- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τελικά η αριστερή πλευρά των κυλιόμενων δεν πρέπει να μένει ανοιχτή!
Η πρακτικότητα έρχεται να υπερνικήσει τους άγραφους κοινωνικούς κανόνες
Όλοι έχουμε χρησιμοποιήσει κυλιόμενες σκάλες και όλοι έχουμε παρακολουθήσει έναν καβγά ανάμεσα σε κάποιον που στέκεται στην αριστερή πλευρά τους με κάποιον που θέλει να περάσει και του υπενθυμίζει ότι ο άγραφος κανόνας των κυλιόμενων σκαλών λέει ότι όποιος θέλει να σταθεί πάει στη δεξιά μεριά και αφήνει την αριστερή ελεύθερη για εκείνους που βιάζονται. Ποιος, όμως, έχει δίκιο;
Μπορεί αυτόματα οι περισσότεροι να απαντήσουμε ότι προφανώς έχει δίκιο εκείνος που θέλει να περάσει, αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Ναι, οι άγραφοι κοινωνικοί κανόνες λένε ότι το πρέπον είναι η αριστερή πλευρά να μείνει ελεύθερη για τους βιαστικούς, αλλά στην πραγματικότητα αυτή η συνήθεια κάνει καλό ακριβώς μόνο στους βιαστικούς.
Γιατί αυτό είναι κακό; Διότι μόνο το 25,1% των ανθρώπων, που χρησιμοποιούν τις κυλιόμενες, περπατάει/τρέχει σε αυτές και το υπόλοιπο 74,9% απλά στέκεται. Την ίδια στιγμή, έχει υπολογιστεί ότι ο καθένας από αυτό το 25,1% απαιτεί μέση απόσταση από τους άλλους 0,75 τετραγωνικά μέτρα, ενώ εκείνοι που στέκονται χρειάζονται απόσταση μόνο 0,3 τετραγωνικά μέτρα. Με άλλα λόγια, αν όλοι στέκονταν μόνο στις κυλιόμενες, τότε αυτές θα μπορούσαν να μεταφέρουν κοντά στους διπλάσιους ανθρώπους,
Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί ότι οι άνθρωποι περπατάμε πιο αργά στις κυλιόμενες σκάλες, σε σχέση με άλλα μέρη. Ο λόγος είναι ότι η χωρητικότητα τους είναι μικρή, ενώ συγχρόνως επεξεργαζόμαστε εκείνη τη στιγμή αποφάσεις για το τι είναι καλύτερο να κάνουμε, όπως για παράδειγμα το αν πρέπει να επιταχύνουμε ή να επιβραδύνουμε, αν πρέπει να προσπεράσουμε κάποιον ή αν τελικά είναι καλύτερο να σταθούμε.
Πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω; Ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων εξυπηρετείται πράγματι και πηγαίνει πιο γρήγορα στον προορισμό του, αλλά συγχρόνως η μεγάλη πλειοψηφία καθυστερεί ως επακόλουθο αυτού.
Είμαστε, μάλιστα, σε θέση να γνωρίζουμε ότι, αν όλοι στεκόντουσαν μόνο στις κυλιόμενες, η ωριαία χωρητικότητά τους θα αυξανόταν κατά 27%. Αυτό το ποσοστό προέκυψε, αφότου ένας σταθμός μετρό του Λονδίνου επέβαλε μία πολιτική, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται το περπάτημα στις κυλιόμενες.
Η αλλαγή αυτή δεν είναι καθόλου δύσκολο να υιοθετηθεί κι από άλλους σταθμούς, αλλά και να γίνει συνήθεια των ατόμων. Σε αυτές τις καταστάσεις, οι άνθρωποι έχουμε μία τάση να μιμούμαστε το τι κάνει η πλειοψηφία των γύρω μας οπότε, αν σταδιακά ο καθένας μας αρχίσει απλά να στέκεται και στις δύο πλευρές των σκαλών, σταδιακά κι άλλοι θα ακολουθήσουν και όλοι θα φτάνουμε πολύ πιο γρήγορα στις δουλειές μας.