- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Μαλβίνα Παναγιωτίδη Βασιλική-Μαρία Πλαβού
Δυο κορίτσια παράξενα όπως η εποχή μας και περίεργα όσο να την υπερβούν
Η Μαλβίνα Παναγιωτίδη μεγάλωσε κατά τα «πετζικικά» πρότυπα, σε ένα φαρμακείο στο Παγκράτι. Ξεκίνησε σπουδάζοντας αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στον Βόλο και πλέον συνεχίζει με καλλιτεχνικές και ερευνητικές σπουδές στο Universität der Künste στο Βερολίνο. Από το 2009 είναι ιδρυτικό μέλος της παρανόρμαλ καλλιτεχνικής-ερευνητικής ομάδας Σαπρόφυτα με την οποία δουλεύει σε εκθέσεις, πρωτότυπες εκδόσεις και εναλλακτικά πολυφωνικά πρότζεκτ. Εκτός από τη συλλογή εντόμων, αγαπημένες της ασχολίες είναι η εξερεύνηση αρχείων, νεκροταφείων και ξεχασμένων μουσείων. Τον τελευταίο καιρό μεταξύ άλλων έχει καταπιαστεί με την κατασκευή υπνωτικών μηχανών, τη μελέτη της συλλογής του Εγκληματολογικού Μουσείου της Αθήνας και την επισήμανση ιδιόρρυθμων εθίμων και ετεροχρονισμένων ιατρικών συγγραμμάτων. Η έρευνά της έχει αυστηρό επιστημονικό τυπικό και υποσκάπτει τα όρια μεταξύ κανονικότητας, λαογραφίας και occult μοντερνισμού. Η Μαλβίνα αναφέρεται συχνά στον Ηλία Πετρόπουλο, τον Νικόλαο Πολίτη και στο Étant donnés.
Η Βασιλική-Μαρία Πλαβού ξεκίνησε από την περιφέρεια των Τρικάλων, σπούδασε στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, του Αριστοτελείου της Θεσσαλονίκης, και πέρασε σε ένα εκκεντρικό μεταπτυχιακό στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Βόλου με τη θεωρητική επιρροή του Γιώργου Τζιρτζιλάκη και της Μαρίας Παπαδημητρίου. Έκτοτε σαμποτάρει τις αρχιτεκτονικές της σπουδές συμμετέχοντας σε εκθέσεις ως καλλιτέχνιδα, ως βοηθός επιμέλειας ή ad hoc γραφίστας. Το τελευταίο της σχεδιαστικό εγχείρημα βραβεύτηκε μάλιστα το 2014 με το πρώτο βραβείο ΕΒΓΕ στην κατηγορία της αυτοπροβολής. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον συγκεντρώνεται γύρω από το σχήμα των άγονων μηχανών. Βασική της ασχολία είναι να θολώνει τα όρια φυσικού και εικονικού (virtual) χώρου ενώ η πρακτική της συντονίζεται γύρω από τη μέθοδο του αρχείου: Ταξινομεί επιμελώς μνήμες, σκέψεις, σημεία, σημάδια, σήματα. Δοκιμάζει εσχάτως το πώς μπορεί να ανανεωθεί ο σχεδιασμός καλλιτεχνικών καταλόγων. Μέχρι τώρα έχει συνεργαστεί με τις εκδόσεις Κριτική, Επέκεινα και ΔΕΣΤΕ. Έχει ήδη γίνει θέμα, για τη δουλειά της, σε διεθνή περιοδικά, όπως το Mousse Magazine, Kerb Journal και MAS Context. Το τελευταίο της project είναι η συλλογική δράση MCRedux στη Θεσσαλονίκη, παραδείγματα συμμετοχικού σχεδιασμού για το Maison Crystal της Νέας Παραλίας. Το project που δεν έχει κάνει ακόμη και την τρώει ήδη είναι «ο κόσμος σε μορφή βιβλίου». (www.plavou.cc)
-Νάντια Αργυροπούλου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όταν γυμναστική γίνεται παιχνίδι και ένα μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, τότε τα οφέλη της είναι πάρα πολύ γρήγορα και όχι μόνο σωματικά
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Ο εγωκεντρικός Φερστάπεν, δικαίως ψηφίστηκε από το κοινό ως ο καλύτερος οδηγός της ημέρας
Για τη Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται λόγος ήδη από το 1950
Η κοινωνία ξέρει από τι είναι φτιαγμένοι οι πιο άσπλαχνοι δολοφόνοι – γιατί τους έπλασε με τα χέρια της
Κάθε Νοέμβριο, το νησί ευγνωμονεί τον Άγιο Σπυρίδωνα, γιατί σε αυτόν οφείλει τη σωτηρία της
Πολυπαραγοντική νόσος που επηρεάζει συνολικά την υγεία μας
Συστάσεις η πράξη να γίνεται πριν από τα 35 έτη
Ο χρόνιος πόνος και η αντιμετώπισή του
«Ήθελα ένα μαγαζί να μοιάζει με σπίτι. Και στον χώρο του, και στο φαγητό του και στους θαμώνες του», λέει ο ιδιοκτήτης Κωνσταντίνος Σφακιανάκης
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στη σκηνή του Ωδείου Αθηνών
Μια συζήτηση με τον επικεφαλής του δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα CIVINET Ελλάδας-Κύπρου, τον συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κοσμά Αναγνωστόπουλο
Η Βόρεια Θάλασσα έχει αναδειχθεί σε hotspot πράσινης καινοτομίας και σε παγκόσμιο πρότυπο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χάρη σε μια σειρά από ποικίλα έργα καθαρής ενέργειας.
Ένα ταξίδι στο μεταίχμιο Αφρικής και Ευρώπης
«Θυμάμαι τον εαυτό μου πιτσιρικά να πίνω καφέ φίλτρου, όταν τον πρωτογνώρισα στην Ελλάδα τη δεκαετία του ʼ60. Αγαπούσα και τον ελληνικό, αλλά όσο να πεις, το ξενόφερτο και το νέο είχε τη χάρη του»
Σε αρχαίο ελαιώνα, με συγκομιδή με το χέρι
Πώς συγκεντρώνουν την πραμάτεια τους, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και ποιο είναι το όραμά τους για κεντρική ενιαία αγορά
Τα απογεματινά ηλεκτρονικά πάρτι – θεσμός με την υπογραφή του Plissken Festival επιστρέφουν με μία σεζόν που θα μας δώσει ακόμα περισσότερα από όσα υπόσχεται.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.