- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Morphoses: Σπουδάζοντας το πώς να συμπεριφέρεστε «ανθρώπινα»
Μια startup που στοχεύει να μας κάνει να λειτουργούμε με περισσότερη ενσυναίσθηση, αυτοπεποίθηση και πιο «ανθρώπινα» στις καθημερινές μας επαφές
Startup Morphoses: Μιλήσαμε με τους Άννα Νατσβλισβίλι, Βασιλική (Ίλια) Τζωρτζοπούλου, Αλέξανδρο Πιθαμίτση για το εγχείρημά τους και τη σημασία των soft skills
Σκεφτείτε την τελευταία φορά που ένας ομιλητής σας καθήλωσε, κάνοντάς σας να βλέπετε τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια. Θυμηθείτε την τελευταία φορά που κάποιος αγαπημένος, ή κάποιος παντελώς άγνωστος, σας έκανε να νιώσετε άνετοι, ασφαλείς, αποδεκτοί. Αναπολήστε τον αγαπημένο σας μέντορα, ή συνεργάτη, εκείνον ή εκείνη που πάντοτε έδινε χώρο στη φωνή σας να ακουστεί και στις ιδέες σας να ανθίσουν. Προσπαθήστε να φέρετε στο μυαλό σας αυτό το είδος ανθρώπου που δρα ευεργετικά προς τον ίδιο και τους γύρω του – που μπορεί να αποδέχεται το σφάλμα, το έλλειμμα, την ήττα και ταυτόχρονα να ηγείται, να δημιουργεί, να προχωρά μπροστά χαράζοντας τον δικό του μοναδικό δρόμο.
Ξέρετε τι το κοινό διαθέτουν όλες οι παραπάνω περσόνες; Έχουν αναπτύξει και καλλιεργήσει τα soft skills ή human skills, τις ανθρώπινες δεξιότητές τους.
«Ο όρος human skills ή soft skills αναφέρεται σε μια πληθώρα δεξιοτήτων, οι οποίες ορίζουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που σκεφτόμαστε αλλά και που πράττουμε. Η ενσυναίσθηση, η αυτοπεποίθηση, η επικοινωνία και η διαχείριση συγκρούσεων αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων δεξιοτήτων» εξηγεί στην Athens Voice η Άννα Νατσβλισβίλι, CEO της Morphoses. Μιας ξεχωριστής start up, η οποία έχει ως αποστολή να μορφώσει και να αναπτύξει τη σημαντικότερη δεξιότητα που χρειάζονται οι άνθρωποι για την καθημερινή τους συμβίωση. Οι δεξιότητες αυτές μας βοηθούν να λειτουργούμε πιο ομαλά, μας κάνουν καλύτερους πολίτες, φίλους, συμμαθητές, συντρόφους και τελικά ανθρώπους. Αν σας φαίνεται δύσκολο να κατανοήσετε ποιος διαθέτει αναπτυγμένες τις συγκεκριμένες δεξιότητες, ίσως θα είναι ευκολότερο να αντιληφθείτε τους ανθρώπους οι οποίοι δεν τις έχουν αναπτύξει. Άνθρωποι που δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν, να δημιουργήσουν δεσμούς, να συμπεριφερθούν φυσιολογικά κάτω από διάφορες συνθήκες.
Με δεδομένο ότι η συζήτηση για τα soft skills είναι πολύ πρόσφατη, εύλογα προκύπτει το ερώτημα: Οι άνθρωποι που δεν καλλιέργησαν ή διδάχτηκαν τα soft skills συνειδητά από μικροί, πώς τα ανέπτυξαν; Τι ήταν αυτό που τους βοήθησε»; «Όλες αυτές οι δεξιότητες, που συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με τον χαρακτήρα μας, αναπτύσσονται ευκολότερα στον άνθρωπο όσο ακόμη η προσωπικότητα πλάθεται, δηλαδή όσο ο άνθρωπος είναι σε μια ηλικία που η προσωπικότητα είναι εν εξελίξει. Μεγαλώνοντας είναι πιο δύσκολο να αναπτύξουμε τα soft skills, αυτό όμως δεν το καθιστά και απίθανο. Συνήθως, τα δεδομένα που αλλάζουν τον χαρακτήρα μας σε μεγαλύτερες ηλικίες αφορούν στιγμές που ο άνθρωπος εκτίθεται σε εμπειρίες που είναι πρωτόγονες για τον ίδιο και ενεργοποιούν τις δεξιότητές του καθοδηγούμενες από το ένστικτο της επιβίωσης», απαντά αφοπλιστικά η Chief Operational Officer της Morphoses, Βασιλική (Ίλια) Τζωρτζοπούλου.
«Ωστόσο μπορεί κάποιος να ενισχύσει τα soft skills και σε μεγαλύτερη ηλικία» συνεχίζει η κυρία Τζωρτζοπούλου. Το πώς εξηγεί ο Chief Product Officer της εταιρείας, Αλέξανδρος Πιθαμίτσης. «Θα πρέπει να συμμετέχει σε προσομοιωτικές εμπειρίες που τον “αναγκάζουν” να σκεφτεί εκτός πλαισίου, να μπορέσει να “μπει” σε διάφορους ρόλους αποβάλλοντας κάθε είδους προκατάληψη αλλά και να προσπαθήσει να επιτύχει έναν στόχο μέσω της δοκιμής διαφορετικών στρατηγικών, ώστε να εξετάσει τελικά ποια ήταν η πιο αποδοτική και αποτελεσματική – και γιατί». Δύσκολο να το περιγράψεις και ίσως δυσκολότερο να το τολμήσεις. Ακόμη και οι άνθρωποι που είναι δεκτικοί στο να βγουν από τα καθιερωμένα πλαίσια, δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να αποβάλουν τις προκαταλήψεις τους. Πολλές φορές δεν είναι σίγουρο ότι αντιλαμβάνονται πως έχουν προκαταλήψεις για διάφορα θέματα. Τις έχουν εξιδανικεύσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε να τις θεωρούν απόλυτα φυσιολογικές.
Ζητήσαμε το σχόλιο της κυρίας Νατσβλισβίλι, σχετικά με τις προκαταλήψεις, καθώς μοιάζει σαν να είναι εκείνες που εμποδίζουν στο μεγαλύτερο βαθμό την ανάπτυξη των soft skills. «Ένας ενήλικας όσο μεγαλώνει και έχοντας βιώσει εμπειρίες στη ζωή του έχει αποφασίσει, επομένως και καταλήξει σε διάφορα συμπεράσματα Ας υποθέσουμε ότι αυτά τα συμπεράσματα είναι κείμενα σε ένα λευκό καμβά. Όσο περισσότερο γεμίζεις τον καμβά αυτόν τόσο λιγότερος χώρος σου μένει, άρα και τόσο μεγαλύτερος ο περιορισμός στο πόσο μεγάλη γραμματοσειρά θα χρησιμοποιήσεις για το επόμενό σου συμπέρασμα. Εν αντιθέσει με ένα παιδί που έχει τον καμβά του εντελώς άδειο, επομένως και περισσότερο χώρο για να μπορέσει να χωρέσει με όποιον τρόπο θέλει τα συμπεράσματα, είτε και να μάθει να μη γεμίζει τον καμβά καθόλου. Όσο μικρότερη η ηλικία, τόσο μεγαλύτερη φαντασία, τόσο ασθενέστερα τα στερεότυπα, τόσο δημιουργικότερη η περιέργεια και η ελευθερία της σκέψης, άρα και τόσο μεγαλύτερο το εύρος λύσεων σε όλους τους “γρίφους” με τους οποίους έρχεται κανείς αντιμέτωπος».
Τι είναι η Μorphoses;
Είναι ένας χώρος προσωπικής έκφρασης και περιπέτειας, όπου τα παιδιά 6-17 ετών μπορούν να ενισχύουν τα soft skills τους όπως η αυτογνωσία, να αυξήσει τα επίπεδα αυτοπεποίθησής τους και να χαράξουν το δικό τους μέλλον στην επαγγελματική τους πορεία. Η πλατφόρμα προσφέρει στον γονέα τη δυνατότητα επιλογής διάφορων μαθημάτων με βάση την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και το πρόγραμμα του παιδιού, που πραγματοποιούνται online, live από επαγγελματίες του χώρου εκπαίδευσης. Μέχρι στιγμής, η εταιρία συνεργάζεται κυρίως με Τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού εταιριών παγκόσμιας εμβέλειας και με Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η συνεργασία είναι αλληλεπιδραστική: η εταιρία κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσει ότι τα παιδιά των εργαζομένων είναι χαρούμενα, δημιουργικά και ενισχύουν τα soft skills/human skills τους, ενώ οι εταιρείες με τη συνδρομή της Morphoses εξασφαλίζουν πιο προσωποποιημένες παροχές σε εργαζόμενους γονείς – άρα πιο χαρούμενους γονείς, πιο πιστούς και ικανοποιημένους εργαζόμενους!
Το όραμά της Morphoses γεννήθηκε μέσα από τη δυνατή επιθυμία να επαναπροσδιορίσουμε τον πυρήνα της μάθησης, με τέτοιο τρόπο ώστε να εστιάζει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων εκείνων που παραμένουν κρίσιμες καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Όραμα της εταιρίας είναι ο εκδημοκρατισμός και η ισότιμη εξασφάλιση της πρόσβασης στην εκπαίδευση που ενισχύει τις ανθρώπινες δεξιότητες – τόσο από την πλευρά του εκπαιδευόμενου, όσο και από την πλευρά του εκπαιδευτή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η νέα μεγάλη τοιχογραφία της Αθήνας από την Urban Act - Πού εστιάζει το έργο του σημαντικού εικαστικού
Κάθε χρόνο κυκλοφορούν την τρίτη Πέμπτη του Νοέμβρη
O ακαταμάχητος Ισπανός θα ενσαρκώσει τον ανατριχιαστικό δολοφόνο Max Candy
Αν σας προβληματίζουν κάποιες συνήθειες της ενήλικης ζωής σας, ήρθε η ώρα να μάθετε γιατί
Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η δυνατότητα αυτή από απατεώνες
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Πρεμιέρα στις 10 Δεκεμβρίου - Βασίζεται σε δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια
Σε ένα pop-up που θα κρατήσει ως τις 2 Γενάρη
O κολοσσός ψυχαγωγίας δείχνει να αλλάζει στρατηγική
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Μελέτη ΙΟΒΕ: 2,5 δισ. σε όρους ΑΕΠ η συνεισφορά της Pfizer στην ελληνική οικονομία την περίοδο 2020-2030
Ένα romance best seller των βρετανικών 80s ζωντανεύει στη μικρή οθόνη μέσα σε τόνους ένδοξου κιτς και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από κάθε φαντασία
Με πάνω από 50 διαφορετικά καταστήματα, σε περιμένει για να χαρίσει μια ξεχωριστή εμπειρία αγορών
«Για να δούμε τι ξέρεις για τους πνεύμονές σου...»
Έμπρακτη προσήλωση της εταιρείας στην προαγωγή της ισότητας και της διαφορετικότητας στο εργασιακό περιβάλλον
Στην πρώτη συνάντηση με τίτλο «Ψυχανάλυση και κινηματογράφος της παρατήρησης - Μεγεθύνοντας το αδιόρατο», την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, ο Γρηγόρης Μανιαδάκης συνομιλεί με την Εύα Στεφανή
Τα συμπτώματα, η πρόληψη και η θεραπεία
Πώς αξιολογούνται τα βακτήρια ως «επικίνδυνα»
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Το αγαπούν οι διανοούμενοι, οι καλλιτέχνες της γειτονιάς κι όλη Αθήνα που έρχεται από παντού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.