- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Τo quiz της εβδομάδας
Άσκηση για την βελτίωση της νοημοσύνης οδηγών με IQ* χαμηλότερο των 35** μονάδων
1. Ποιος οδηγός πάρκαρε δεύτερος στην οδό Κολοκοτρώνη;
α) Της μηχανής.
β) Του ΙΧ.
γ) Πάρκαραν συγχρόνως.
2. Πόσα μέτρα είναι η απόσταση μεταξύ του ΙΧ και της μηχανής;
α) 1,95 μ.
β) 0,75 μ.
γ) 0,23 μ
3. Γιατί δεν τους «έγραψε» η Δημοτική Αστυνομία;
α) Δεν τους προλαβαίνει.
β) Τα τραπεζοκαθίσματα είναι πιο προσοδοφόρα.
γ) Της τέλειωσαν τα μπλοκάκια.
Σωστές απαντήσεις: 1γ, 2γ, 3α
* δείκτης ευφυίας **ΙQ νεροβούβαλου.
Οι τραμπάλες της Αγίων Αναργύρων και άλλα πεζοδράματα
Αν και το δεξί γόνατό μου πονά ακόμα από το τελευταίο σκουντούφλημα στην Αγίων Αναργύρων πριν ένα μήνα, είχα αποφασίσει να μην ασχοληθώ άλλο με το θέμα, αλλά τις προάλλες κι ενώ έπινα ανυποψίαστος τον καφέ μου στον προαναφερθέντα πολυσύχναστο δρόμο της γειτονιάς μου, άκουσα μια γοερή κραυγή και είδα μια ηλικιωμένη τουρίστρια μπρούμητα στο ξεχαρβαλωμένο λιθόστρωτο.
Η οδός Αγίων Αναργύρων Κυριακή απόγευμα, με ήπια κυκλοφορία πεζών. Υπάρχουν οδηγοί ΙΧ που επιμένουν και κορνάρουν ή μηχανές που μαρσάρουν για να περάσουν.
Στους συμπατριώτες της που έσπευσαν να την σηκώσουν στα πόδια της, ισχυριζόταν ότι δεν κτύπησε πολύ, αλλά το ίδιο έλεγα κι εγώ πριν μερικά χρόνια, όταν έκανα μια βουτιά στον πεζόδρομο της Ερμού, μπροστά στο αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ. Για να μην κυκλοφορούν αυτοκίνητα και μηχανές στον πεζόδρομο η Δημοτική Αστυνομία είχε στήσει εκείνο το βράδυ τα γνωστά -από τις παρελάσεις- κάγκελα και είχε αφήσει ένα στενό πέρασμα για τους πεζούς. Για κακή μου τύχη σ’ αυτό ακριβώς το σημείο ήταν πεταμένη μια διάφανη κρεμάστρα που είχε μάλλον περισέψει από το κυριακάτικο γιουσουρούμ. Κι εγώ αντί να βλέπω που πατάω κοίταξα με ευγνωμοσύνη τους Δημοτικούς Αστυνόμους που επιτέλους αποφάσισαν να επιβάλλουν τον νόμο. Και φυσικά την πάτησα -την κρεμάστρα-, “έφυγα” μαζί της και μ΄ ένα θεαματικό πλονζόν κατέληξα στους κυβόλιθους και στα τέσσαρα -όπως θέλει τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης ο ΥΠΕΘΑ.
Τα επακόλουθα της πτώσης ήταν μια ρύξη μηνίσκου, μια αρθροσκοπική επέμβαση, 20 φυσικοθεραπείες, παγοκύστες, ασκήσεις, 2 εβδομάδες με πατερίτσες κι άλλες τρεις με μαγκούρα.
Η φοβούμενη αξιώσεις αποζημίωσης νομική υπηρεσία του Δήμου, μου το ξέκοψε, απαντώντας ότι ο Δήμος Αθηναίων δεν φέρει καμία ευθήνη για οτιδήποτε, πράγμα που φαίνεται και στα πεζοδρόμια ή πεζόδρομους της πόλης.
Χαρακτηριστική λιθόστρωση της οδού Αγίων Αναργύρων στου Ψυρρή. Ευτυχώς -για την “Κουμουνδούρου”- δεν έχουν παρατηρηθεί αντιεξουσιαστικές δραστηριότητες στην γειτονιά.
Επιστρέφω στην Αγίων Αναργύρων, όπου το ίδιο ηλιόλουστο απόγευμα, 20 λεπτά μετά την τουρίστρια και εικοσπέντε μέτρα πιο κάτω μια νεαρή σερβιτόρα σκοντάφτει και ευτυχώς πέφτει στις παλάμες της και δεν τρώει τα όμορφα μούτρα της στο λιθόστρωτο, το οποίο έχει την εξής σατανική ιδιομορφία: Αποτελείται από κυβοειδείς λίθους, οι οποίοι στα σημεία που έχει βουλιάξει το διαβρωμένο υπόστρωμα συμπεριφέρονται σαν τραμπάλες και αλλάζουν κλίση καθε φορά που τους πατά μια ρόδα. Όταν μάλιστα βρέξει μ΄ένα απλό πάτημα, μικροί πίδακες μουσκεύουν τα παπούτσια και τα μπατζάκια σου. Αρκεί να μην περάσει καμιά μηχανή ή αυτοκίνητο από τις νερολακκούβες.
Χαρακτηριστική σχάρα αποχέτευσης ομβρίων.
Το χειρότερο είναι, ότι η οδός Αγίων Αναργύρων, αν και είναι μονόδρομος ήπιας κυκλοφορίας, η τελευταία γίνεται και στις δύο κατευθύνσεις, ακόμη και στο πεζοδρομημένο τμήμα του δρόμου. Χρόνια τώρα ο ΚΟΚ έχει πάψει να ισχύει στου Ψυρρή, αλλά γι αυτό φταίει η τροχαία που βάζει πινακίδες που δεν καταλαβαίνουν οι νέοι οδηγοί -όπως η μπλέ του παιδόφιλου με το κοριτσάκι στο χέρι.
Χαρακτηριστικοί κυβοειδείς λίθοι τραμπάλες.
Το έργο -ΥΠΕΧΩΔΕ- της αποχέτευσης και λιθόστρωσης ολοκληρώθηκε επί δημαρχίας Αβραμόπουλου το 1999, αλλά το 2001 που μετακόμησα στου Ψυρρή το βρήκα σ΄αυτή την άθλια κατάσταση. Παλιοί περίοικοι θυμούνται ότι η αποχέτευση των ομβρίων δεν λειτούργησε ποτέ, αν και ο δήμαρχος πρόλαβε να επιθεωρήσει το έργο. Έκτοτε δεν ασχολήθηκε κανείς, ακόμα και όταν το λιθόστρωτο επεκτάθηκε και στις παρόδους Ναυάρχου Τάκη, Αγαθάρχου και τον πεζόδρομο της Λουκά Νίκα, που έγινε το
-τζάμπα- πάρκινγκ της γειτονιάς.
Σχάρα αποχέτευσης ομβρίων στην γωνία Αγίων Αναργύρων και Λουκά Νίκα. Δήμος ή ΕΥΔΑΠ; Ερώτηση για το επόμενο quiz. Εδώ σας θέλω.
Σκόπιμο θα ήταν, πριν ξεκινήσει ο Δήμος την παρέμβασή του «Επιστροφή στην Αθήνα», να ρίξει μια ματιά στον ρημαδόδρομο κι ένας από τους 10 αστυνομικούς που φρουρούν τον ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ-105,5 FM να μοιράζει στους παραβάτες οδηγούς φυλλάδια με λίγα βασικά σήματα του ΚΟΚ -για μια εβδομάδα, μετά πρόστιμα.
Νίκος Περάκης
Πεζογράφος και πεζοπόρος
Υ.Γ. Σήμερα το μεσημέρι σκόνταψαν -δεν έπεσαν- σε μισή ώρα τρεις τουρίστες που χάζευαν τις γραφικότητες αντί να προσέχουν που πατάνε. Αν καμία φιλαθρωπική ΜΚΟ θελήσει να κάνει μια αγωγή στον Δήμο, εκτός από ΄μένα, έχω αξιόπιστους μάρτυρες για όλα τα παραπάνω περιστατικά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έξυπνες προτάσεις από ειδικούς που θα κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη
To Ακρόπολις συνεχίζει την εκθετική του πορεία σε επίπεδο διεθνούς προβολής, ως διαχρονικός πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό
Είναι τα πράγματα στον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τα παρουσιάζει η σύγχρονη «απλοϊκή» εκδοχή του marketing; Είναι κάτι σαν «λευκή συσκευή», ας πούμε;
Η Audi ξαναθυμίζει τα sedan μοντέλα με τον εντυπωσιακό διάδοχο της οικογένειας Α5
Το Pyrrole Red υπήρξε μια σύγχρονη, φωτεινή κόκκινη χρωστική ουσία
Τουλάχιστον μία φορά ο κάθε οδηγός, στο οδηγικό του βιογραφικό, έχει αντιμετωπίσει τέτοια συνθήκη
Αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση με καινοτόμα σχεδίαση και τεχνολογία
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Εκπτώσεις σε όλα τα δημοφιλή μοντέλα της πλούσιας γκάμας
Το πρώτο μοντέλο της νέας σχεδιαστικής γλώσσας (Design Compass)
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.