- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Νέα τηλεοπτική σεζόν, αλλά παλιές «κλασικές» αξίες. Τα Τηλεόρνεα για άλλη μια χρονιά κάνουν παιχνίδι με την AGB και τα ταπεινότερα ένστικτα του αποκαλούμενου «μέσου τηλεθεατή».
Σάλιαγκας o Τρισγελοίωψ: Έχει αποφοιτήσει από τη μεγάλη θεατρική σχολή του Τρύφωνα Σπιουνέα (aka Χλαπάτσα) και ενδύεται κάθε πρωί τον ρόλο ενός γλοιώδους υβριδίου της τηλεοπτικής ζούγκλας, είτε ως χαζοχαρούμενος γυμνοσάλιαγκας είτε ως βρωμερή σκουληκαντέρα, πονηρή ταραντούλα ή ποντικομαμή. Ένας λαϊκιστής χαμαιλέοντας με master και PhD στο γλείψιμο, έτοιμος να προσαρμοστεί σε κάθε συζήτηση και να θυσιάσει την ούτως ή άλλως χαμένη του αξιοπρέπεια, προκειμένου να δει να ανεβαίνουν τα νουμεράκια της τηλεθέασης. Παιδί του λαού, προστάτης των χαμηλοσυνταξιούχων και κύριος εκφραστής της τηλεοπτικής εκμετάλλευσης του πόνου και της οργής των πολιτών, ο Σάλιαγκας θα διαρρήξει τα ιμάτιά του για το κόψιμο των επικουρικών συντάξεων, τις μειώσεις των μισθών και θα απειλήσει αγανακτισμένος την κυβέρνηση και την τρόικα εκσφενδονίζοντας αντιμνημονιακούς μύδρους με χουντικές αναφορές και εθνολαϊκίστικες κορώνες που συνέβαλλαν εν γνώσει του στη νομιμοποίηση του ναζιστικού εκτρώματος της Χρυσής Αυγής στη λαϊκή συνείδηση. Με άκρατο μελοδραματισμό, φτηνή δημαγωγία και με ένα θεατρινίστικο κλείσιμο του ματιού για αποφυγή παρεξηγήσεων, θα μαλώσει όλους τους βουλευτές του πάνελ του (διαλεγμένοι από το πανέρι) και, αφού τους κάνει ντα στα κωλαράκια, θα τους ρίξει μέσα στη ρωμαϊκή αρένα να αλληλοφαγωθούν δίχως έλεος, όπως επιτάσσει το καλοστημένο πλάνο της παραγωγής. Σε διαφωνία με το φιλολαϊκό προφίλ του Βασιλάκη Καΐλα που προσπαθεί να περάσει, ο Σάλιαγκας ο Τρισγελοίωψ κατοικεί σε βιλάρες στα βόρεια προάστια, συναναστρέφεται μεγαλοεπιχειρηματίες και δεν του καίγεται καρφί, αν η γριά από τον Βόλο έχεσε τον κόσμο όλο.
Μπόμπα η Χαμουρόξανθους: Πριν από πολλά χρόνια είχα παραβρεθεί σε έναν κρίσιμο αγώνα μπάσκετ Γ’ Εθνικής. Έπειτα από ένα άδικο σφύριγμα του διαιτητή, υποστηρικτές της ντόπιας ομάδας άρχισαν να πετούν κέρματα, ενώ την ίδια στιγμή ένας φίλαθλος σηκώθηκε και εκσφενδόνισε μέσα στο γήπεδο έναν τηλεφωνικό κατάλογο. Συμπέρασμα; Ό,τι έχει ο καθένας. Πάνω στην ίδια λογική, η Μπόμπα η Χαμουρόξανθους χρησιμοποίησε τα φυσικά της προσόντα ελλείψει άλλων ταλέντων, όπως η μόρφωση, η κατάρτιση σε ένα επαγγελματικό αντικείμενο ή η ικανότητα να φέρει τηλεθεάσεις χωρίς να τουρλώσει τον κώλο της στον φακό της κάμερας, προκειμένου να διαπρέψει στον χώρο της show biz ως παρουσιάστρια, συμπαρουσιάστρια ή γλάστρα σε πρωινά και μεσημεριανά μαγκαζίνο. Οι στρατηγικά άρτιες τακτικές στο ξεκίνημα της καριέρας της, όπως φωτογραφίσεις σε περιοδικά του Κωστόπουλου, βίζιτες, συναναστροφές με σελέμπριτις, γλείψιμο, φλερτ ή κρεβατώματα με καναλάρχες, όπως και οι διαρκείς επιδείξεις του πλούσιου μπούστου της προς τέρψιν των αρσενικών και προς αποβλάκωσιν των νοικοκυρών, την κατέστησαν γρήγορα την πιο αγαπημένη και ταυτόχρονα πιο μισητή περσόνα των κουτσομπολίστικων περιοδικών και εκπομπών. Αγαπημένη, γιατί ταΐζει ένα ολόκληρο σύστημα κίτρινων δημοσιογραφίσκων που ασχολούνται με την κωλοχαράδρα της, την κυτταρίτιδα στους γλουτούς και τις τρίχες στα ρουθούνια της. Μισητή, γιατί οι υψηλές μετοχές στο χρηματιστήριο της τηλεοπτικής μπανανίας της χαρίζουν ενίοτε το πλεονέκτημα να συμπεριφέρεται με σνομπισμό στους παπαράτσι και να μην τους κυνηγάει, όπως στο παρελθόν. Η Μπόμπα η Χαμουρόξανθους έχει εγκαθιδρύσει στο τηλεοπτικό τοπίο το στερεότυπο της αφελούς χαμογελαστής ξανθιάς με το IQ κάμπιας, ενώ στην πραγματικότητα είναι εξυπνότερη ακόμη και από μια ακρίδα.
Κατίνα η Σαχλόδοντη: Το 1930 η μαγείρισσα Ruth Graves Wakefield έγινε πλούσια και διάσημη όταν, αντί για κουβερτούρα, έβαλε στα cookies της κομμάτια σοκολάτας. Επί χρόνια, η Κατίνα η Σαχλόδοντη έψαχνε μια αντίστοιχη τηλεοπτική συνταγή για να αποκομίσει κέρδη και φήμη με κάθε κόστος! Αντί για lifestyle και τετριμμένες θεματολογίες γύρω από τις ζωές διάσημων καλλιτεχνών, η παρουσιάστρια δοκίμασε να ρίξει στο μίξερ, trash, υπόκοσμο, κιτρινίλα, ριάλιτι, παρακμή, τσόντα, περιθώριο, διανοητικά καθυστερημένους, σαχλαμπούχλες κωμικούς, ημίτρελους νταβατζήδες, τραβεστί, βίζιτες, cult περσόνες, ντουγάνια τραγουδίστριες, και bingo! Η συνταγή πέτυχε! Καταγοητευμένα τα πρόβατα της πολυθρόνας από το αισθητικό αποτέλεσμα, υπερκατανάλωσαν το νέο και πολλά υποσχόμενο προϊόν λοβοτομής και το αγκάλιασαν δίδοντας τα εύσημα στον άνθρωπο που άγγιξε επιτέλους το πραγματικό τους γούστο. Αδίστακτη και χοντρόπετση, φίλαυτη και εμπαθής, η αρχιέρεια της τηλεοπτικής ευτέλειας είναι καθ’ όλα έτοιμη να θυσιάσει εαυτό, φίλους και οικογένεια στον βωμό της θεαματικότητας, πουλώντας αίμα, δάκρυα και ιδρώτα κάτω από την επίφαση της κοινωνικής ευαισθησίας και συνοδεία θεατρικών συγκινήσεων μετά συγνώμης στο υπανάπτυκτο κοινό. Εντός ατζέντας όλη η επικαιρότητα. Αιμομιξίες, κοπρολαγνείες, ανορεξίες, ναζιστικό lifestyle, χαροκαμένες μάνες και στο ενδιάμεσο συμβουλές ομορφιάς και υγείας για ξεκάρφωμα, μαζί με έναν μοντέρνο πολυδονητή συν τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες δώρο. Το πάνελ των εκπομπών της Κατίνας κοσμούν ατάλαντοι ηθοποιοί με βιογραφικό σε όλες τις τηλεσαπουνόπερες, τραγουδιστές που δοκιμάζουν τις φωνητικές τους χορδές πλέον μόνο σε karaoke και δεκάδες άλλοι διάττοντες αστέρες που αποδέχονται τις προσκλήσεις της με την ψευδαίσθηση ότι θα βγουν με αυτήν την κίνηση από τον βούρκο της αφάνειας.
Κοσμάκης ο Ζουφιοκέφαλος: Υπάρχει μια ωραία σκηνή στην ταινία «Το Ψώνιο», όπου ένα αμάξι χτυπάει ελαφρώς τον Σωτήρη Μουστάκα και κάποιος περαστικός τον σηκώνει και τον ρωτάει «Τι έγινε, ρε φίλε;», για να πάρει την απάντηση «Δεν ξέρω, εγώ μόλις ήρθα». Ο Κοσμάκης ο Ζουφιοκέφαλος δεν έχει καμία απολύτως ιδέα για τις αιτίες που οδήγησαν τη χώρα στην οικονομική κρίση. Μόλις ήρθε. Και τώρα που ήρθε αργοπορημένα; «Πού είναι το κράτος;», «Πού είναι αυτοί που μας έφεραν σε αυτήν την κατάσταση;», «Φέρτε τους εδώ μπροστά μου… να τους ξαναψηφίσω!». Αγαπημένο παιδί του Σάλιαγκα του Τρισγελοίωψ, που διατυπώνει τα ερωτήματα του κόσμου και δίνει μικρόφωνο στον απλό πολίτη, ο Κοσμάκης δεν έχει να αντιπαραθέσει κανένα ουσιαστικό επιχείρημα απέναντι στα εκπαιδευμένα μπουλντόγκ της πολιτικής σκηνής που παρακολουθούν τον εκπρόσωπο του «λαού», μειδιώντας στο πάνελ. Αμόρφωτος, αφελής, τραχύς, χύμα και τσουβαλάτος, βούτυρο στο ψωμί της εξουσίας, καταφέρνει να κερδίσει 2-3 λεπτά δημοσιότητας από τη Βαρβάκειο Αγορά, ώστε να αναπαραχθούν οι δηλώσεις του στο Αλ Τσαντίρι και να περηφανευτούμε όλοι μαζί, παρέα με τον Λάκη και τις πορδοκλανιάρες μπάμπες του, πως οι Έλληνες δεν χάνουμε το χιούμορ μας ποτέ. Ο Κοσμάκης είναι ένας απλός αγανακτισμένος νοικοκυραίος, ένας βιοπαλαιστής, που η απόγνωση της ανεργίας κατά τη λοβέρδεια λογική μπορεί να τον οδηγήσει μέχρι και στο έγκλημα, ένας άνθρωπος που αποκτά ελεύθερη βούληση μονάχα όταν χρειαστεί να παρανομήσει. Ο Κοσμάκης είναι ικανός να δώσει άφεση αμαρτιών σε όσους καταλήστεψαν το κράτος και να τους ξαναψηφίσει, αρκεί να επιστρέψει αυτός και η φαμίλια του στην επίπλαστη ευημερία του παρελθόντος.
Εμετόσαυροι οι Παντοσκαιρίξ: Οι Εμετόσαυροι οι Παντοσκαιρίξ είναι δεινόσαυροι της ελληνικής δημοσιογραφίας που προκαλούν επώδυνες αναγούλες και εμετούς στους τηλεθεατές επί δεκαετίες. Ο αρσενικός Εμετόσαυρος διαθέτει την άριστη ικανότητα να έρπει και να γλείφει τις όποιες κυβερνήσεις του προσφέρουν άφθονο χρήμα και να μυξοκλαίει και να ωρύεται στο λαϊκό θέατρο της Δευτέρας, χτυπώντας αλύπητα όσους του μπαίνουν εμπόδιο στο άρμεγμα της αγΕλλάδας. Υπόδειγμα λαϊκισμού, συνωμοσιολόγος και ψευτοπατριώτης, φοροφυγάς και ψευτοτσαμπουκάς, σιχαμένη ύαινα του συστήματος, στερείται κάθε πολιτικής ιδεολογίας, προσκυνά σαν θεό το χρήμα, το οποίο και αποταμιεύει σε τράπεζες της Ελβετίας, και είναι ικανός εν μία νυκτί να φτύσει εκεί που έτρωγε, να δαγκώσει το χέρι που τον τάιζε και να αλλάξει φανατικά απόψεις, αρκεί να ζεσταθεί η τσεπούλα του. Στα ίδια χνάρια ο θηλυκός Εμετόσαυρος, το ίδιο συστημικός και καιροσκόπος, πιο χαλκέντερος, πιο προσεκτικός στην υπερέκθεση, λιγότερο συγκρουσιακός στις μπίζνες, με άριστες δημόσιες σχέσεις σε κάθε παράταξη/εκδοτικό συγκρότημα και μανούλα στο να εξασφαλίζει μέσω αυτών θέσεις σε ετερόκλητα αντικείμενα. Θα τον δεις σε πάνελ, πανεπιστήμια, ιδρύματα, διοικητικά συμβούλια, διευθυντικές θέσεις, επιτροπές αξιολόγησης, πολιτικά γραφεία, εταιρίες, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Διατηρεί άψογες σχέσεις με την εκκλησία (business as usual), συντροφεύεται από μια διμοιρία μπάτσους που τον προστατεύουν, καθώς «η μάχιμη δημοσιογραφία ενοχλεί», και ως πιστή κομματική πόρνη δεν θα προδώσει ποτέ τον νταβατζή της, ακόμα και αν αλλάξουν οι κυβερνήσεις, αφού ξέρει να ελίσσεται σε όλα τα περιβάλλοντα του πολιτικού τοπίου.
Εμετόσαυρος θηλυκός
Εμετόσαυρος αρσενικός
Καρνίβορους ο Καφρονύχης: Οι Faith No More έχουν ένα πολύ ωραίο τραγούδι με τον σαρκαστικό τίτλο «We care a lot» και ρεφρέν «it’s a dirty job but someone’s got to do it», που δεν χρειάζεται και πολλές επεξηγήσεις. Ο βρόμικος ρόλος του Καρνίβορους είναι να πείσει το κοινό ότι νοιάζεται και ότι ασκεί απρόσκοπτα το δημοσιογραφικό λειτούργημα, αποκρύπτοντας τη διατεταγμένη αποστολή του να προπαγανδίσει παντί τρόπω τις νεοφιλελεύθερες πεποιθήσεις του, σε απόλυτη εναρμόνιση με την πολιτική γραμμή του σταθμού που εργάζεται. Πατριάρχης της διαπλοκής και της παραπληροφόρησης, στήνει κάθε βράδυ με άψογο σκηνοθετικό χειρισμό ένα muppet horror show συναποτελούμενο από δημοσιογράφους ιδίας ιδεολογικής κοπής (αλλά για τις απαιτήσεις της παράστασης σε κόντρα ρόλους) και δίνει το σινιάλο εκκίνησης της προβοκάτσιας, της παραποίησης γεγονότων, του γαβγίσματος, της λάσπης, σινιάλο για φτηνούς εντυπωσιασμούς και μηρυκασμούς δηλώσεων που περνάνε από το φίλτρο επαϊόντων πολιτικών και οικονομικών αναλυτών, απευθείας απεσταλμένων από τα γραφεία πολιτικών κομμάτων. Ένεκα της μεγάλης ποικιλίας των θεμάτων και της ακατάπαυστης ροής ειδήσεων, ο Καφρονύχης αδυνατεί να σηκώσει το βάρος της διαμόρφωσης της κοινής γνώμης μόνος του και λαμβάνει στήριξη από τον υποβολέα του κοντρόλ μέσω μιας σφηνωμένης «ψείρας» στο αφτί του. Πέρα από τον πακτωλό χρημάτων που αποκομίζει από το θεάρεστο έργο του, φήμες θέλουν μετά τη λήξη του δελτίου να επισκέπτεται στα τέσσερα το γραφείο του καναλάρχη, ο οποίος τον φιλοδωρεί στο στόμα με ένα τραγανό γλύκισμα. Πτοημένος από τις στριγκλιές και τη φασαρία, αποχωρεί από τα γραφεία του καναλιού και αναχωρεί για την ανάληψη καθηκόντων στις υπόλοιπες επιχειρηματικές του δραστηριότητες.