεις, όπως Harley Davidson Live Show, επιδείξεις πολεμικών τεχνών, σεμινάρια οδικής ασφάλειας από τον Ιαβέρη, διαγωνισμοί για το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο και τη δημοφιλέστερη μοτοσικλέτα του φεστιβάλ, Fire & Led Show, αυτοκίνητα που συμμετέχουν στους αγώνες drift και άλλα πολλά. Παράλληλα, θα έχουμε μία σπάνια ευκαιρία να δούμε από κοντά το Elênica, το πρώτο ελληνικό supercar με παραμετρικό σασί που σχεδίασε ο μηχανολόγος-μηχανικός Δημήτρης Χατζηκακίδης και το οποίο διαθέτει σειρά από στοιχεία που εμφανίζονται πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία όπως το παραμετρικό σασί, το στοιχείο αναρτήσεως και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες. Το διήμερο φεστιβάλ για το Motor Style που πραγματοποιεί η εταιρεία Magic Lamp, έχει στόχο να δείξει πως το μηχανοκίνητο δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς ή ένας αγώνας δρόμου, αλλά μόδα, απόλαυση, τρόπος και στάση ζωής. Η τιμή του εισιτηρίου θα είναι 5 ευρώ.

Renault

image

Η Teoren Motors B. N. Θεοχαράκης, αποκλειστικός εισαγωγέας της Renault στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2013, δημιουργεί ένα σύνολο υπηρεσιών το οποίο βελτιώνει σε συνεχή βάση το επίπεδο εξυπηρέτηση των πελατών της. Στο πλαίσιο αυτό από τις 31 Μαρτίου, με το νέο πρόγραμμα Renault Total Care 5+, όλοι οι ιδιοκτήτες Renault ηλικίας άνω των 5 ετών μπορούν να απολαμβάνουν ειδικές προνομιακές τιμές για τη συντήρηση και επισκευή του αυτοκινήτου τους. Το Renault Total Care 5+ περιλαμβάνει 10 πακέτα συντήρησης και επισκευής τα οποία καλύπτουν σχεδόν το σύνολο των εργασιών που μπορεί να χρειαστεί ένα αυτοκίνητο, ενώ το κόστος ξεκινά από τα 58 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Viagas

image

H Viagas προτείνει την τοποθέτηση εξελιγμένων συστημάτων Υγραεριοκίνησης, με κόστος τοποθέτησης €594. Με την τιμή της βενζίνης να επιβαρύνει σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό, η λύση της υγραεριοκίνησης, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί μονόδρομο καθώς εξασφαλίζει τη μείωση έως και 50% του κόστους κατανάλωσης καύσιμου. Η υγραεριοκίνηση στα αυτοκίνητα είναι διαδεδομένη στην Ευρώπη τα τελευταία 50 χρόνια αφού πέραν της σημαντικής μείωσης κατά 50% του κόστους κατανάλωσης καύσιμου συνεισφέρει: Στην κατά 15% μείωση των εκπομπών CO2, στην καλύτερη και μακροβιότερη λειτουργία του κινητήρα, αφού το υγραέριο (LPG-Liquefied Petroleum Gas) αφήνει μηδενικά κατάλοιπα κατά την καύση του και στο διπλασιασμό της αυτονομίας του αυτοκίνητου σας, που πλέον κινείται είτε με βενζίνη είτε με υγραέριο.

Opel

image

Μετά την αναβολή του Rallye Liepāja στη Λετονία στις αρχές Φεβρουαρίου λόγω καιρικών συνθηκών, το Circuit of Ireland Rally, 7-9 Απριλίου σηματοδοτεί τώρα την έναρξη της σεζόν για το 2016 ERC Junior της FIA. Έτοιμη να υπερασπιστεί τον τίτλο του πρωταθλήματος Junior, η Opel Motorsport ξεκινά τη σεζόν με υψηλές προσδοκίες. Πέρσι, οι Emil Bergkvist και Marijan Griebel τερμάτισαν τον ασφάλτινο αγώνα στο Belfast –πρωτεύουσα της Β. Ιρλανδίας– με το ADAM R2 πετυχαίνοντας διπλή νίκη. Οι οδηγοί της Opel Marijan Griebel, Julius και Chris Ingram φιλοδοξούν και φέτος να κατακτήσουν θέσεις στο βάθρο.