- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Η διεθνής συναισθηματική «γλώσσα» των χρωμάτων και οι εξαιρέσεις
Οι Έλληνες είναι οι μόνοι από τις χώρες που μελετήθηκαν, οι οποίοι συσχετίζουν τόσο έντονα το γαλάζιο με την ανακούφιση
Μέσω τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να προβλεφθεί, με ποσοστό επιτυχίας 80% από ποιά χώρα προέρχεται κάποιος, ανάλογα με τον τρόπο που συσχετίζει τα χρώματα με τα συναισθήματα.
Οι άνθρωποι -ανεξάρτητα από τη χώρα τους- συσχετίζουν συνήθως τα χρώματα με τα ίδια συναισθήματα, για παράδειγμα το κόκκινο με τον έρωτα και το θυμό, το πράσινο με τη φύση και το μαύρο με τη λύπη. Παρόλα αυτά, σε αυτή τη διεθνή «γλώσσα» των χρωμάτων υπάρχουν και εξαιρέσεις -ιδίως από τους Έλληνες.
Οι ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Όκλαντ (Νέα Ζηλανδία), της Λοζάνης (Ελβετία) και του Μάιντς (Γερμανία), με επικεφαλής τον δρα Ντάνιελ Όμπερφελντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Royal Science Open Science της βρετανικής Βασιλικής Εταιρείας επιστημών, σύμφωνα με το "Science" και τη «Daily Mail», διοργάνωσαν online έρευνα με 711 συμμετέχοντες από τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ελλάδα και την Κίνα. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να πουν ποια από 20 διαφορετικά συναισθήματα συσχετίζουν με 12 χρώματα.
Τρία χρώματα εμπνέουν τα πιο δυνατά συναισθήματα σε όλο τον κόσμο: το κόκκινο, το μαύρο και το ροζ, ενώ το πιο «άχρωμο» συναισθηματικά χρώμα είναι το καφέ και στη συνέχεια το μωβ. Από όλα τα χρώματα, η στενότερη συναισθηματική «επένδυση» παγκοσμίως αφορά το κόκκινο χρώμα, λόγω της συσχέτισής του με τον έρωτα. Έντονη και καθολική είναι, επίσης, η αρνητική συναισθηματική «φόρτιση» του μαύρου, αλλά σε μικρότερη ένταση από ό,τι το κόκκινο.
Διαπιστώθηκε ότι σχεδόν όλα τα χρώματα θεωρούνται είτε «καλά» (σχετίζονται με θετικά συναισθήματα) είτε «κακά» (αρνητικά συναισθήματα), με τη χαρακτηριστική εξαίρεση του κόκκινου που συνδέεται τόσο με κάτι καλό (έρωτας-ευχαρίστηση) όσο και με κάτι κακό (θυμός-μίσος). Δύο χρώματα, το μωβ και το καφέ, δεν έχουν ούτε σαφή θετική ούτε σαφή αρνητική συναισθηματική απόχρωση. Θετικά χρώματα θεωρούνται το κίτρινο, το άσπρο, το γαλάζιο, το ροζ, το πορτοκαλί και το πράσινο, ενώ αρνητικά το γκρι και το μαύρο.
Οι Έλληνες είναι οι μόνοι από τις χώρες που μελετήθηκαν, οι οποίοι συσχετίζουν τόσο έντονα το γαλάζιο με την ανακούφιση και το ξαλάφρωμα. Επίσης, είναι οι μόνοι που σχετίζουν το μωβ πρωτίστως με τη λύπη. Όλες οι χώρες συνδέουν στενά το κίτρινο με τη χαρά, με μοναδική εξαίρεση τους Έλληνες.
Από την άλλη, οι Γερμανοί συνδέουν το καφέ με την αηδία περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, ενώ οι Κινέζοι είναι αυτοί που βλέπουν πιο αρνητικά το άσπρο (παραδοσιακά φοράνε άσπρα στις κηδείες τους).
Στους Έλληνες το μαύρο χρώμα γεννά κατά σειρά λύπη, φόβο, μίσος, απογοήτευση, θυμό και ενοχή, το κόκκινο συσχετίζεται κατά σειρά με τον έρωτα, το θυμό, τη χαρά και την ευχαρίστηση, ενώ το άσπρο με την ανακούφιση, τη χαρά και την υπερηφάνεια.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι μπορούν -με τη βοήθεια ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης- να προβλέψουν με ποσοστό επιτυχίας 80% από ποιά χώρα προέρχεται κάποιος, ανάλογα με τον τρόπο που συσχετίζει τα χρώματα με τα συναισθήματα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Με τα ηχητικά βιβλία, οι αναγνώστες πληρώνουν για να έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια βιβλιοθήκη – αλλά ο έλεγχος αυτής της βιβλιοθήκης εναπόκειται τελικά στην πλατφόρμα που τη φιλοξενεί
Ο ιδιοπαθής τρόμος και τα πιο συνηθισμένα χαρακτηριστικά του
Η πράσινη βίβλος της ΕΕ για την πρόληψη και τη θεραπεία
Το φόρουμ 26 κορυφαίων παγκόσμιων φαρμακευτικών εταιρειών
Η Καλαμάτα συνδυάζει ομορφιά, ιστορία, γλυκιά ζωή, όλα στα μέτρα του ανθρώπου
Oι σημερινές σας επιλογές καθορίζουν την μελλοντική σας κατάσταση
Τηλεοπτικές σειρές που κέρδισαν τους τηλεθεατές με την ατμόσφαιρα και την ανατρεπτική και αγωνιώδη πλοκή
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Η πιο συχνή διαταραχή στις γυναίκες
Στο επίκεντρο οι συνεργασίες στον ευρύτερο επιχειρηματικό τομέα
Εμφανίζονται περισσότερο στις γυναίκες και παρουσιάζονται συνήθως μέχρι την ενηλικίωσή μας
Ο απόλυτος προορισμός του Ξυλόκαστρου κλείνει 10 χρόνια επιτυχημένης πορείας,
Χειροποίητες δημιουργίες, χωρίς χρωστικές και αγαπημένες γεύσεις
Happy vibes και ατμόσφαιρα party όλη ημέρα
Ο καθένας να προσφέρει όσο μπορεί, με τον οποιοδήποτε τρόπο μπορεί
Μια συζήτηση με την καθηγήτρια Βάια Λαμπαδιάρη
Ένα μοναδικό εστιατόριο πάνω στη θάλασσα
Ωραίο ξενοδοχείο μπροστά στη θάλασσα και δίπλα στο πευκόδασος του Πευκιά
Πανοραμική θέα στην ανοιχτή θάλασσα και πεντανόστιμο φαγητό
Ελάχιστα επεμβατική μέθοδος χωρίς νοσηλεία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.