- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τι είναι
> Ένα σύγχρονο, άρτιο αυτοκίνητο στην μικρομεσαία κατηγορία
> Έχει να υπερηφανεύεται ως το μοντέλο με την πιο αθόρυβη καμπίνα στην κατηγορία
Ξεχωρίζει για
> Την ευπώλητη εμπορική του πορεία. Το Focus παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 και από τότε έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο πάνω από 12 εκατομμύρια οχήματα, από τα οποία 6,9 εκατομμύρια στην Ευρώπη, όπου η Ford κατασκευάζει ένα νέο Focus κάθε 90 δευτερόλεπτα.
> Το εσωτερικό του με μία διάταξη πιο φιλική προς το χρήστη, πλαισιωμένη από ένα τιμόνι και μία κεντρική κονσόλα με λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες
> Το hands-free σύστημα Perpendicular Parking, που βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν κάθετα, παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα
Silicon Valley
> Το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2, με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, είναι η αιχμή του δόρατος της Ford στον τρόπο διαχείρισης της επικοινωνίας και ενημέρωσης μιας και λειτουργεί και με φωνητικές εντολές
Ενδιαφέροντα όμως είναι και τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Σημειώνουμε:
> Το νέας γενιάς «Active City Stop» για αποφυγή πρόσκρουσης
> Το «Adaptive Cruise Control»
> Το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος σε κάθετες θέσεις και
> Το «Cross Traffic Alert» που ειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν εμπόδια την ώρα που προσπαθεί να βγει με την όπισθεν από ένα γκαράζ, μιας και λειτουργεί με ραντάρ εμβέλειας 40 μέτρων.
> Το Park-Out Assist υποστηρίζει τους οδηγούς καθώς εξέρχονται από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης. Αφού ο οδηγός επιλέξει την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά, το σύστημα ελέγχει το τιμόνι, ενώ ο οδηγός λειτουργεί γκάζι και φρένο
Κινείται
> Με το νέο βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost που, στο αυτοκίνητο της δοκιμή μας, συνδυάζονταν με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και εφοδιάζεται με Auto-Start-Stop
> Προσφέρεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
> Είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις 150 ή 182 ίππων, και υιοθετεί τεχνολογία ενσωματωμένης πολλαπλής εξαγωγής που είδαμε για πρώτη φορά στον 1.0 EcoBoost της Ford
> Χρησιμοποιεί τις βασικές τεχνολογίες EcoBoost: υπερσυμπίεση, άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing μαζί με νέο, αλουμινένιο μπλοκ
> Διαθέτει υδρόψυκτο intercooler που προσφέρει πιο αποδοτική παροχή αέρα στον κινητήρα, ενώ το σύστημα ελέγχου έχει επαναπρογραμματιστεί με κριτήριο την αθόρυβη, ομαλή λειτουργία και τις επιδόσεις.
Στρίβει
Στον δρόμο, ανέκαθεν, το Focus από την μόλις πρώτη γενιά, δεν είχε αφήσει περιθώρια αμφισβήτησης της ποιότητας κύλισής του, που την συγκαταλέγουμε μεταξύ των κορυφαίων. Τώρα, με νέα γεωμετρία της ανάρτησης, η συμπεριφορά του αυτοκίνητου στον δρόμο είναι οριακά άψογη, ενώ η νέα ρύθμιση ρύθμιση, το έχει κάνει πιο άνετο και ταυτόχρονα σπορ, ενώ αύξησε την ακαμψία του αμαξώματος κάνοντας παράλληλα πιο άμεσο το τιμόνι.
Χωράει
> Ανάλογα την ρεζέρβα, τα λίτρα του πορτμπαγκάζ κυμαίνονται από 277-363
> Είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμα, λόγο της εργονομικής σχεδίασής του χώρου αποσκευών
> Η προσαρμοζόμενη κονσόλα χωράει διάφορα μπουκάλια και κύπελλα, ενώ μπορεί να μεταφέρει ταυτόχρονα ένα μπουκάλι 1L και ένα κύπελλο 0.4
Tips
> Το Electric Power Assist Steering έχει νέα χαρτογράφηση που βελτιώνει την αίσθηση του οδηγού από το δρόμο.
> Το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα Enhanced Transitional Stability της Ford παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το Electronic Stability Control συντομότερα, προς όφελος της ασφάλειας και της οδηγικής άνεσης.
> Το νέο Focus θα εφοδιάζεται επίσης για πρώτη φορά με την τεχνολογία MyKey της Ford. Με το MyKey οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – το οποίο περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, αλλά και να το απενεργοποιήσει τελείως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους. Επίσης, το σύστημα εμποδίζει τον οδηγό να απενεργοποιήσει τα συστήματα ασφάλειας
Κοστίζει
> To μοντέλο 1.5 EcoBoost με τους 182 ίππους από 23.210 ευρώ
> Το μοντέλο 1.5 EcoBoost με τους 150 ίππους από 18.620 ευρώ
> Οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος απόσυρσης
Κάτι άλλο;
> Είναι διαθέσιμο σε 4θ, 5θ και wagon εκδόσεις
> Το νέο Focus θα διατίθεται επίσης με χειριστήρια τύπου paddle, ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αλλάζουν σχέσεις στο κιβώτιο χωρίς να αφήνουν το τιμόνι. Τα χειριστήρια αυτά θα διατίθενται προαιρετικά με όλα τα αυτόματα κιβώτια και το PowerShift, σε εκδόσεις diesel και βενζίνης.
> Η κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ένα νέο, συρόμενο ενσωματωμένο υποβραχιόνιο
Προβληματισμοί
> Στον πίσω άξονα θα προτιμούσαμε την ύπαρξη δισκόφρενων αντί ταμπούρων
> Αν η κορυφαία ποιότητα κύλισης και οι επιδόσεις μας κλείνουν το μάτι (0-100 χλμ/ώρα σε 8,6’’ και τελική κοντά στα 225 χ.α.ώ. τότε η κάπως τσιμπιμένη κατανάλωση δεν θα μας απασχολήσει.
FAST LANE
Αγορά
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Αύγουστο 2015 υπήρξαν αυξημένες κατά +21,0% ως προς το μήνα Αύγουστο 2014. Συνολικά, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +8,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -73,6% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
Renault
Σχεδόν 400 αθλητές έλαβαν μέρος στις αρχές Σεπτεμβρίου, στον 29ο Ορειβατικό Μαραθώνιο Ολύμπου. Η διοργάνωση του αγώνα από τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης υποστηρίχθηκε από τις Renault και Dacia , ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η υποστήριξη του αγώνα από μεγάλο αριθμό εθελοντών. Στην ορεινή διαδρομή των 41χλμ. δοκιμάστηκαν τόσο τα όρια των αθλητών, όσο και εκείνα των αυτοκινήτων τα οποία, στα πλαίσια υποστήριξης πέρα από τις δύσβατες διαδρομές είχαν να αντιμετωπίσουν και το μεγάλο υψόμετρο, με το ψηλότερο σημείο της διαδρομής να αγγίζει τα 2.648μ. Νικητής του μαραθωνίου αναδείχθηκε ο Θωμάς Ανδρούτσος, ενώ στις γυναίκες πρώτη ολοκλήρωσε τη διαδρομή η Τσεκόσκα Κατάρζυνα.
Toyota
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης IAA, το νέο Toyota Prius κάνει την επίσημη πρεμιέρα του. Το νέο μοντέλο βασίζεται στα πλεονεκτήματα και τα επιτεύγματα των προκατόχων του και προτίθεται να εγκαινιάσει νέα πρότυπα στους τομείς οικονομίας καυσίμου, εκπομπών ρύπων και απόδοσης. Κάθε επόμενη γενιά Prius έχει βελτιώσει αυτούς τους τομείς, αλλά το νέο μοντέλο στοχεύει να κάνει το μεγαλύτερο άλμα επιδόσεων στην ιστορία του. Αντλώντας ισχύ από μία νέα γενιά του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota, το νέο Prius έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο προσφέροντας μία πολύ πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία.
Peugeot
Oι δύο οδηγοί της Peugeot Total, Στεφάν Πετερανσέλ και Συρίλ Ντεσπρέ, αντιμετώπισαν με επιτυχία τις ευμετάβλητες καταστάσεις που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια του άτυπου (μη θεσμικά πρωταθληματικού) αγώνα China Silk Road Rally. Έτσι, κατάφεραν μετά από 5.442χλμ αγώνα, να φέρουν τα 2008 DKR στις δύο πρώτες θέσεις, κάνοντας το 1-2, όντας η παρθενική νίκη του αυτοκινήτου, σε ένα αγώνα συνολικής διάρκειας 2 εβδομάδων! Οι συνθήκες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν εξαιρετικά ευμετάβλητες, κυρίως εξ αιτίας των τις καταιγίδων που έπληξαν την περιοχή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το μενού του φετινού China Silk Rally περιελάμβανε τη διάσχιση αχανών εκτάσεων με τεράστιους αμμόλοφους, γρήγορων και τεχνικών κομματιών, ποταμών, βράχων ακόμα και λασπόβαλτων.