Αυτοκινηση

Ο Βασίλης Σαρλής της Λάμδα Star μάς μιλάει για το νέο smart

Το νέο μοντέλο του μικρού που αγαπήσαμε

Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πιστεύετε ότι το νέο smart fortwo θα φέρει και νέο αγοραστικό κοινό στην μάρκα;

To smart fortwo δεν είναι μεν νέο μοντέλο για τον όμιλο της Daimler, είναι όμως ένα τελείως νέο αυτοκίνητο όσον αφορά στην προσέγγιση της αστικής μετακίνησης και την εξέλιξη του καθημερινού τρόπου ζωής.

Είναι ένα αυτοκίνητο που πείθει με την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, που εντυπωσιάζει με το κύκλο στροφής του, που τέλος, προσαρμόζεται εξαιρετικά στην αυστηρή καθημερινότητα, με τους ελάχιστους χώρους πάρκινγκ, και ασφαλώς με τορυθμό κίνησης των οχημάτων συνεχώς να μεγιστοποιείται.

Πιστεύω λοιπόν ότι τα χαρακτηριστικά του νέου smart fortwo απευθύνονται σε ένα κοινό που αυξάνεται ποσοτικά και εξελίσσεται ποιοτικά και οι ανάγκες του διαμορφώνονται με γνώμονα την ζωή εντός των πόλεων.

Ούτως ή άλλως μην ξεχνάμε ότι το κοινό της smart απαρτίζεται από νέους ανθρώπους, που έχουν μεγαλώσει σε «κλειστές» μεγαλουπόλεις με αντίστοιχη αστική κουλτούρα.

Είναι το νέο Smart συνεχιστής της παράδοσης των smart που γνωρίσαμε τόσα χρόνια τώρα και που δημιούργησε μία νέα κατηγορία αυτοκινήτων πόλης;

Έχει πολύ ενδιαφέρον η ερώτηση σας και θα έλεγα ότι με γεμίζει μνήμες. 

Είμαι σε ταξίδι στη Νυρεμβέργη το χειμώνα του μακρινού 1998 και βλέπω να περνάει μπροστά μου ένα περίεργο μικρό αυτοκίνητο. Είχα διαβάσει γι’ αυτό, είχα δει φωτογραφίες αλλά η εικόνα του ήταν το κάτι άλλο!

Το smart fortwo ήταν και είναι το πιο ρηξικέλευθο και ευφυές project της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια. Αυτό κυρίως όμως που επετεύχθη με τη νέα γενιά είναι ένα πιο πλήρες, πιο ασφαλές και οικονομικό όχημα που προστατεύει τις αρχικές του αξίες και προάγει τα κορυφαία του χαρακτηριστικά με τρόπο σαφή και άμεσο σε ένα κοινό που συνεχώς αναζητά πιο ολοκληρωμένες λύσεις στη μετακίνηση του.

image

Ο ερχομός της νέας γενιάς smart forfour σε ποιο target group απευθύνεται;

Νομίζω ότι η απάντηση είναι προφανής. Σε όλους μας!

Το smartforfour είναι ουσιαστικά η smart λύση στα 4θυρα σούπερ μίνι αυτοκίνητα.

Είναι πανέμορφο, ευρύχωρο, ικανό να μεταφέρει 5 επιβάτες, με τεχνολογία αιχμής σε κιβώτιο, τηλεματική και κινητήρες και ασφαλώς είναι ενα αυτοκίνητο με όλες τις «έξυπνες» λύσεις smart!

Αν θέλετε όμως να συγκεκριμενοποιήσω σε ένα προφίλ αγοραστών θα έλεγα ότι η κατηγορία του ηλικιακού γκρουπ 25-35 αλλά και νέες οικογένειες με μεταφορικές ανάγκες άνω των 2 ατόμων είναι οι πιο χαρακτηριστικοί αγοραστές του νέου smart forfour.

Σε μία εποχή που οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί δραστικά, γιατί κάποιος να επιλέξει να αγοράσει, αυστηρά, αυτοκίνητο πόλης;

Καταρχάς να ορίσουμε τι σημαίνει μείωση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων. Η «αγορά» φέτος κατέγραψε μια συνολική αύξηση της τάξης του 5-6%, ενώ είχαμε το ασταθέστερο οικονομικά και πολιτικά περιβάλλον των τελευταίων ετών.

Επίσης είχαμε 3 εκλογικές αναμετρήσεις και βεβαίως περιορισμό στην κίνηση κεφαλαίων σε όλο το δεύτερο μισό της χρονιάς.

Στη λογική λοιπόν ότι η «αγορά» βρίσκεται μεν μακριά από τον μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2010 αλλά στη βάση ότι διαμορφώνεται μια μικρή αλλά ουσιαστική ανάπτυξη στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, φαίνεται ότι περνάμε σταδιακά σε μια πιο ορθολογική προσέγγιση και κάλυψη των προϋποθέσεων που πρέπει να πληροί η αναζήτηση ενός μέσου μετακίνησης.

Έτσι ενώ πλέον η αγορά των αυτοκίνητων κατέληξε στο κατώτατο σημείο πωλήσεων, οι πιέσεις που δέχτηκε την τελευταία πενταετία συνεχής ύφεσης έχουν αφήσει ανεκπλήρωτες ανάγκες μιας μεγάλης πελατειακής βάσης που προσπαθεί σταδιακά να τις καλύψει, όντως με ένα τρόπο που δείχνει ότι μάλλον προσωρινά δεν ευνόησε τις ειδικές (niche) κατηγορίες, όπως είναι τα μικρά «αστικά» αυτοκίνητα.

Συμπερασματικά, εφόσον θα ομαλοποιηθεί το περιβάλλον και οι συνθήκες είναι κατάλληλες, οι καταναλωτές θα περάσουν από την «επίπεδη» αξιολόγησή του: σε ένα αυτοκίνητο να χωρέσουν όλα τα ζητούμενα· στην κάλυψη των ειδικών καθημερινών αναγκών που προκύπτουν από τον τρόπο ζωής τους.

Και ασφαλώς τα μικρά έξυπνα αυτοκίνητα πόλης είναι πλέον μια αναμφισβήτητη προϋπόθεση για το ευ ζην όλων μας.

Τελικά, μετά από τόσα χρόνια κυκλοφορίας των smart, υπάρχει εικόνα αν το προτιμούν περισσότερο γυναίκες ή άντρες; Και γιατί;

Ναι, η αλήθεια είναι ότι μας έχει προβληματίσει αρκετά αυτό το ερώτημα!

Κοιτώντας συχνά οδηγούς smart, βλέπω συνήθως νέους ανθρώπους, ασφαλώς και από τα δύο φύλα.

Αυτό που νομίζω βέβαιο είναι ότι οι ιδιοκτήτες smart έχουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά.

Προσεγγίζουν αισθητικά το αυτοκίνητο που οδηγούν, έχουν και χρηστικό ασφαλώς κριτήριο αλλά επιλέγουν κατά πρώτο λόγο τη μετακίνηση σαν προέκταση της προσωπικότητάς τους.

Πιστεύω λοιπόν ότι έστω και αν ακούγονται προϋποθέσεις που αγγίζουν πιο πολύ γυναικεία χαρακτηριστικά, ότι όλο και πιο πολλοί άντρες περιγράφονται σε αυτή την κατηγορία αγοραστών, με συνέπεια το κοινό μας να μοιράζεται ισόποσα σε γυναίκες και άντρες.

Σίγουρα ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, ένας ιδιοκτήτης smart θέλει να ξεχωρίζει και να οδηγεί ένα αυτοκίνητο που ο χαρακτήρας του θα ξεπερνάει την αδιάφορη, καθημερινή μετακίνηση.

Κλείνοντας θα ήθελα να σημειώσω ότι τα smart είναι αφενός μέρος του σύγχρονου τρόπου ζωής, αφετέρου προσφέρουν στους οδηγούς τους την ευκαιρία για μια ολοκληρωμένη οδηγικά εμπειρία, κάτι που είναι πέρα από οποιαδήποτε στατιστική.